Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door gerrit32
#61828
Bedankt Chris.

Ik heb de instellingen overgenomen van het videofilmpje.
Nu werkt het zoals het hoort. Het lijkt vrij nauwkeurig.

Met de instellingen welke in het bijgeleverde document staan, reageert het apparaat op alles wat niet met bliksem te maken heeft. Heel veel valse meldingen.
Bij onweer sprak het apparaat juist niet aan op bliksem.
De beschrijving van de instellingen met de dipswitches is zeer beperkt.

Na instellingen volgens het filmpje reageert het apparaat niet op storingen in huis en bij bliksem eerder dan mijn strike alert.



Groet,
Gerard
Door ws vreewijk
#61830
Mooi zo Gerard,

De discussie over dit detectortje gaat nog steeds door op wetterstation info forum.

Ze knopen er strike tellertjes aan en/of via een omgebouwde sensor naar de weer prog dus ik zou zeggen kijk dr eens rond.

Mvr gr Chris
Door ws vreewijk
#61990
Er is een betere foto voor de dip schakelaars.

Afkomstig van wetter stationen info forum.

mvr gr Chris
Bijlagen
250520144230_1_.jpg
250520144230_1_.jpg (54.03 KiB) 2949 keer bekeken
Door Doornenburg weerstation
#62231
Heb zelf de instellingen van het meegeleverde artikel weer gebruikt en de ledjes van Blitz knipperen er vrolijk op los. krijg nog iets teveel Stoerimpulsen meldingen, eens kijken hoe we dat beter kunnen afstellen en dan koppelen aan een Arduino.
Door gerrit32
#62233
@ws vreewijk,

Welke instellingen gebruik jij? De instellingen volgen bijgeleverde documentatie of als op de foto drie reacties terug?
Op de default instellingen reageerde mijn detector op alles wat niets met onweer te maken had. Tijdens een onweersbui had ik hem voor het raam. Buiten flitste het er vrolijk op los en de detector reageerde hier totaal niet op.

Met de instellingen als op de foto krijg ik zelden een onterechte blitz melding. Wel af en toe een stör melding, maar dit is logisch.
Afgelopen dagen heeft hij zich geamuseerd met blits meldingen.Twee dagen terug met 366 meldingen en gisteren met 217 meldingen. Andere dagen niets of een enkele.
Wanneer hij zich meldt kijk ik op Blitzortnung.org en blijkt het in de meeste gevallen te kloppen.

Groet,
Gerard
Door Sloefke
#62316
hallo Chris


Enige tijd geleden had je het kleine bliksem detector van ELV. Omdat ik het blad maandelijks thuis krijg heb ik de nodige commentaar over het instellen gelezen. er is een PDF- file op de site van ELV gezet. Maar deze wil ik je ook wel toesturen. Ik hoop dat je het apparaatje beter kunt instellen


Groet


Joost alias Sloefke