Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door poldeleeuw
#42634
Hallo weerfanaten,

Ik ben sinds kort op zoek naar een kleine en liefst zuinige pc om 24/24 op mijn zolder het weer aan te leveren aan mijn website.

Ik dacht daarbij aan een 2de hands pc

Zijn er mensen die mij een pc kunnen aanraden?

Tussen de 25 en 50 euro wil ik eraan spenderen. Heb al eens op 2dehands.be gekeken en zag een dell gx260 maar ze vragen nogal veel (tussen de 40 en 75 euro) voor een pc van het die 11 jaar oud is.
Door Willie
#42636
Pc van 3 jaar oud heeft bijna al geen restwaarde 75,= € max , dus geef er niet teveel voor.
En denk aan de stroom kosten kunnen al snel 75,- € per jaar zijn.
Eventueel alle onnodige kaarten uit je pc nemen ( geluidskaart als die los is DVd afkoppellen etz etz)en monitor uit wil wel helpen in de kosten drukken, maar beter is eenlaptop of een minipc.
Door Pringelz
#42640
Ik ben zelf niet echt op zoek geweest naar een zuinige computer, ik heb zelf de computer in elkaar laten steken voor een 100 euro nieuw bij een kennis, werkt netjes en snel. Maar volgens mij vind je op het internet wel enkele pc's die men verkoopt voor een mindere prijs.
Door pdw112
#42649
Een mooie energie zuinige PC is de FIT PC.
Helaas hangt hier ook een prijskaartje aan ronde de 600,-- maar dan heb je er wel 1 met een verbruik van max. 8 watt.
Door AenG
#42651
pdw112 schrijft:
Een mooie energie zuinige PC is de FIT PC.
Helaas hangt hier ook een prijskaartje aan ronde de 600,-- maar dan heb je er wel 1 met een verbruik van max. 8 watt.


Die Fit-pc wil ik ook aanschaffen als weerserver voor mijn nieuwe weerstation. Is lees er eigelijk alleen maar positieve berichten over. Het is wel niet het goedkoopste systeem, maar is wel zeer energiezuinig, stabiel, klein en geruisloos.



http://www.youtube.com/watch?v=ZjiYs6KvgSs

Volgende week komt de fit-pc3 op de markt, daar wacht ik nog even op.

Gr. Geert
Door tinuz97
#42655
AenG schrijft:
pdw112 schrijft:
Een mooie energie zuinige PC is de FIT PC.
Helaas hangt hier ook een prijskaartje aan ronde de 600,-- maar dan heb je er wel 1 met een verbruik van max. 8 watt.


Die Fit-pc wil ik ook aanschaffen als weerserver voor mijn nieuwe weerstation. Is lees er eigelijk alleen maar positieve berichten over. Het is wel niet het goedkoopste systeem, maar is wel zeer energiezuinig, stabiel, klein en geruisloos.



http://www.youtube.com/watch?v=ZjiYs6KvgSs

Volgende week komt de fit-pc3 op de markt, daar wacht ik nog even op.

Gr. Geert


Dik geld zeg ik dan....

http://www.xtreamer.net/Ultra/

Kan je meteen full hd films kijken lol,en ook redelijk zuinig (ok 8 watt niet haalbaar)

Info:

Connected to the power supply and waiting to be switched on, the Ultra consumes about 1-2W of energy. At least this is what my "Voltcraft Energy Count 3000" says. During the bootup process (Windows 7, Ultra OS) it eats an average of 27W, which is a good value as I expected a little more since my Zotac ZBOX ID-11 consumes about the same while only equipped with an Intel Atom D510 whereas the Ultra sports an Intel Atom D525.

Windows 7 and Ultra OS are quite undemanding with 21-23W when they are just idling. Once I started XBMC though, the power consumption went up to 28-30W and remained like that even when XBMC wasn't doing anything (idle).