Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Sloefke
#59591
Beste lezers,


Sinds kort ben ik in het bezit van een Thermo-hydrograaf merk Thies.
Een prachtig exemplaar en nog werkend ook. Althans het uurwerk. Nu wil ik natuurlijk de zaak helemaal werkend hebben, zodat de temperatuur en de luchtvochtigheid op de papieren rol wordt opgetekend. Daarvoor heb je speciale inkt nodig die je in de pennetjes druppelt en papier waarop de temperatuur en de luchtvochtigheid wordt opgetekend. Weet iemand van jullie een bedrijf waar je zowel de inkt als het papier kunt kopen? Ik heb al een paar uur internet afgestruind er was een winkel die alleen papier verkocht voor een hygrograaf.

Graag jullie reactie

Groeten


Joost




Ik heb al een paar uurtjes besteed om het internet af te struinen maar ik heb tot op heden niets kunnen vinden
Door Sloefke
#59612
Nou Frans ik heb me suf zitten "goolgelen" wanneer je me mail GOED gelezen heb moet dat ook opgevallen zijn. maar wat bedoel je met anders wil deze jou wel verder helpen. Onduidelijke zin.


Beste lezers,


Sinds kort ben ik in het bezit van een Thermo-hydrograaf merk Thies.
Een prachtig exemplaar en nog werkend ook. Althans het uurwerk. Nu wil ik natuurlijk de zaak helemaal werkend hebben, zodat de temperatuur en de luchtvochtigheid op de papieren rol wordt opgetekend. Daarvoor heb je speciale inkt nodig die je in de pennetjes druppelt en papier waarop de temperatuur en de luchtvochtigheid wordt opgetekend. Weet iemand van jullie een bedrijf waar je zowel de inkt als het papier kunt kopen? Ik heb al een paar uur internet afgestruind er was een winkel die alleen papier verkocht voor een hygrograaf.
Ik heb al een paar uurtjes besteed om het internet af te struinen maar ik heb tot op heden niets kunnen vinden



Graag jullie reactie

Groeten


Joost
Door nolversteeg
#59613
Hoi Frans,

Wij zijn me er een,
Maar Joost moet beter .

GooooooGle.

Groetjes Nol
Door Sloefke
#59614
jonge tjonge wat ben ik geholpen zeg ik dacht dat ik hier op een forum zat waar men elkaar zou helpen. Zeer onprofessionele antwoorden zeg.


Joost
Door nitrx
#59615
Wanneer je op de tekst Googlee klikt kom je wel degelijk uit op informatie dacht ik zo
Door nolversteeg
#59628
Hapklare brokken.

Wel leuke prijzen, om een stukje antiek aan de praat te houden.

Groeten Nol.
Door wvdkuil
#59631
Gelukkig begreep ik welv anochtend de blauwe Goooogle.
want ik doe dat "trucje" op dit moment ook overal in de nieuwe documentatie voor de template.

En toen snapte ik vanmiddag dat dat toch niet zo'n leuk idee is.
Dus wordt mijn werklijstje weer iets langer.

====

Maar wat ik wel vanochtend meteen deed was op de link te klikken in de hoop dat ik eindelijk voor een acceptabele prijs papier en pennetjes voor mijn Lambrecht Thermohygrograaf type 00.02520.110900 te vinden.

Mooi niet.

Nog maar een uurtje gezocht, eBay enzovoort;
Dit is de goedkoopste: minimale order grootte 115 euro!
Het papier voor uw thermohygrograaf 00.02520.110 900 is de 34.02520.019 000 omlooptijd 1 week.

De prijs is per pak van 100 vel € 33,-

De pennen zijn in rood, violet of zwart beschikbaar, per 6 stuks :€ 36,-

We zullen de transport en behandelingskosten combineren tot € 15,-

Verder wijzen wij u op het volgende:

Onze minimale orderwaarde bedraagt Euro 100,00.
. . . . ingekort
Oh ja, exclusief btw natuurlijk.

En dat om de kinderen en kleinkinderen tee laten zien wat voor een leuk mechanisch ding dat is.
Zo deden we dat vroeger, enzovoort.

Jammer dat Bol.com het niet in zijn productgamma heeft.

Dus als iemand OOK een Lambrecht Thermohygrograaf type 252 heeft,
Diagram is type 82 TH
0-40 temp
100-0 Hygro
dan kunnen we misschien combineren.

Groeten, Wim

P.S. de kleinkinderen hebben er al aandachtig naar gekeken en de jongste begrijpt zelfs een beetje mijn uitleg, denk ik.