Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door teesee64
#45349
Zal niet eenvoudig worden om dezelfde te vinden in NL.
Conrad en Dick Best heeft ze niet.

Zal denk ik bij HobbyBoards moeten bestellen.

Ik zal het hier even melden als ik vooruitgang boek ermee.

Nogmaals mijn dank!

Groet,
Theo
Door ws vreewijk
#45357
Dat is pech zeg:(

Je zou Eric een mailtje kunnen sturen misschien krijg je een nieuwe.

Anders ik weet niet of je wel eens in de buurt komt van Hoogeveen
Doeven electronics schutstraat 58 heeft hem vast wel.

gr Chris
Door Weerstation Aalten
#48556
Hallo.

Ook ik heb bij hobby boards een detector besteld en geleverd gekregen deze week.
Die van mij is kant en klaar geleverd.
Het probleem wat ik heb is dat weather display hem wel herkend maar niks registreert.
Wel als ik met de vinger over de achterkant op de printplaat over de pootjes van de stekker ( rj45 ) veeg gaat hij tellen in 1 wire viewer maar niet in weather display.
met een vonk van een aansteker doet hij het niet.

Zal ik het zelfde probleem hebben?

Marcel
Door Weerstation Aalten
#48573
ik zie trouwens dat bij mij een brug is gemaakt op de print.
er loopt een groen draadje van het pootje rechtsonder van u2 naar de rj45 stekker.
Hoort dit zo? zie dit niet op andere foto's

zie foto hier onder. ( foto is afkomstig van dit forum )

[img]http://www.weerstationaalten.nl/foto/CIMG7397_1.jpg[/img]

Weerstation Aalten schrijft:
ik heb versie 10.37R build 23

zodra er een nieuwe versie is upgrade ik hem steeds.

Marcel,
Door ws vreewijk
#48577
Hi Marcel,

dat groene draadje is wel raar.

Hier de foto van mijn detector ik zal even het schema bekijken.

Zie je pm

gr Chris
Door walberg
#48631
Roelof schrijft:
teesee64 schrijft:

Toen raakte ik per ongeluk de chip (DS2423) aan met mijn vinger en opeens schoot de teller omhoog naar 801. Dus ik dacht dat de aarde dan toch een probleem is, maar wat ik verder ook doe, het heeft geen resultaat. Alleen als ik de behuizing van de DS2423 aanraak, dan schiet de teller omhoog.



Ik zou toch de solderingen op de print nog eens nalopen(eventueel met een vergrootglas). En dan vooral die van de ds2423. Wanneer ik je verhaal zo lees zou er wel eens een losse verbinding in kunnen zitten.

Roelof


Dit lijkt toch iets van een koude las. oftewel inderdaad alle solderingen nog weer eens laten vloeien. Dit soort dingen zijn echt frustrerend bij zelfbouw projecten. Dan is het ook nog eens mogelijk dat een ic gewoon helemaal niet goed is, en in die situatie gaat het helemaal niet meer werken of je moet al je onderdelen dubbel hebben.
Door teesee64
#61096
Zo na 1 jaar en 10 maanden LOL eindelijk mijn onweerdetector aan de praat gekregen.

Was hem eerlijk gezegd helemaal vergeten tot ik vorige week mijn rommelzolder weer eens op ging ruimen en ik hem tegen kwam.
Ik heb een nieuwe optocopler besteld via ebay en deze erin gesoldeerd en dat bleek gewoon de oplossing te zijn.

Draait nu perfect!

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken en de hulp.

Groet,
Theo
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7