Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door eugel
#46724
Heb deze week mijn lightning detector van Hobby Boards ontvangen.

Omdat mijn temperatuursensoren perfect werken met logtemp wil ik mijn lightning detector ook via LogTemp laten werken.
maar aangezien logtemp de lightningsensor wel ziet kan ik niets instellen onder LogTemp.
Wie kan me verder helpen?
Door ws vreewijk
#46726
Hi Marcel,

Ik heb vanavond log temp gedownload temp sensors werden gevonden lopen in de grafiek.
Bliksem counter werd ook gevonden maar heb ik niet verder mee getest.

Als je onderin kijkt zie je senors staan temp en ook de counter klik eens een flink aantal keren met een gas aansteker piezo wel te verstaan en zie eens of hij daar dan telt.
Dan zou hij vanzelf ook in de grafiek moeten komen lijkt me.
Meer kan ik even niet zeggen had het een uurtje draaien en zal er de komende tijd eens beter naar kijken.


gr Chris
Door Snarf2000
#46970
Kloppen mijn gegevens?

Nu de winter zijn grootste slag tot nu toe heeft geslagen ben ik mijn grafiek van de bodemtemperatuur gaan bestuderen.

Tot mijn grote verbazing komt de temperatuur op diepte niet lager dan ca -1 graad.
Ik had op zijn minst -5 tot -10 graden verwacht op 25 cm maar zo ver komt hij dus bij lange na niet.

Mijn vraag aan jullie die er ook een in de grond hebben zitten.
Tot welke temperatuur komt de temperatuur bij jullie op 25 cm diepte?

Frans
Bijlagen
bdt.jpg
bdt.jpg (12.52 KiB) 1869 keer bekeken
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10