Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door reitsma1960
#33164
petergroeneveld schrijft:
AenG schrijft:
Peter,

Die "actuele windvlaag" op je website heb je wel mooi vormgegeven:laugh:

gr Geert


Thanks Geert, je moet toch iets doen om bezoekers naar je website te lokken. :laugh:


Hey Peter,

en uuh....heb je die foto zelf gemaakt......?
Of is dat eeeeuuuuhhhh.....je vrouw.....

Oebel
Door reitsma1960
#33168
petergroeneveld schrijft:
Hoi Oebel,

We moeten wel "On topic" blijven Oebel anders worden de mods weer zenuwachtig.:laugh:

Groeten,
Peter.


Och ja, is ook zo. Je hebt gelijk. ;)
We laten het hierbij.

Groet,
Oebel

ps. Wel mooi gedaan allemaal.
Door petergroeneveld
#33169
Een vectormap is eigenlijk een kaart die je bijna niet zelf kunt maken, tenminste ik kan het niet. Het heeft ook een .cvm extensie en werkt dus met het programma Nexstorm samen.

De kaart heeft als centrum, meestal je eigen woonplaats, de coördinaten die jezelf opgeeft. Wanneer er dicht bij jou in de buurt een storm met ontladingen opkomst is dan wordt door de software automatisch ingezoomd op deze vector map.

Dan moet de kaart natuurlijk wel nauwkeurig en ook duidelijk blijven. Verder kun je hem d.m.v. de software helemaal zelf re-designen naar je eigen inzicht. Ook kun je er plaatsnamen aan toevoegen maar voor de duidelijkheid heb ik dat zelf niet gedaan.

Ook kun je de vector map gebruiken voor het live storm programma Stormvue.
Kortom ik zou hem wel aanschaffen want hij is eigenlijk onmisbaar voor de software. Kan zijn dat ik nog iets vergeten ben of mis heb over de vector map dan zullen anderen dit nog wel aanvullen denk ik.

Even wat anders als je iets meer intikt op Google b.v. "space boltek" dan staat die bovenaan.;) Hier zijn complete pakketten te koop.

WeerStationWoerden schrijft:
bedankt Peter

o en wat is vector map ??
en ik begrijp dat jij de software uit nederland heb
space ??? als ik google kom ik bij Nasa en das niet goed lijkt mij ;)
url aub

mvg Gert

petergroeneveld schrijft:
Vergeet de software en een vector map niet die komen er nog bij dus zo'n slordige
150,00 €uries erbij tellen!

Die heb ik van mijn werkgever gekregen als jubileum cadeau. :laugh:
Dus alleen de hardware zelf betaald.

Heb de PCI uitvoering en ook op een aparte pc met alleen de Nexstorm software geïnstalleerd. Gekocht bij SPACE en omdat het niet ver van mij af ligt heb ik het daar zelf op kunnen halen ook vanwege de mondelinge uitleg die ze mij konden geven.

Verder geeft SPACE 2 jaar volledige garantie en dat gaf ook de doorslag om hem daar te kopen.

Gert succes met je aankoop en welkom bij het stormclubje.
Door petergroeneveld
#33175
Nog even een aanvulling Gert, ja we zijn er nog niet. :laugh: Als je de ontvanger buiten gaat plaatsen, hij kan volgens Boltek ook onder een on-geïsoleerd dak mits geen metalen voorwerpen en andere storende factoren in de buurt zijn, dan heb je nog een kunststof omkasting, kunststof mast en kunststof bevestigings materialen nodig.

Deze kun je ook origineel kopen maar als je handig bent is het ook zelf te maken. ;)
Maar ook hier zul je nog een budget voor nodig hebben.

P.S. Gert je hebt mooie onweer/ bliksem foto's op je site staan, zelf gemaakt?
Door WeerStationWoerden
#33181
hoi Peter
oke begrijp dat het dus een must is nextstorm en vectormap er bij te kopen
en met dat inzoemen kan leuk worden
heb hier veel onweer
en vaak komen de buien nog terug dit ivb met de Reeuwijkse plassen ( ligt tegen Gouda aan) en de nieuwkoopse plassen
tis hier vaak feest
wel baal ik dat er zins 4 jaar een steenpijp weg is wat bij een fabriek hoorde wat hier achter staat ... de bliksem pakte dat regelmatig en dat op 200m hier vandaan .. maar ja dat is weg
en oke zal op die site gaan kijken .... o nee tis in het duits en daar ben ik nu niet echt goed in
kan je mij zoms de url geven waar je de software kan kopen kan het echt niet vinden :blush:

mvg Gert


petergroeneveld schrijft:
[quote]Een vectormap is eigenlijk een kaart die je bijna niet zelf kunt maken, tenminste ik kan het niet. Het heeft ook een .cvm extensie en werkt dus met het programma Nexstorm samen.

De kaart heeft als centrum, meestal je eigen woonplaats, de coördinaten die jezelf opgeeft. Wanneer er dicht bij jou in de buurt een storm met ontladingen opkomst is dan wordt door de software automatisch ingezoomd op deze vector map.

Dan moet de kaart natuurlijk wel nauwkeurig en ook duidelijk blijven. Verder kun je hem d.m.v. de software helemaal zelf re-designen naar je eigen inzicht. Ook kun je er plaatsnamen aan toevoegen maar voor de duidelijkheid heb ik dat zelf niet gedaan.

Ook kun je de vector map gebruiken voor het live storm programma Stormvue.
Kortom ik zou hem wel aanschaffen want hij is eigenlijk onmisbaar voor de software. Kan zijn dat ik nog iets vergeten ben of mis heb over de vector map dan zullen anderen dit nog wel aanvullen denk ik.

Even wat anders als je iets meer intikt op Google b.v. "space boltek" dan staat die bovenaan.;) Hier zijn complete pakketten te koop.
Door WeerStationWoerden
#33183
hoi Peter
oke dat word moeilijk
ik ben constructiebankwerker dus werk alleen met metaal :silly:

maar oke dat komt wel goed
gaat eerst op dak een plek zoeken zonder storing
met een transistorradio op de AM
en daarna een mastje plaatsen van pvc met de antenne er in
moet natuurlijk wel goed het noorden aangeven

maar als het zover is zal ik wel een beroep op je doen .. als het mogelijk is
dit ivb software instellen enz want heb al begreben dat het niet zo ff klaar is

mvg Gert



petergroeneveld schrijft:
Nog even een aanvulling Gert, ja we zijn er nog niet. :laugh: Als je de ontvanger buiten gaat plaatsen, hij kan volgens Boltek ook onder een on-geïsoleerd dak mits geen metalen voorwerpen en andere storende factoren in de buurt zijn, dan heb je nog een kunststof omkasting, kunststof mast en kunststof bevestigings materialen nodig.

Deze kun je ook origineel kopen maar als je handig bent is het ook zelf te maken. ;)
Maar ook hier zul je nog een budget voor nodig hebben.

P.S. Gert je hebt mooie onweer/ bliksem foto's op je site staan, zelf gemaakt?
Door WeerStationWoerden
#33185
o vergeten te melden
ja ik maak die foto's zelf en ook die van vuurwerk
mvg Gert

[/quote]P.S. Gert je hebt mooie onweer/ bliksem foto's op je site staan, zelf gemaakt?[/quote]
Door forsurh
#33187
Al genoemd maar toch nog even:

Je moet veel geduld hebben met het afregelen van het systeem. Dat doe je niet even in een week. Je moet eerst een aantal onweerscellen uit verschillende richtingen hebben gehad, met serieus onweer.

Daarna kun je dit replayen en het systeem afregelen. Geloof me, daar ben je het eerste halfjaar wel zoet mee om een goed werkend systeem te krijgen.
Geduld is daar het toverwoord.

En het kan alleen op het moment dat er onweer is geweest. Live afregelen is af te raden. Maar daar zal je door dit Stormtrackers clubje wel geholpen worden. Zelf draai ik nu voor het 3e jaar ermee, en ben zeer tevreden over de weergaven en instellingen.

Ook nu regel ik nog wel eens wat af. (Finetuning)

Groeten,
Wisse
Door petergroeneveld
#33188
Wat Oebel en Wisse al hebben geopperd het finetunen daar ben je inderdaad lang mee bezig en daar heb je natuurlijk onweer activiteiten voor nodig.

Wat ik zelf in het begin als eerste afstelling heb gedaan is de afstand van inslagen naar de ontvanger bepalen.

Dat kun goed doen als je TL verlichting hebt b.v. in de garage, dus richt de ontvanger goed naar het noorden en schakel de TL verlichting diverse malen aan en uit de pieptonen zijn direct te horen.

Op de kaart zie je dan waar de zogenaamde inslagen zijn geweest, liggen ze te ver van het centrum waar je ontvanger staat af dan kun je dat in de software naar het centrum terughalen.