Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Doornenburg weerstation
#55813
zou een linux deskundige geen sd kaartje klaar kunnen maken voor de raspberry tegen voor een bepaald type weerstation met deze Python software erop? Ik hou me aanbevolen.
Linux is nu eenmaal niet een plug en play gebeuren en op de raspberry al helemaal niet.
Door Vijversenkoi
#56052
Hallo

Zo, gisteren avond begonnen met de installatie op de pi. Er waren wat probleempjes, maar niet met het toestel'tje zelf. Althans nu nog niet, ik heb alvast naar de leverancier gebeld en moet het probleem in een e-mail uitleggen. Als het toch aan het toestel'tje zou liggen, krijg ik er alvast 2 nieuwe. Ik had er dus 2 gekocht en is bij alle 2 het zelfde.

Wat wik nu doen?
1-wire temp DS18S20 of DS18B20 ga ik testen, zowel als op de pins als via usb. Via de usb via een 1-wire DS9490R USB adapter. De pi herkent de 1-wire DS9490R USB adapter, enkel welke software ik moet gebruiken om de DS18S20 of DS18B20 uit te lezen, vind ik niet.
Via de pins op de pi, daar moet ik nog aan beginnen.

Dan, mijn TFA weerstation aansluiten op de pi, maar daar moet ook nog aan beginen.

Zijn er mensen die mij hier bij kunnen helpen? Software, hoe te werk gegaan enz.. die al uitgetest hebben wat ik wil uittesten?