Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Willy Peters
#51897
Ben al lange tijd een tevreden gebruiker van Yawcam. Als cam gebruik ik een eenvoudige analoge cam. Helaas werkt streaming niet meer. Als je naar settings gaat en je kijkt of je online bent dan is dit allemaal goed. ook het IPadres klopt allemaal. Ik heb dus via de settings van Yawcam geen fouten voorstaan. Maar....als ik het externe IP adres intik kan hij de pagina niet vinden! In de router staat ook alles goed en poort 8200 staat open.
Nu heb ik pas van W7 een update gedraaid. Zou dat hier mee te maken kunnen hebben?

Ik had op het forum ook al problemen gezien met het uploaden. Als tip werd aangedragen om terug te gaan naar een eerder herstelpunt. Dit wilde ik ook doen maar W7 zegt dat er geen herstelpunt is gemaakt? Dit heb ik voor de update wel aangegeven.

weet iemand raad?

Willy
Door Snarf2000
#51900
Het wil wel eens voorkomen dat de router het ineens niet meer doorlaat.
Dat is mij ook eens overkomen (ziggo router).
Doe eens een reboot van de router voor dat je alle settings veranderd die altijd goed waren.

Frans
Door dibasta
#51905
Probeer het eens via een andere poort? dan niet vergeten de poort ook in te stellen op je site en in je settings van yawcam.

Gr,
Peter.
Door jacg
#51909
Kan niet uit je verhaal halen welk ip klopt.

Misschien een ander ip adres lokaal verkregen?
Je router staat op dhcp neem ik aan.

Niet meteen te veel ingrijpend willen veranderen! Stap voor stap.
Door Snarf2000
#51913
Je hebt gelijk Jan.
Ik zie ook bewegend beeld met een lopende tijd er onder.

Benieuwd wat de oorzaak/oplossing was.

Grt Frans
Door Willy Peters
#51935
Nou jongens, jullie verrassen mij! Ik zie geen beeld hoor. Dit betekent dat ik vanuit mijn eigen PC niet via http://37.251.42.87:8200 op de webcam kan komen. Maar jullie zien hem wel? Hier begrijp ik niks van. via het interne IP kan ik de cam wel zien.

Willy
Door Willy Peters
#51936
Hier nog een screendump.

Willy
Bijlagen
ScreenHunter_01_Sep.gif
ScreenHunter_01_Sep.gif (32.42 KiB) 2875 keer bekeken
Door Snarf2000
#51937
Hier ook een screendump
:laugh:
Bijlagen
willy.JPG
willy.JPG (31.04 KiB) 2875 keer bekeken
Door nitrx
#51938
Volgens mij heb ik hetzelfde probleem ik heb er ook op gegoogled en kwam berichten tegen dat je je eigen ip adres via wan niet kan benderen vanaf een lan kan iemand even testen of hier wat te zien valt (geen camera aangesloten overigens)

http://62.194.95.230:8888