Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door gieltje
#14841
IP netwerk camera van het gerenommeerde merk Axis. Vele instelmogelijkheden. Voor technische info raadpleeg de Axis internetsite. Compleet met netadapter in nieuwstaat. Voor 100 euro mag hij van eigenaar wisselen.
Bijlagen
axis_206_large.jpg
axis_206_large.jpg (62.09 KiB) 2898 keer bekeken
Door tinuz97
#14853
Bevallen de cameras niet als ik vragen mag?
Zie dat je er 2 te koop hebt nl,vandaar de vraag :blush:
Door gieltje
#14855
@Tinuz97, Heb hiermee getest maar ga toch naar een pan/tilt dome camera. Ik wil de bezoekers straks op de site de mogelijkheid geven om naar alle windrichtingen te kunnen kijken.
Door Meteonoord
#14858
gieltje schrijft:
@Tinuz97, Heb hiermee getest maar ga toch naar een pan/tilt dome camera. Ik wil de bezoekers straks op de site de mogelijkheid geven om naar alle windrichtingen te kunnen kijken.


Hi Gerard,

Ik bezit ook een pan/tilt camera.

Maar kijk uit. Bij publicatie op het internet krijg je te maken met de wet op de privacy.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door osjohn
#14861
Meteonoord schrijft:
gieltje schrijft:
@Tinuz97, Heb hiermee getest maar ga toch naar een pan/tilt dome camera. Ik wil de bezoekers straks op de site de mogelijkheid geven om naar alle windrichtingen te kunnen kijken.


Hi Gerard,

Ik bezit ook een pan/tilt camera.

Maar kijk uit. Bij publicatie op het internet krijg je te maken met de wet op de privacy.

Groet,

Bert J. van Bergen


Daar geef ik je gelijk in Bert, waar gaat het naar toe met de privacy !!!

Tegenwoordig is het een hype om alles over een ander te weten, en te verklikken.

Wanneer een webcamera op mijn huis/plaats zou gericht zijn, hadden ze werkelijk moeilijkheden.
Zie google eens, het is toch te gek dat je exact alles ziet van je eigen bezit, belachelijk !!!!!!!

John
Door gieltje
#14874
Jongens, jongens het gaat ons toch om die mooie wolkenpartijen? Met mijn domecamera kun je straks enkel en alleen naar de lucht kijken. Waar gaat deze discussie over?
Door Meteonoord
#14875
gieltje schrijft:
Jongens, jongens het gaat ons toch om die mooie wolkenpartijen? Met mijn domecamera kun je straks enkel en alleen naar de lucht kijken. Waar gaat deze discussie over?


Hi Gerard,

Als bezitter van een PTZ camera die vast staat op het wolkendek etc. heb ik geen problemen. Maar.......... als de gebruiker 360 graden kan draaien aan de webcam wordt het een ander probleem. Ik heb de wet niet gemaakt. Ik heb alleen je trachten te waarschuwen tegen eventuele gevolgen.

Overigens heb ik je ook twee PM's gestuurd.

Ik hoor wel.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wsMaurik
#14883
Staan er op jouw site ook beelden van deze camera? (of die andere).

Volgens Axis kan ik de (ptz) camera ook omhoog richten waardoor het mogelijke beeldveld aanzienlijk verminderd wordt (staat bij mij op het platte dak). Voordeel privacy, nadeel de waterdichte behuizingen zijn niet voor deze montage gemaakt.

Zou het trouwens wel aardig vinden als we hier op HWA een soort database van camera / website konden maken. Dit zou mij als camera-koper een stuk op weg helpen. Nu is het zo dat sommige sites het camera type wel vermelden maar andere ook weer niet.

Dus ... heb je een webiste met camera ... meld deze per PM en ik maak een overzicht per camera/site zodat iedereen eea kan vergelijken voordat we kopen. Ook voordelen/nadelen van de camera's zijn welkom. Zal deze in een aparte post vermelden met mogelijk een link naar een los bestand als het er veel worden.

groeten,
nico
Door Wietse
#14885
@Nico, is een webcam die wordt live wordt uigezonden door Windows Media Encoder ook goed?

Dit geeft namelijk veel mooier 'live' beeld als een image.
Door wsMaurik
#14894
Wietse schrijft:
@Nico, is een webcam die wordt live wordt uigezonden door Windows Media Encoder ook goed?
Dit geeft namelijk veel mooier 'live' beeld als een image.


Natuurlijk, is dat ook goed.
Neem aan dat je de beelden streamed met WME en dat geeft natuurlijk altijd een mooier plaatje dan elke seconde een beeldje. Echter zijn er toch wel veel camera's die kunnen streamen al dan niet via WME. Of bedoel je specifieke voordelen van WME?

(misschien moet dit naar een andere discussie? dit is een 'te koop')