Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Maurits
#57935
Allen.

Ik ben al even bezig om mijn tfa Primus op het www te zetten en nu zag ik dit hele verhaal over de raspberry voorbij komen.

Is er iemand die mij kan vertellen of mijn Primus in combinatie met heavy weather pro ( ws 2800 ) en of heavy weather Publisher op het web gezet kan worden? Als ik met een ander programma, het liefst wat mooier natuurlijk, dit ook zou kunnen dan hoor ik dat echt heel graag en schaf ik direct een Raspberry aan.

Alvast veel dank voor de reacties.

Maurits


Ps: op Kiwi electronics zag ik ze heel goedkoop voorbij komen, maar dit terzijde.
Door Bernez
#58014
Heeft iemand het nieuwe versie van WD voor de Raspberry Pi al geïnstalleerd en werkend gekregen ?
http://www.weather-display.com/downloadfiles/consolewdfilespi.zip

Mij lukt 't nl. voor geen meter. Ik ben al 2 avonden (met ondersteuning van Brian) bezig geweest, maar tot nu toe geen succes !!!
http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,55626.45.html
:angry: :angry: :angry:
Door wvdkuil
#58074
Goede middag,
Aan alle RaspberryPI gebruikers en ook aan de Linux kenners onder ons;

Vraag:
Heeft iemand al een beschrijving gemaakt of gevonden hoe je een map die veel gebruikt wordt, als een geheugen schijf kan gebruiken?

Ik zie bij het Googlen wel scripts die gebruik maken van een geheugen schijf, maar ik kan niet vinden waar en hoe je zo'n schijf definieert.

Waarom:
De RaspberryPI maakt gebruik van 1 SD kaart waar zowel Linux, alle gebruiker programma's als de data op staat. De SD kaarten hebben maar een beperkte levensduur als het op beschrijven aan komt. Ook Meteohub heeft dat probleem bij sommige hardware implementaties, maar schrijft alle data continu achter elkaar en telt dan het aantal keren dat de SD kaart beschreven wordt.
Nu is er bij een RaspberryPI die alleen voor Wview gebruikt wordt eigenlijk maar 1 map die veel en frequent beschreven wordt en waar even later de gegevens weer geheel verwijderd worden. Dat is de map waar de gegenereerde afbeeldingen en html scripts worden opgeslagen. Toch al gauw enige tientallen bestanden per iedere 5 minuten. Die map zou ik daarom graag op een "ram" disk zetten.

Bij het starten van de RaspberryPI moet de map dan gemaakt worden. Bij het opstarten van Wview wordt dan eenmalig alle statische informatie daar naar toe gekopieerd en vervolgens wordt de inhoud steeds ververst met de meest recente data, zonder dat daardoor de SD kaart beschreven moet worden.
Alle andere "veel schrijvers" zoals gedetailleerde logs e.d. kunnen gewoon uitgezet worden zodat de SD belasting zo minimaal mogelijk wordt.

Groeten, Wim
Door Bernez
#58076
Sorry Wim, maar ik kan je niet helpen. Mijn kennis van Linux zit op beginners nivo.

Ik heb trouwens WD voor de Rpi wel aan de praat. Alleen FTP werkt niet. Geen fout meldingen of zo. Op de server wordt niks geupdated. De pad in het bestand "config.txt" is wel goed ingevuld.
Maar goed, we zoeken verder...:)
Door wvdkuil
#58079
Bernez schrijft:
Sorry Wim, maar ik kan je niet helpen. Mijn kennis van Linux zit op beginners nivo.

Ik heb trouwens WD voor de Rpi wel aan de praat. Alleen FTP werkt niet. Geen fout meldingen of zo. Op de server wordt niks geupdated. De pad in het bestand "config.txt" is wel goed ingevuld.
Maar goed, we zoeken verder...:)

Je zou kunnen proberen een ftp client te installeren zoals Filezilla bijvoorbeeld.
Dan kan Filzilla de nieuwe bestanden voor je uploaden.
Ik doe dat (op de mac met fling) ook. WD zet de bestanden lokaal neer in een map. En Fling laat op naar de server.
Groeten, Wim
Door Bernez
#58080
Dit zou een mogelijkheid kunnen zijn. Maar WD moet in staat zijn om de bestanden zelf te uploaden.

BTW, ik heb nog z'n externe USB schijf liggen ( 18GB ). Dus als iemand het antwoord op jou vraag kan beantwoorden, heb ik ook interesse.

Bernez