Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Bernez
#58976
Hallo Roelof,

Je kopieert je customtext10.txt bestand in hetzelfde map waar consolewd staat.
Deze her-noem je dan wxlocal2.html
In je config.txt bestand zet je de volgende:
"Use this file name instead of wx2.html=customtextout10.txt" (zonder aanhalingsteken)
Customtextou10.txt wordt dan in hetzelfde map weggeschreven en verder geupload naar je server.


Succes,
Bernez
Door wvdkuil
#58978
Bernez schrijft:
Hallo Roelof,

Je kopieert je customtext10.txt bestand in hetzelfde map waar consolewd staat.
Deze her-noem je dan wxlocal2.html
In je config.txt bestand zet je de volgende:
"Use this file name instead of wx2.html=customtextout10.txt" (zonder aanhalingsteken)
Customtextou10.txt wordt dan in hetzelfde map weggeschreven en verder geupload naar je server.
Succes,
Bernez
Als je al wxlocal2.html gebruikt (b.v. voor yowindow) moet je natuurlijk een volgend nummer gebruiken, wxlocal3.html.
Consolewd kan 5 gebruikersbestanden (wxlocal?.html) opladen. Ruimte genoeg omdat de bestanden voor de gauges (customclientraw.txt) en voor WD-Live (4 bestanden clientraw?.txt) daar niet mee mee tellen.
Grt Wim
Door Bernez
#58982
wvdkuil schrijft:
Bernez schrijft:
Hallo Roelof,

Je kopieert je customtext10.txt bestand in hetzelfde map waar consolewd staat.
Deze her-noem je dan wxlocal2.html
In je config.txt bestand zet je de volgende:
"Use this file name instead of wx2.html=customtextout10.txt" (zonder aanhalingsteken)
Customtextou10.txt wordt dan in hetzelfde map weggeschreven en verder geupload naar je server.
Succes,
Bernez
Als je al wxlocal2.html gebruikt (b.v. voor yowindow) moet je natuurlijk een volgend nummer gebruiken, wxlocal3.html.
Consolewd kan 5 gebruikersbestanden (wxlocal?.html) opladen. Ruimte genoeg omdat de bestanden voor de gauges (customclientraw.txt) en voor WD-Live (4 bestanden clientraw?.txt) daar niet mee mee tellen.
Grt Wim


Dit was ik idd vergeten te vermelden. :blush:

Bernez
Door Roelof
#58994
DE files worden op de raspberry pi netjes gegenereerd in de map consolwdfiles maar ze worden niet geupload naar de server van mijn weerstation. Moet ik nog ergens iets activeren???
Volgens mij zijn de instellingen in de config file goed ingesteld

Roelof
Door wvdkuil
#58995
Roelof schrijft:
DE files worden op de raspberry pi netjes gegenereerd in de map consolwdfiles maar ze worden niet geupload naar de server van mijn weerstation. Moet ik nog ergens iets activeren???
Volgens mij zijn de instellingen in de config file goed ingesteld
Roelof

DE settings voor ftp moeten worden ingevuld in config.txt
Code: Selecteer alles
Do clientraw FTP=Y
FTP server=your_server_naam_or_ip
FTP username=your_username
FTP password=your_password
FTP port=21
FTP remote dir=/weather2/uploadCW/                               
FTP remote dir wx.html=/weather2/uploadCW/
FTP use passive=Y
FTP use remote file rename=
FTP time interval=180
. . .
Create custom file=Y
. . .
FTP the custom file=Y
Belangrijk: Bij sommige providers moet er nog iets voor de FTP remote dir, zoals /httpdocs/
Vergeet niet om Do clientraw FTP en FTP the custom file op Y te zetten.
EN zonder een spatie tussen de = en de Y
De FTP interval geldt voor ALLE op te laden bestanden. Dus zowel de clientraw?.txt als de customclientraw.txt als de custom files worden tegelijk opgeladen.
LET OP: als je de Steelseries (=customclientraw) wilt gebruiken, zet dan
Code: Selecteer alles
 Customclientraw update rate=1

Succes, Wim
Door westkapellegek
#59000
Zou de combinatie met de raspberry pi en de WS2800 werken? Nu heb ik heavyweather nodig om de WS2800 uit te lezen, kan consolewd dat zelf? De WS2800 werkt namelijk niet met een directe USB verbinding, maar met een USB-ontvanger die ik nu in de pc moet stoppen, voordat ik mijn console kan uitlezen.

groet Niek
Door Bernez
#59001
Hoi Niek,

Consolewd ondersteunt de Irox familie (van Hideki) waar de WS2800 onder valt.
Dus volgens mij moet 't kunnen. De USB ontvanger lijkt mij ook geen probleem.
En, mocht 't niet zo zijn, dan kun je altijd aan Brian vragen om die te ondersteunen in consolewd.

Bernez
Door wvdkuil
#59002
westkapellegek schrijft:
Zou de combinatie met de raspberry pi en de WS2800 werken? Nu heb ik heavyweather nodig om de WS2800 uit te lezen, kan consolewd dat zelf? De WS2800 werkt namelijk niet met een directe USB verbinding, maar met een USB-ontvanger die ik nu in de pc moet stoppen, voordat ik mijn console kan uitlezen.

groet Niek
Helaas ligt het wat lastiger. Ook in de volledige versie van WD wordt de WS2800 tot op heden alleen indirect ondersteund. Dus via het curdat bestand.
Zie ook http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,42619.msg347934.html#msg347934 in deze diskussie het antwoord van Brian.

Als je verder zoekt op WS2800 en de naam van een weerprogramma, zie je steeds dezefde diskussie. Dat het zeer lastig is om de directe communicatie (dus zonder curdat) te implementeren.

Groeten, Wim