Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door poldeleeuw
#46498
Hoi,

Ik wil mij ook aansluiten aan het one-wire project :laugh:

Ik had alleen 2 vraagjes:

1. Is het echt niet mogelijk om de transmissie tussen de sensoren en een pc draadloos te laten verlopen? Een kabel van achteraan in mijn tuin naar binnen is niet echt een optie. Want dan gaat mijn vriendin flippen :P

2. Bestaat er een alternatief voor de regenmeter? Die van Hobby-boards is nogal prijzig vindt ik. Ik heb al rondgekeken maar vind niet echt iets gelijkaardigs in een mindere prijsklasse.

Joeri.
Door jorissynaeve
#46506
Draadloos is natuurlijk niet de goedkoopste oplossing maar het normaal als je niet het hele huis door kabels kunt trekken. Die WRT54G oplossing is mogelijk. Echter kan je mits kennis van elektronica ook zelf een master-systeem maken die de data draadloos doorstuurt (vb via Arduino).

Alternatief voor de regenmeter is er wel maar je moet wel wat prutsen denk ik (solderen,lijmen,...). Je moet wel weten dat de 1-wire regenmeter een hoge resolutie heeft en vrij precies is dus in dat geval valt die prijs wel nog mee.
Door poldeleeuw
#46513
Ik zou zeggen, ik koop die regenmeter later maar ja, een weerstation zonder regenmeter is als een café zonder deftige pint :P .
Door Mark9012
#48973
zo inmiddels heb ik ook een 1-Wire lightning detector op het dak staan:D

geconfigureerd zoals Frans beschreef in zijn howto, maar helaas nog geen strike gezien.
detector is geaard aan het huis aarde netwerk, als eerste om even te testen of het wilde draaien.
me vader heeft nog een oude vonk onsteker gasbrander erbij gehouden maar helaas:(
Morgen even met Chris kijken samen.



Of iemand moet nu even een idee, of stappenplan hebben wat ik kan door lopen om te controleren?

Groet,

Mark
Door Weerstation Aalten
#48974
Mark,

dat probleem heb ik ook,

als op de print een groen draadje loopt heb je de power injector nodig dan moet er op pin2 5 volt spanning komen te staan.

bij mij doet hij het nu wel.

Marcel
Door Mark9012
#48975
meen je dat, dan moet ik die dus nog bestellen?

Mij was verteld dat ik die niet nodig had...
Door Weerstation Aalten
#48976
Chris was zo vriendelijk om mij hier ook mee te helpen.

we kwamen er samen niet uit.

nu ik de oplossing heb gevonden heb ik hem dit ook per mail gestuurd zodat hij hier ook van op de hoogte is.

Marcel
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17