Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Meteonoord
#8568
Sinds een aantal weken heb ik de Axis 214 PTZ draaien.

In combinatie met een Ziggo Z3i aansluiting loopt dat maar.........

Door de steeds weer wisselende IP adressen van Ziggo kwam ik in de problemen. Als bit & byte nono maar eens gaan googlen en ik kwam uit bij DynDNS.

Ondanks dat mijn webcam nu loopt ben ik nieuwsgierig of er collega's zijn die ervaring hebben dit - gedeeltelijk gratis - hosting bedrijf.

Of hebben die misschien een beter alternatief ?

Ik hoor graag.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wsp
#8569
Meteonoord schrijft:
Sinds een aantal weken heb ik de Axis 214 PTZ draaien.

In combinatie met een Ziggo Z3i aansluiting loopt dat maar.........

Door de steeds weer wisselende IP adressen van Ziggo kwam ik in de problemen. Als bit & byte nono maar eens gaan googlen en ik kwam uit bij DynDNS.

Ondanks dat mijn webcam nu loopt ben ik nieuwsgierig of er collega's zijn die ervaring hebben dit - gedeeltelijk gratis - hosting bedrijf.

Of hebben die misschien een beter alternatief ?

Ik hoor graag.

Groet,

Bert J. van Bergen


@Bert,

Hallo Bert, zoals je weet loopt het hier perfect.
Ik gebruik de DNS server van Axis zelf, die ook in de setup te vinden is in de config van de camera zelf.
met een IPcam is dit zeer gemakkelijk ern perfect opt e lossen en helemaal gratis bij Axis zelf.

Tip wat ik ook kan geven het modem van Ziggo niet uit zetten, gewoon contineu aan laten staan, dan valt het wel mee van de IP verandering.
Ik zelf heb nog nooit een IP verandering gehad, tenzij ik die zelf oproep en hett modem een geruime tijd uit laat staan.

Dit heb ik getest met de gratis Axis server en werkkte perfect, de Axis 214 PTZ geeft dan het nieuwe IP door aan de server en is jouw cam altijd weer te vinden.

Hier op mijn lokatie loop ik tegen andere problemen, ik moet via poorten gaan werken omdat ik met twee cam's werk en een Axis 262+ IP datarecorder die niet te bereiken is met poorten.

Maar mijn ervaring met Ziggo en de Axis 214 PTZ zijn gewoon perfect alleen eventjes goed instellen, maar dat weten de jongens wel van sityweb.nl of wisten hun ook geen antwoord hier op?
Door jansmit
#8571
Meteonoord schrijft:
Sinds een aantal weken heb ik de Axis 214 PTZ draaien.

In combinatie met een Ziggo Z3i aansluiting loopt dat maar.........

Door de steeds weer wisselende IP adressen van Ziggo kwam ik in de problemen. Als bit & byte nono maar eens gaan googlen en ik kwam uit bij DynDNS.

Ondanks dat mijn webcam nu loopt ben ik nieuwsgierig of er collega's zijn die ervaring hebben dit - gedeeltelijk gratis - hosting bedrijf.

Of hebben die misschien een beter alternatief ?

Ik hoor graag.

Groet,

Bert J. van Bergen


Ze zijn inderdaad de laatste maanden aan het rommelen home casema en quicknet zijn ziggo geworden en je ip adres blijft nu wel vast tenzij je het modem er een week uithaal maar ik heb nu al een half jaar hetzelfde ip adres en bij casema heb ik 2 jaar hetzelfde ip adres gehouden.
Door AenG
#8572
Marcel,

Waarom gebruik je Axis Camera Station + pc niet op alles op te slaan?
Ik gebruik dit nu al een aantal jaren, en dat werkt perfect.
Of werk je bij axis?:)

Geert
Door AenG
#8573
Als het modem niet gereset (of uit/aan gezet) wordt dan blijf je hetzelfde ip-adres houden.

2 oorzaken waarom je ip-adres veranderd.

- ziggo heeft je modem gereset ivm een snelheidsverhoging of firmware upgrade

- je zit met je netwerk te rommelen waardoor het modem gereset moet worden. Dat moest ik ook deze week, en hup gelijk een ander ip-adres. Maar het kan ook voorkomen dat je hetzelfde ip-adres blijft houden. Het is altijd afwachten.
Door wthus
#8577
Ziggo is dat via de telefoonlijn of kabel? Hoor er veel over de laatste tijd. Heb zelf xs4all op het thuisadres en op het station een abbonnement bij Telfort. Geen kabel beschikbaar.
Door Meteonoord
#8580
wthus schrijft:
Ziggo is dat via de telefoonlijn of kabel? Hoor er veel over de laatste tijd. Heb zelf xs4all op het thuisadres en op het station een abbonnement bij Telfort. Geen kabel beschikbaar.


Dat is kabel, Wilbert.
Met een wisselend IP adres.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wsp
#8581
Meteonoord schrijft:
wthus schrijft:
Ziggo is dat via de telefoonlijn of kabel? Hoor er veel over de laatste tijd. Heb zelf xs4all op het thuisadres en op het station een abbonnement bij Telfort. Geen kabel beschikbaar.


Dat is kabel, Wilbert.
Met een wisselend IP adres.

Groet,

Bert J. van Bergen


Alleen als het modem uit en aan wordt gezet en dan ook nog met een bepaalde tijd ertussen, of inderdaad zoals hier boven wordt beschreven tijdens een onderhoud buurt van Ziggo.

reden hier voor Ziggo is de snelle upload en ook de download, vooral de aan kondigingen wat Ziggo van plan is, daar wordt ik heel erg vrolijk van.
Ziggo is nu de snelste in Nederland, voor de normale gebruiker. KADSL zal helaas achter gaan blijven, daar is niet meer mogelijk tot nu toe en zelf denk ik ook dat dit nooit zal komen, kabel heeft hierop een flinke voorsprong.

Het antwoord waarom Axis van een weer amateur is niet dat ik er werk, het zou wel fijn zijn geweest als het zo was ;-) maar deze mogelijk om via DNS te gaan werken wordt bij de instellingen van de camera zelf aan geboden en dat voor niks, dus waarom dan een andere gebruiken als dit al in de instellingen mogelijk is via de Axis 214 PTZ

@Bert

Ik heb hier nog eens getest Bert en het werkt 100%, snap niet dat het je niet lukt, je moet wel een paar stappen ondernemen, maar het werkt perfect, helaas heb ik de IP wissel willen toepassen, maar krijg geen ander IP van Ziggo, maar dit heb ik in het begin wel getest en werkte het 100%
Door AenG
#8582
AenG schrijft:
Marcel,

Waarom gebruik je Axis Camera Station + pc niet op alles op te slaan?
Ik gebruik dit nu al een aantal jaren, en dat werkt perfect.
Of werk je bij axis?:)

Geert


marcel,

Wat ik eigenlijk bedoelde is. Die axis 262 is niet echt goedkoop. Misschien werk je wel bij axis zodat je hoge kortingen krijg bij de aanschaf.:)
Door wsp
#8587
AenG schrijft:
AenG schrijft:
Marcel,

Waarom gebruik je Axis Camera Station + pc niet op alles op te slaan?
Ik gebruik dit nu al een aantal jaren, en dat werkt perfect.
Of werk je bij axis?:)

Geert


marcel,

Wat ik eigenlijk bedoelde is. Die axis 262 is niet echt goedkoop. Misschien werk je wel bij axis zodat je hoge kortingen krijg bij de aanschaf.:)


@Geert,

Sorry Geert, te snel gelezen, nu begrijp ik wat je bedoelt.
Ik heb inderdaad ook met PC gewerkt en dan met het pakket van Griffid.
Werkte ook goed, maar je weet een pc is een pc en heeft ook soms zijn keuren zo als wij die ook hebben ;-)
Toen ben ik maar overgegaan naar die 262+, ok kost wat, maar wat meer over uurtjes draaien, daarom heb ik het ook altijd zo druk, heb een 40 uur werk en daarbij doe ik nog veel meer dan alleen vast werk en hosting.
Een duizend poot ;-)

Maar zoals je misschien al gelezen had heeft dit ook zijn tol gehad op 31-12-2008. Toen lag deze jonge eventjes in ziekenhuis op verdenking van hartinfarct, dat is de andere kant van de medaile. Maar ja, nu naar 3 weken ben ik weer bijne de oude, druk druk en denken dat je een ieder meot helpen.
Heb nu weer evenbtjes een week vrij en maak het me rustig, hoop ik, hihi.

Maar goed die 262+ werkt perfect en kan ik met 100% alleen laten, nooit een restart of wat dan ook en fijn t ebenaderen over het netwerk, wereld wijd.
Daarbij is elke hobby duur, ik drink niet, ik rook niet en ga niet naar de vrouwtjes ;-) Dan hou je ook veel geld over plus extra uurtjes en hebben die 262+ ja toch. ;-)