Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door phmlr
#59130
Goedenavond,

Voor uitbreiding van mijn weer station wou ik graag experimenteren met de Dallas 1 wire system.

Ik zie veel berichten voor bij komen met webshops die de sensoren aan bieden,
maar als ik ze bekijken zie ik vaak dat ik bij 2 webshops moet bestellen omdat de een de temperatuur sensor heeft en de ander de lightning detector.

Nu is de vraag is er een winkel / webshop die alles voor de 1 wire kan leveren, liefst in Nederland.

Even een lijstje wat ik van plan ben aan te schaffen,
Temperatuur sensoren
zonnekracht sensor
Barometer sensor
luchtvochtigheid sensor
en een lightning detector
oja een comport interface is wel makkelijk


Alvast bedankt !
Door ws vreewijk
#59132
Hallo,

Kijk eens op hobby boards.com

Zelf gebruik ik een partij temp sensoren en de lightning detector.


Kies in jou geval voor RJ 45 voor je bekabeling omdat rj11 te beperkt is in mogelijkheden.


Gr Chris
Door phmlr
#59513
Bedankt voor de reactie!

Misschien wel een beetje aan de late kant maar ik heb in ieder geval een bestelling gedaan bij de genoemde website(2 weken geleden).

Na lang wachten heb ik toch gevraagd hoe het staat met de bestelling. Er werd aangegeven dat Paypal de betaling nog niet had doorgevoerd. Dit duurde ongeveer 1,5 week best lang voor een transactie.

Maar toch de bestelling word nu klaargemaakt en ik hoop dat hij volgende week binnen komt zodat ik weer is even kan knutselen.

mvg,

Michel
Door Snarf2000
#59514
Hoi Michel.

Typisch geval van pech.
Ik had destijds mijn bestelling binnen een week in huis.
Zondag besteld en op zaterdag in huis.

Hoe mooi kan je weekend beginnen.
Veel plezier straks met knutselen.

Grt Frans
Door jorissynaeve
#59522
Vreemd, Paypal die de betaling niet direct doorvoert? Ik dacht dat dit instantaan gebeurde.
Nu ja, bestellingen bij HobbyBoard duren gemiddeld 3 weken hier vooraleer ik ze ontvang.
Door ws vreewijk
#59524
Vreemd als ik zo de levertijden hoor 5 of 6 dagen en bij mmij geleverd met de goedkoopste manier van versturen.

Mocht iemand bedenkingen hebben stuur dan een mailtje aan Eric.

m,vr gr Chris
Door Vijversenkoi
#59526
Ik wil ook mijn 1 Wire uitbreiden.

Bij mij is het volgende dat ik zoek;
zonnekracht sensor
Barometer sensor
luchtvochtigheid sensor
en een lightning detector
oja een comport interface is wel makkelijk

Wat info over welke sensors het beste neem mag ook.

Een PB sturen bij welke webwinkels ik het beste kan bestellen mag natuurmijl, als er geen reclame mag vermeldt worden.