Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door westkapellegek
#44016
Hallo iedereen,

Ik ben van plan mn webcam op een andere plek te zetten, waarvoor ik een usb verlengdraad nodig heb. Nu zag ik deze:

http://www.allekabels.nl/USB-Verlengkab ... erker.html

Vraag 1: bij de omschrijving staat: niet geschikt voor webcams, Is dit echt zo, gebruikt 1 van jullie zo'n draad?

Vraag 2: Heb ik bij deze lengte een versterker nodig?

Ik hoor het graag van jullie.

Gr Niek
Door powerr
#44019
Webcams kunnen meestal aan een usb kabel van max. 3 meter. Ik denk dan ook niet dat die versterker wel geschikt is voor webcams (het staat er ook uitdrukkelijk bij).

Ik gebruik het volgende product (~€35)(nu uit het assortiment): http://www.konigelectronic.com/nl_nl/1112796. Hiermee kun je overal waar je een netwerkaansluiting tot je beschikking hebt, je webcam neerzetten. Je kunt de webcam dan aansluiten op de usb-poort van het apparaatje. Dan kun je via het netwerk de webcam verbinden met de computer. De computer ziet hem dan gewoon als een usb apparaat.
Door ws vreewijk
#44025
Hallo Niek,

Mij is niet helemaal duidelijk over welke afstand je het hebt.?????

Ik heb zelf een verlengkabel met versterker gebruikt en steeds klapte de pc uit met een waarschuwing dat anders de pc beschadigd zou raken heb hem zelfs omgeruild tweede kabel het zelfde.

Ik gebruik nu gewoon 8 meter extra usb kabel + wat aan de webcam vastzit ook zeg een 1.5 meter.

Heb iets aan kwaliteit ingeboed maar draaid meer als een jaar probleemloos.

Mocht je de usb utp uitvoering willen proberen let op die is USB 1.1
laat je weten mocht je die nemen hoe het werkt ????

gr Chris
Door westkapellegek
#44027
Hallo,

Het gaat om een afstand van slechts 6 meter. Kabel aan de webcam is 1,8 meter dus heb 4-5 meter aan verlenging nodig. Ik had nog een verlengkabel liggen, maar toen gaf de pc aan dat het apparaat niet herkenbaar was. Zou vergulling nog uitmaken?

Gr Niek
Door ws vreewijk
#44029
Je kan gewoon verlengen Niek die 6 meter is veel minder als bij mij,ik denk dat je kabel niet helemaal ok was of nogmaal je pc laten zoeken misschien kon die hem even niet vinden.Anders even een andere kabel proberen.

@Frans welke oplossing heb jij dan???? Hoewel ik zeker weet dat het voor Niek niet noodzakelijk is.


vergulling zijn veel indianen verhalen over is meegenomen noodzakelijk nee in dit geval.
gr Chris
Door SpeedyGJ
#44030
Ik had hier een webcam op 10m hoog hangen, totale lengte van de kabel?
1X 1.5m cam
1X 1.0m kabel
1X 2.0m kabel
1X 5.0m action kabel.
Totale lengte: 9.5m!
Werkte verassend goed.
Uiteraard heb ik geen hd cam, en streamde toen op 640X480 @ 30fps ;) ging goed :)
Door reitsma1960
#44031
westkapellegek schrijft:
Hallo iedereen,

Ik ben van plan mn webcam op een andere plek te zetten, waarvoor ik een usb verlengdraad nodig heb. Nu zag ik deze:

http://www.allekabels.nl/USB-Verlengkab ... erker.html

Vraag 1: bij de omschrijving staat: niet geschikt voor webcams, Is dit echt zo, gebruikt 1 van jullie zo'n draad?

Vraag 2: Heb ik bij deze lengte een versterker nodig?

Ik hoor het graag van jullie.

Gr Niek


Hoi Niek,

Ik heb diverse versterkte USB kabels geprobeerd. Ook die van Allekabels die jij noemt.. Het werkte soms een tijd goed, maar dan kreeg ik toch weer problemen als "bevriezen" van de pc en uitval. Ik moest dan de usb kabel die de verbinding maakte dichtbij de webcam loskoppelen en weer insteken. Dan werkte hij weer enkele weken of dagen. Wisselend. Wat frustrerend was dat. Ik lees ook dat het bij verschillende weercollegae wel werkt, maar zeker niet bij iedereen.

Daarom ben ik overgeschakeld naar Axis. Nooit meer problemen gehad.

Dus, bezint eer gij begint....

Oebel
Door Pringelz
#44032
Ik gebruik dat wat Overijse toont ook, werkt perfect. Ik gebruikte het ook eens voor men weerstation dat werkte ook.