Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door groet
#73975
Ik wil even enthousiast delen dat het is gelukt om aan mijn Standaard Davis Vantage Pro 2 station zelfgemaakte Arduino sensoren te koppelen zijn via WeewX software.

Ik had al de Fijnstof meter (Luftdataen project) in de WeewX weerwebsite gekregen (via PHP route) en nu is het ook gelukt om een watertemperatuur sensor (DS18B20) te koppelen. Het leuke hier aan is, is dat deze niet bij mij thuis staat, want wij wonen niet aan het water. De opstelling staat bij iemand verderop in de straat die weer geen electra aansluiting had in zijn achtertuin. Dus ik heb een ESP 8266 Nodemcu bordje voorzien van de DS18B20 sensor gekoppeld aan een 5W zonnepaneeltje die een kastje met 3 li-on batterijen van 6000 mAh voedt (accu). Op bewolkte dagen is dat niet voldoende, dus heb ik de Nodemcu in cyclus van 275 seconden deepsleep en 25 seconden aan gezet. Data wordt verzonden via MQTT server (die draait op de rpi met WeewX), zodoende ook de MQTT weg leren ontdekken.

Volgende project: bliksemdetector maken! Oh, wat is dit leuk zeg!!