Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Snarf2000
#61233
Frans had last van regen op de antenne draad.
Bij een regenbui had hij allemaal "valse" strikes.
Nu zit de draad in een geel pvc buisje.
En sindsdien draait hij probleemloos.

Grt Frans :laugh:
Door teesee64
#61234
Snarf2000 schrijft:
Frans had last van regen op de antenne draad.
Bij een regenbui had hij allemaal "valse" strikes.
Nu zit de draad in een geel pvc buisje.
En sindsdien draait hij probleemloos.

Grt Frans :laugh:

Hoi Frans,

Dat zou het bij mij ook nog kunnen zijn. Ik heb gewoon een stuk (1,5 meter) staaldraad als antenne.

Bedankt voor die tip, mocht ik weer valse strikes registreren dan ga ik de 'antenne' ook maar eens in een stuk buis maken.

Groet,
Theo
Door teesee64
#61319
Goedenavond Chris,

Het viel erg tegen hier helaas. Slechts een stuk of 30 inslagen mogen registreren. Maar er was hier ook niet echt sprake van onweer. Af en toe een flitsje maar geen gerommel.

Ik heb nog wel ietwat last van false strikes. Dus ik ga hem nog een keer verplaatsen en dan naar achter in de tuin, zover mogelijk van het huis af.

Groet,
Theo
Door ws vreewijk
#61320
Hallo Theo,

Een aantal valse strikes is eigenlijk geen probleem,alle systemen geven wel wat valse,het word pas echt hinderlijk als het grote aantallen zijn.
Kijk bijvoorbeeld eens bij mij wat ik zoal meet en zelfs dan is het niet 100% zeker dat alles vals is kleine ontladingen kunnen altijd plaats vinden.

In mijn geval houd ik het echter op valse maar ten opzichte van echt onweer valt dat weg eigenlijk vind ik een aantal valse wel prettig ik weet dan dat alles goed werkt,zeg een stuk of 4 5 per uur vind ik geen ramp.Vervelend is wel als er iets bij de buren gebeurt en het aantal fors oploopt dat gebeurd een enkele keer.

Je antenne kan langer denk ik zelf.

waar zit je trouwens aan qua valse strikes dan ????

Vermijd dat je rj11 of rj45 kabel parallel loopt aan een 230v kabel.

Succes gr Chris
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7