Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Sloefke
#69735
Onlangs gaf de motor van mijn "Daytime Fan" van mijn Davis de geest. Zeker met deze warme periode is het natuurlijk van belang dat je een goede ventilatie krijgt in je station Ik heb een nieuwe besteld en deze was binnen een dag binnen en het geheel was binnen 10 minuten ingebouwd.Kosten rond 60 Euro plus verzendkosten. Nu had ik de oude niet werkende Fan over en dacht wat voor een motor zit er nou in die Fan. Na wat sloop werk met een kleine schroevendraaier kreeg ik de motor eruit. op e-bay.com kwam ik een Chinese firma tegen die voor de deze motor 2,68 dollar moest hebben en ik hoef geen verzendkosten te betalen. Zoals gewoonlijk bij deze Chinese winkels moet je wel een maand of 2 geduld hebben. Ik heb er gelijk twee besteld. Ben benieuwd. Nieuwe motor voor 2,5 dollar, motor met lijmpistool inlijmen, het draadje van de oude fan aan nieuwe motor solderen en weer een werkend Fan voor iets meer dan 2,50 dollar. Jammer dat ik daar niet eerder ben opgekomen..... maar een reserve Fan is nooit weg.
Doe er uw voordeel mee.

Door Snarf2000
#69738
Misschien handig om details zoals typenummer,
voltage, afmetingen, linkje naat site, etcetera te vermelden?

Grt Frans
Door Sloefke
#69739
Natuurlijk Frans,

Dat was ik in mijn enthousiasme vergeten.
Nummer van de motor BF500TB 18280-R. Het is een 3 Volt DC motor. Is makkelijk te vinden op Internet alleen je moet er gelijk een paar duizend bestellen.

Maar op e-bay.com kun je zoeken op:
DC-3V-6V-Mabuchi-500TB-18280-Motor-Micro-Electric-DC-Motor-2MM-Shaft-500-Motor
Doorsnee motor 32 mm; hoogte motor ong 17 mm; Doorsnee as 2mm. prijs; 2,68 dollar gratis verzenden.

Suuk6

groeten
Joost
Door pb2rdf
#69743
Goeie tip!! :cheer: :cheer:
Heb ook nog een oude fan liggen.
Wat je ook moet doen is na een aantal jaren de accu's vervangen.
Zijn NiCd, dus die hebben zeker niet het eeuwige leven.

Peter
Door Sloefke
#69747
Halle Peter,

Ja dat is waar wanneer een Fan heb die 24 uur draait. De Fan hier draait alleen overdag en werkt alleen op een zonnecel.

Maar misschien bruikbare tip voor zij met een 24 uurs fan.
Door Sloefke
#69768
HalloE UGEL,


Heb gekeken op de site van Jameco maar deze club vraagt nu 27 Euro verzendkosten dat is wel veel voor een motor van 2,65 Euro dus niet doen !!!!!

Bedankt

Groeten

Joost
Door dirk van de wetering
#69848
Ik heb een motortje besteld bij aliexpress 6.euro 25
Inclusief verzendkosten
Door Sloefke
#69855
Hallo Dirk,


Laat even weten of alles werk wanneer je de solarcel aansluit?

gr Joost