Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door poldeleeuw
#48889
Bestaat er een manier om de regenmeter van een Alecto WS 4000 om te bouwen tot 1 voor 1 wire? Ik vraag dit omdat ik het 1 wire model op hobby boards nogal prijzig (99 dollar) vindt.
Door ws vreewijk
#48892
Hallo Joeri,

Als je regenmeter werkt met reed contacten is het geen probleem,wel zal je de meting middels de software moeten aanpassen afhankelijk van wat je meet met je alecto 0.1mm 0.5mm of anders..... in bijvoorbeeld weather display geen probleem.
Je hebt een dualcounter module nodig $28.00 je houd dan zelfs een counter poort over die je kan gebruiken voor iets anders electro of water verbruik noem maar op.


Ook je windspeed en richting meter zal mits met reed contacten simpel aan te passen zijn naar 1-wire.Je hebt dan het anemometer board nodig,dat moet je even uitpluizen het schema vind je op hobby boards even open klikken en dan op more info daar staat een regeltje onder ** Anemometer Controller Board Schematic ** als je dat open klikt heb je het schema.

Succes

Gr Chris
Door Weerstation Aalten
#48897
even tussen door.

ik zie dat er steeds meer mensen en zelf ben ik er ook mee bezig met het 1 wire systeem.

er komen steeds meer vragen hier over.
is het niet verstandig om hier ook een categorie voor aan te maken?
scheelt een hoop zoek werk en is het mooi overzichtelijk. :)

wist niet zo gauw bij wie ik moest zijn vandaar dat ik het hier post.

bericht mag verwijderd worden zodra het door de juiste persoon is gelezen :P

Marcel