Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Loek
#40918
Ja, het is eigenlijk ook wel logisch dat je de overgang nauwelijks ziet: De folie zit dichtbij de lens waar het beeld geheel onscherp is. Mooie oplossing!
Door BeArt
#40965
Loek,
was meer geluk als wijsheid moet ik eerlijk toegeven.

Bij deze nog een laatste eerbetoon aan mijn oude Logitech Pro 9000.

Na bijna 3 jaar trouwe dienst op het dak in weer en wind dacht ik dat ie kapot was.
Maar eenmaal op het dak zag ik dat de USB connector naar mijn USB repeaterkabel vol was gelopen met water en deels weggeroest.

Trouwens heb de Logitech HD C910 nu aangesloten met een 15 meter repeaterkabel.
Gekocht bij een internetbedrijf die alleen kabels verkoopt en ook die naam heeft. ;)
Daar beweren ze dat je er geen webcam op kunt aansluiten, maar hier is het tegendeel bewezen. Als het niet lukt ligt het namelijk niet aan de kabel, maar aan de gevoeligheid van je USB poort.
Mijn oude USB repeaterkabels waren namelijk van de versie 1.0 en niet compatibel met de C910 die USB 2.0 verwacht vanwege de hoeveelheid data m.b.t. HD kwaliteit.

Mvrg Bart
Bijlagen
Logitechold.jpg
Logitechold.jpg (115.28 KiB) 2511 keer bekeken
Door westkapellegek
#41234
Een aantal weken terug heb ik wat folie mogen ontvangen, ter vergelijking.
Nou, hier is dan die vergelijking!;)

4 mogelijkheden:
-de pure opstelling (zonder hulpmiddelen)
- webcam met folie
-webcam met zonnebril
-webca met folie en zonnebril

De eerste 2 opties draaide uit op dit:
Afbeelding

Daarom bleven de zonnebril optie en de folie met zonnebril optie over.
Alleen met de zonnebril voor de webcam had ik wel prima beelden, maar moest ik de instellingen op een dusdanige manier zette, dat het 's avonds wel heel erg vroeg donker werd.
Voor overdag was het zelfs nog niet helemaal perfect en had ik last van overbelichting. Handig zou zijn als ik de instellingen dus automatisch kon laten doen, zodat het 's avonds langer licht zou blijven. Dit zorgde echter voor een nog hogere overbelichting overdag. Om dit tegen te gaan heb ik de folie en de zonnebril gecombineerd. Resultaat: langer licht 's avonds, prachtige beelden overdag.

Nou ja prachtig, ik moet de folie goed schoon houden, want anders gebeurt er dit:
Afbeelding
Erg wazig dus. Toen de folie nog schoon was had ik dit resultaat:
Afbeelding

Eindconclusie:
Het folie heeft voor mn Logitech c250 wel wat geholpen en de beelden zijn best aardig, alleen moet ik het dus erg schoon houden, wil ik het perfecte resultaat houden. Oftewel: een goed en creatief idee, dat folie!


gr Niek
Door BeArt
#41237
Niek,

Ziet er goed uit.
Ik snap alleen niet de opmerking dat je het schoon moet houden.
De folie gedraagt zich gelijk aan een stuk glas.
Ik hoef hem zelf nooit schoon te houden.
Heb je het er wel goed op geplakt?
Het is zelfklevend (bijna niet te zien) en je moet met twee plakbandjes aan weerzijden van de folie de plastic beschermlaag verwijderen om zo de kleeflaag bloot te leggen.

Willy, de folie is gewoon zelfklevende raamfolie zoals die voor autoruiten, en andere ramen worden gebruikt om de zon te weren.
Op een C910 zit al glas waar je deze deels op kunt plakken.

Mvrg Bart
Door westkapellegek
#41239
Ik weet dan ook niet waardoor het dan vuil is geworden. Vanmiddag heb ik het goed schoongemaakt en het er weer opgeplakt. Ik kijk het de komende dagen even aan

Gr. niek
Door ws vreewijk
#41242
Bart heb je toevallig een link van die usb kabel ????

Ik neem aan dat je een zogenaamde actieve usb kabel bedoeld met een versterker erin ??

Zelf heb ik die geprobeerd maar klapte de pc er steeds uit met een windows waarschuwing dat er anders schade aan het systeem kon ontstaan , ik mocht vd winkel gewoon een andere meenemen helaas het zelfde resultaat (zelfde merk).

Nu zit dr een gewone usb kabel tussen maar heeft de beeld kwaliteit toch te lijden onder de lengte vd usb kabel.

Ik gebruik een logitech pro4000

gr Chris
Door BeArt
#41258
Chris,

Link naar de kabel. Kabel

Een USB hub kan ook maar niet in mijn geval.
De draad van de cam houdt ongeveer halverwege de mast op het dak op, en om daar een hub neer te hangen is een beetje lastig. Dus ga ik daar over met de repeater kabel in een klein kokertje tegen de regen beschermt. Die gaat verder langs de mast omlaag via het dak het huis in naar de PC.

Niek,

Heb je de folie op de lens zef geplakt. Die is misschien niet vlak waardoor er vocht achter komt. Zou een rond glaasje prefereren voor de lens en daar de folie op plakken. Dan kan er niets achter komen en blijft ie mooi schoon.
Kan me ook herinneren dat je cam zonder enige bescherming buiten staat met de lens omhoog gericht. Dan heb je snel last van vocht door regen. Of heb ik het mis?

Mvrg Bart