Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door poldeleeuw
#49830
Misschien zou het leuk zijn om de data rechtstreeks door te sturen naar een router die dan de data online gooit op een webpagina.
Door ws vreewijk
#49835
Hi Joris

En hoeveel sensoren kan die aan dan ???

Gr Chris
Door jorissynaeve
#49836
* Momenteel kan de module 8 sensoren aan. Al is dit zeker uitbreidbaar.
* Rechtstreeks doorsturen naar een router is ook een mogelijkheid. Daarvoor is een WLAN-module nodig. Die kan ik implementeren maar dat zal de kostprijs iets verhogen vermoedelijk. Maar deze optie moet ik nog bekijken.
Door Willy Peters
#49872
Joris,

ik zou voorlopig met 8 sensoren goed uit de voeten kunnen.

Willy
Door ws vreewijk
#49921
:) Ja de meeste zouden daar genoeg aan hebben.

Ben benieuwd naar het vervolg Joris,;)

gr Chris
Door poldeleeuw
#50187
Zijn er al meer vorderingen aan dit project? Resultaten van tests enzo?
Door jorissynaeve
#50191
Dit weekend laat ik de 1-wire wireless lopen buitenshuis via zonne-energie en zal dan mijn bevindingen hier posten. Ik heb momenteel een ander project lopen die enkele onderdelen nodig voor de 1-wire wireless gemeenschappelijk hebben.
Door jorissynaeve
#50626
Morgen komen de overige onderdelen binnen voor mijn 1-wireless module. Deze zal volgende functies hebben:
Twee 1-wire circuits en vier seriële circuits. De seriële circuits zullen mits adaptor-modules uitgebreid kunnen worden. Alle circuits worden samen via RF signaal doorgestuurd (tot 150m line of sight geloof ik, in praktijk dus minder) naar een ontvanger die rechtstreeks door een pc ingelezen wordt (seriële poort). Later wordt de ontvanger nog uitgebreid met een LCD-scherm waarop alle sensoren kunnen gevisualiseerd worden en een usb-poort.
Vermoedelijke doorstuur-rate zal 1x/20s zij maar dit moet nog praktisch getest worden (energieverbruik en storingssignalen etc)
Door ws vreewijk
#54876
:) Goede morgen

Zijn er nog vorderingen Joris?

gr Chris
Door jorissynaeve
#54892
Amai, al zo lang geleden.. Ik ben het wat uit het oog verloren door andere zaken. Momenteel met enkele andere zaken bezig (zoals uittesten sneeuwmeter) maar als die achter de rug zijn doe ik daar aan voort.