Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door dlonink
#67340
Goeiemiddag weermannen.

Nu met dit weer staat de zon weer flink op m'n thermometer te bakken, waardoor de temperatuur harder stijgt dan de omliggende stations.
Ik heb tot vorig jaar een grote houten weerhut gehad, daarin ging de temperatuur goed. Maar na de reorganisatie van de tuin past dat niet echt meer. Heb nu van kunststof schotels een mini-hut gemaakt, maar daarin warmt alles ook te hard op.

Heeft iemand iedeen om een kleine hut van hout te maken?
En dan vooral de louvre paneeltjes. Voor mijn oude had ik 2 grote louvre deuren doormidden gezaagd en daar iets moois van gemaakt.
Maar nu zoek ik kleine paneeltjes (20x20 of 30x30 ongeveer) om een leuk hutje van te maken.
Er komt later ook een ventilator in te hangen, maar daar red ik me wel mee.

Alvast bedankt.
Door bgr
#67356
Ik heb nog een houten weerhut staan van ongeveer 56x56x56 buitenmaat.
Is gemaakt van geïmpregneerd hout en wit geverfd. Heeft echter geen dubbele jaloezieën. Wel een deurtje. Zit ook nog een fan bij zonder snoer.
Dak loopt schuin af en is groter. De jaloezieën zijn vrij groot. Misschien kun je daar nog wat mee? Zonder fan geeft hij een te hoge waarden aan. Zit ook geen onderstel bij.

Groeten
BertGr.
Door dlonink
#67359
Bedankt voor de reactie's.
De info uit de link heb ik al gebruikt voor mijn huidige mini-weerhut. Ook met kunststof schotels. Maar dat heeft toch niet het effect zoals ik zou verwachten. Maar zeg er wel bij dat er geen fan onder zit.
Ik zoek echt iets van hout. Waarschijnlijk wordt het zelf profielen frezen, maar zal eerst even een paar tuincentra aflopen (of vrouw op pad sturen? :))om ideeen op te doen

BGR: Bedankt voor de tip, maar zo een heb ik zelf ook staan. Ongeveer die grootte