Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jorissynaeve
#55976
Ik ben 99.999% zeker dat de Devolo Powerline adaptors niet zullen werken met een 1-wire. Het 1-wire systeem kan je niet op een LAN-netwerk hangen. Het systeem gebruikt enkel een UTP kabel, die normaal gebruikt wordt voor LAN-netwerk. De kabeltjes in het 1-wiresysteem worden op een andere manier gebruikt dan in een LAN. bv in een LAN zitten er geen 3 grounds en een +5V en +12V kabel.
Ik hoop dat je trouwens door het hangen van jouw sensor aan een Devolo, jouw sensor niet kapot hebt gemaakt (andere polarisatie,...).
Door tuinmantom
#55977
Er bestaan 1-wire naar ethernet adaptors en op die manier zou je misschien wel via die powerline adaptors kunnen werken, maar dat gaat het allemaal erg ingewikkeld maken, vrees ik. Het idee achter 1-wire is net om het simpel (en dus betrouwbaar en goedkoop) te houden. De keerzijde is dat je cat5 kabel moet leggen.
Door Snarf2000
#55978
Probeer eerst zo BASIC mogelijk de detector aan de praat te krijgen.
Als dat werkt, kun je verder knutselen.

Nu heb je geen idee waar de fout zit.
Dus PC >> kabeltje >> detector.

Niet meer en niet minder.
Eerst kruipen, dan lopen. ;)

Succes

Frans
Door ws vreewijk
#55987
Gebruik je weather display ?

Heb je de vinkjes goed staan zie voorbeeld.
Vergeet ook niet om weather display eerst te sluiten ...het 1-wire scherm open laten id invullen en dan pas 1-wire sluiten anders blijft de id vd sensor niet staan.

gr Chris

EDIT: plaatje lukt even niet stuur maar een pm met je mail als je het wil hebben.
Door WL De Poel
#55991
Ik gebruik Weather Display ja.
Kreeg helemaal geen enkele info binnen toen bij eerste keer aansluiten.
Ik ga de sensor nu eerst op de laptop aansluiten en kijken of ik wat meer binnenkrijg.
Vandaag de USB to 1-wire adapter besteld.
Door ws vreewijk
#55993
Misschien begrijp ik het niet goed maar:

Je wilt eerst testen op je laptop , en dan lees ik dat je een usb to 1-wire adapter besteld hebt vandaag.

In je eerdere posting lees ik is een serieel to 1-wire adapter of een usb to 1-wire adapter nodig ... JA die is nodig .... dus mijn vraag hoe kan je nu testen zonder een van die adapters ? of heb ik iets gemist in je eerdere postings.

zonder adapter valt er weinig te testen.

Lees deze link eerst eens door en dan alle bladzijde klik steeds op next
http://www.hobby-boards.com/store/pages/How%252dTo.html


gr Chris
Door WL De Poel
#55994
Je hebt het inderdaad niet goed begrepen.
Lees mijn eerste bericht nog maar eens goed door.
Door WL De Poel
#56187
Solar werkt.
In de Dallas 1-Wire reader 5.4 heb ik een scrollende lijst met de melding Solar Setup success en de lijst blijft scrollen met waarden.
Krijg ook een waarde naast Solar.
Varieert nu rond de 4.000 (Van de burolamp)
Wat is dit voor waarde , in welke eenheid?

*****

Naast waar ik de Solar ID invul staat Solar ROM [Vakje voor vinkje] Use for Solar.
Als ik dat aanvink wordt dat niet vastgehouden.Ik heb op Save gedrukt.
Ik heb de handleiding goed gelezen maar elke keer na nieuw opstarten van WD en daarmee de Dallas 1-Wire reader, staat dit vakje niet meer aangevinkt.
Ik moet dat elke keer aanvinken.

*****
Ik heb de Main Switch in [Control Panel][Solar Sensor] ingeschakeld.
Op het hoofdscherm van WD heb ik nu het volgende:
Solar: 0 W/M2
0.0%, 00:00 hrs
0.0 mm ET

Maar deze waarden veranderen niet, ik heb al meer getest maar zie de W/M2 niet oplopen.Wellicht moet ik nog wat meer instellen maar weet niet wat.

Kan iemand mij misschien verder helpen?
Bedankt alvast.
Door ws vreewijk
#56198
OK ik ga op een puntje reageren.

Als je de sensor id vast wil leggen als volgt te werk gaan.

open weather display, en open het 1-wire setupscherm.
SLUIT NU WEATHERDISPLAY WEER AF EN ZORG DAT HET 1-WIRE SETUPSCHERM OPEN BLIJFT.
vul NU de id in vd sensor en save en sluit het 1-wire setup scherm af.... als je nu weather display opnieuw opstart blijft de id vd sensor wel behouden overigens is dit al eerder vermeld.

Dus als je weatherdisplay in zijn geheel openlaat staan en de id invult vervalt de id meteen na afsluiten van weather display.


Zoek voor de vedere zaken ook eens op het wx forum
http://www.wxforum.net/

mvr gr Chris
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17