Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door lucvanneer
#43190
Hallo allemaal

ik wil grrag een website van mijn weer station maken maar heb daar de ballen verstand van wie kan mij hier iet over zeggen van hoe wat en waar

mvg Luc:dry:
Door Mike
#43191
Hoi Luc,

Welkom op HWA.

Misschien kan je ons vertellen met wat voor weerstation en weersoftware je zit, zodat we wat doelgerichter kunnen antwoorden.

Mvg, Mike.
Door lucvanneer
#43195
ik heb de davis Wireless VP2 UV & Solar

met de software weatherlink

gr luc
Door Snarf2000
#43196
Luc.

Bedenk eerst eens wat je zou willen.
Kijk om je heen op verschillende websites.
Je kan dan ideeën op gaan doen.
Heb je eenmaal een idee, ga dan eens op papier je toekomstige site uittekenen, met alle knopjes er op die je wil gaan gebruiken.
Maak er een scan van, en plaats hem evt hier.
Heb je een site gezien die je mooi vindt, (en dat hoeft geen weer site te zijn) dan kan er veel gerichter hulp worden geboden.
Daarbij komt nog dat weersites soms complex in elkaar zitten.

Je hebt zo veel keus in programeertalen en technieken dat je wel een basis moet hebben om iets op te zetten.
Misschien is het makkelijker voor je, om samen met een bevriend iemand een kleine start te maken van een weersite. Kijk goed, vraag veel en koop evt een basis boek html en/of php.
Als naslagwerk kijk ook ik er nog wel eens in.

Tip: Begin onderaan. Leer de basistechnieken. En vraag om hulp als je er zelfs met google (je beste vriend)er niet meer uitkomt.
Vragen is heel makkelijk, maar dan heb je een stukje kennis overgeslagen.


Iedere software genereert al een heleboel grafiekjes.
Met een paar regels text kan je al website in elkaar knutselen met je eigen gegevens.


Succes.

Frans
Door lucvanneer
#43198
Hoi Frans

bedankt voor de info,

ik ga in mijn omgeving eens kijken wie ervaring heeft met het maken van web site's

kan wel even duren denk ik, maar wie niet waagt die niet wint.

mvg Luc
Door Josje
#43215
Hoi Luc
Welkom hier op HWA.
Josje