Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Wietse
#59783
SpeedyGJ schrijft:
Ook bij jou dus wazig beeld, ook idee om aan te passen?

Alleen links heeft ie inderdaad wat wazig beeld, in het midden niet. Daarnaast staat de webcam softwarematig scherpgesteld op lange afstanden.
Door ws vreewijk
#59784
Hallo Wietse ,

Mijn beeld is normaal van een behoorlijke kwaliteit en zeker niet slecht maar ik heb hetzelfde als wat jij hebt als je naar een boom kijkt is het niet getaileerd aan de bladeren kan je het heel goed zien meestal.

Feit is dat zo,n usb webcam gemaakt is om te chatten en dus daar optimaal voor is gemaakt.
Eigenlijk is zo,n cam dus bijziend net zoals bij mensen het geval kan zijn.

Het effect is in elk geval verbluffend,, zelf had ik ook al eens in die richting gedacht wat betreft korte afstand.



Goede tip van Nol een brilleglas moet ook kunnen alleen zit je dan met het feit dat er een cilinder in is geslepen je met dus zorgen dat de cilinder qua middelpunt in het hart van je lens zit .....denk ik want ik heb er niet echt verstand van.

Je usb cam kan in elk geval veel meer als wat meestal te zien is blijkt nu.

Word vervolgt.

O ja gertjan er staat wel degelijk plug in voor firefox onder sterker nog als je er op klikt kun je hem gelijk instaleren.

Gr Chris
Door ws vreewijk
#59785
Hallo Wietse ,

Mijn beeld is normaal van een behoorlijke kwaliteit en zeker niet slecht maar ik heb hetzelfde als wat jij hebt als je naar een boom kijkt is het niet getaileerd aan de bladeren kan je het heel goed zien meestal.

Feit is dat zo,n usb webcam gemaakt is om te chatten en dus daar optimaal voor is gemaakt.
Eigenlijk is zo,n cam dus bijziend net zoals bij mensen het geval kan zijn.

Het effect is in elk geval verbluffend,, zelf had ik ook al eens in die richting gedacht wat betreft korte afstand.



Goede tip van Nol een brilleglas moet ook kunnen alleen zit je dan met het feit dat er een cilinder in is geslepen je moet dus zorgen dat de cilinder qua middelpunt in het hart van je lens zit .....denk ik want ik heb er niet echt verstand van.

Je usb cam kan in elk geval veel meer als wat meestal te zien is blijkt nu.

Word vervolgt.

O Gertjan er staat wel degelijk het regeltje plug in voor firefox bij mn webcam als je daar op klikt kun je hem gelijk instaleren



Gr Chris
Door ws vreewijk
#60769
UPDATE:

Inmiddels heb ik dan n -2 diopter binnen.

Een waarschuwing voor diegene die dit ook willen doen,er zijn namelijk twee verschillende diegene die je hebben moet is een EYE diopter-2

Je hebt ook WAISTlevel finder diopter -2 en dat is heel iets anders,ik kwam daar per toeval achter want de webshop stuurde er twee voor de prijs van een omdat ik nogal lang moest wachten,toen ik ze vergeleek zat er een groot verschil in.

De waistlevel diopter vergroot raar genoeg de eyelevel diopter niet.
Ik heb geprobeerd dit met foto te laten zien.
de ronde is de verkeerde.

gr Chris
Bijlagen
diopter.JPG
diopter.JPG (85.07 KiB) 2552 keer bekeken
Door ws vreewijk
#60770
Weer eens klooien met de foto's hopelijk lukt het nu..

Het resultaat is te zien op mn site.
Het effect zou met een logitech c920 groter zijn geweest die schijnen na een dag nog na te regelen maar ik ben zelf tevreden met het resultaat.

Overigens is het hier maar stil al een dag lang geen enkele post en dat in wintertijd.




gr Chris
Bijlagen
diopter_2.JPG
diopter_2.JPG (23.16 KiB) 2552 keer bekeken
Door ws vreewijk
#60774
Ik denk niet dat het voor jouw cam voordelen opleverd.

Een usb webcam is bedoeld om bij je pc te gebruiken voor hoofdzakelijk chat doeleinden vandaar dat hij is gemaakt voor het beste beeld op korte afstand,en is zodoende bijziend.

Een buiten cam zoals jij hebt is daarentegen juist voor dat doeleinde ontwikkeld.

Mijn cam is 2,000,000 pixels
Max digital vidio resolution is 1600x1200

Maar voor een paar euri zou je de gok kunnen wagen.

Mvr gr Chris