Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door AenG
#22016
eugel schrijft:
Ziet er goed uit Geert. Kennis van PHP heb ik (bijna) niet. Mijn site heb ik gemaakt met joomla. Hier kun je met PHP ook veel uit de voeten, maar dat gaat mij(soms) nog iets te ver.

Blijft toch wel een mooie optie voor de toekomst een meteoHub. Heb de gebruiksaanwijzing gedownload en zal die eens rustig doorlezen de komende tijd.
Heb hier een Davis weatherenvoy (serial datalogger). Neem aan dat ik die zonder problemen aan de Meteohub serail poort kan steken, of moet het een USB datalogger zijn met een omvormer naar serial. Lijkt me toch sterk. Maar ik lees hier wat over in de gebruiksaanwijzing. Kan dit niet thuis brengen nog.


Gr. Marcel.


Marcel,

Ik heb mijn website ook met Joomla gebouwd (kennis van PHP is hier ook minimaal). De weatherenvoy zit bij mij via de seriele aansluiting aan mijn Meteohub. Je kunt zelf kiezen tussen serieel en USB.
Door pdw112
#27202
Weet iemand of de meteohub ook goed werkt met de La Crosse WS2800.
Wil mijn weerstation graag 24/7 online hebben met een energiezuinige pc.
En welke software heb je dan allemaal nodig.
Nu gebruikt ik heavyweather icm WUHU.
Door pdw112
#27239
Jammer.
Op het forum wordt ook gesproken over energie zuinige PC's maar ik ben er nog niet uit welke ik moet/zal nemen.
Ik wil er win XP opdraaien + mijn weer programma's.
Wie heeft ervaring met zo'n energie zuinige mini pc.
Door AenG
#27241
pdw112 schrijft:
Jammer.
Op het forum wordt ook gesproken over energie zuinige PC's maar ik ben er nog niet uit welke ik moet/zal nemen.
Ik wil er win XP opdraaien + mijn weer programma's.
Wie heeft ervaring met zo'n energie zuinige mini pc.


Karel,

Ik denk dat je hier meer informatie over dit onderwerp kunt vinden.

http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer ... pc-s#16120

gr Geert