Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door duck1966
#9231
ik heb bij mijn wmr 200 een uv sensor die doet het goed alleen heb ik een vraag over W.D .
onder in de graffieken zie je duidelijk een gele lijn komen waar de uv waarden te zien is. maar rechts boven net boven windsnelheid staat 0.0uv 0wm/2es daar krijg ik dus niks te zien . heb ik soms een instelling fout staan,
groetjes ronald boekensteijn
Bijlagen
w.JPG
w.JPG (21.15 KiB) 2305 keer bekeken
Door wslangerak
#9276
Hoi Ronald, kan je mischien een duidelijker plaatje plaatsen?

Gr,
Door duck1966
#9284
al ik weer uv heb gemeten zal ik ff een nieuwe maken heb die ander weggegooid,
groetjes ronald
Door duck1966
#9298
ik hoop dat deze beter is kees
Bijlagen
uvtest.JPG
uvtest.JPG (99.17 KiB) 2305 keer bekeken
Door wslangerak
#9301
Hallo Ronald,

Ja deze is een stuk beter :-)

Toen je deze screenshot maakte was het 19:37 uur. Op dat moment was de UV-index en de zonneschijn (staat in dat kleine schermpje ernaast) uiteraard nul. Oftewel je krijgt daar alleen de actuele waarde te zien. Als je overdag tijdens zon kijkt moet je echter wel een waarde zien. Heb je dat wel eens geconstateerd?

Gr,
Door Oxize
#9302
Ik denk dat die waarden die boven de windrichting meter realtime zijn. Aan je screenshot te zien heb je pas rond 19:00/20:00 deze screenshot gemaakt en de UV was aanwezig rond 11:15 t/m 14:45.

Heb je wel een die waarden wel eens in de gaten gehouden wanneer er precies op dat moment een UV aanwezig is?
Door duck1966
#9303
uh nee omdat ik meestal aan het werk ben als de zon schijnt hahaha,
ik zal eens gaan opletten als het weekend is, meestal ben ik op zondag thuis . ik hoop dan op zon .anders moet ik via mijn laptop met mobiel internet op een zonninge dag ff kijken,
bedankt kees
Door jansmit
#9305
Ronald ik heb het bij jou wel een paar keer gezien dat UV op 1.0 stond.
Maar ja ik ben al 6 jaar met de VUT dus ik kijk veel als ik niet op de volkstuin ben of met de honden weg
mvg
Jan Smit
Door duck1966
#9306
oke bedankt jan smit dan hoef ik daar niet meer naar te kijken ,
kees oxize ook bedankt.
topic gesloten
groetjes ronald