Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door WeerStationWoerden
#33792
hoi Thierry

dat is nu net het probleem
als ik de driver aanklikt dan spring een zeer klein schermpje open met driver install als ik daar op klikt geef die de melding
driver insallation failed ( info )
als ik dan op info drukt staat er .. de opgegeven service bestaat al . ...
raar
ga nog ff verder stoeien en lezen :side:

mvg Gert

weerzoetermeer schrijft:
Hoi Gert,

Ga even naar start, nexstorm en klik op de betreffende driver. Is een eenmalige aktie.

Gr.
Thierry

Ps: wel de handleiding goed lezen hè.... ;)
Door reitsma1960
#33794
Gert,

Die driver voor de PC speaker werkt niet onder Win7 64 bit.
Tijdens installatie kun je volgens mij afvinken dat die moet worden geinstalleerd.
Ik gebruik het systeem ook onder Win7 64 bit. Geen probleem.
Heb je de PCI card driver gedownload van de Boltek site of is die erbij geleverd?
Denk erom dat je echt de Win7 64bit driver gebruikt.

Succes.

Oebel
Door WeerStationWoerden
#33797
hoi Oebel

ik heb de driver gedownload bij boltek
deze ...
StormTracker V10.1 Windows Device Driver (64 bit)
Installation program for the 64 bit StormTracker Windows device driver V10.1.
Windows 64 bit Only. For 32 bit Windows use V9.01 above.
Install NexStorm-Lite first. Say No when asked if you would like to install the PC Speaker/ISA port device driver and the StormTracker PCI Device Driver. Then install this V9.21 (64 bit) device driver. This installation program will copy the new 64 bit StormPCI_DLL.dll file over top of NexStorm's 32 bit version. To manually copy the file the 64 bit DLL can also be found in "C:\\Program Files (x86)\\Boltek\\StormTracker PCI Driver 64 bit".

heb tijdens de install van nexstorm de optie PC seaker uit gevinkt
en na de install de driver geinstalleert
maar nu is die driver ontvindbaar in het start menu
ga nog een poging wagen
mvg Gert

reitsma1960 schrijft:
Gert,

Die driver voor de PC speaker werkt niet onder Win7 64 bit.
Tijdens installatie kun je volgens mij afvinken dat die moet worden geinstalleerd.
Ik gebruik het systeem ook onder Win7 64 bit. Geen probleem.
Heb je de PCI card driver gedownload van de Boltek site of is die erbij geleverd?
Denk erom dat je echt de Win7 64bit driver gebruikt.

Succes.

Oebel
Door WeerStationWoerden
#33801
onder vista werkt het wel
de driver loopt hier wel gelijk door
toch raar dat de driver voor win7 niet werkt
ik ga dan maar vista gebruiken en geen win7
tis jammer maar helaas
mvg Gert
Door reitsma1960
#33802
WeerStationWoerden schrijft:
onder vista werkt het wel
de driver loopt hier wel gelijk door
toch raar dat de driver voor win7 niet werkt
ik ga dan maar vista gebruiken en geen win7
tis jammer maar helaas
mvg Gert


Hoi Gert,

Niet te snel opgeven denk ik. Ik heb het systeem ook onder Vista gehad, maar ik moet zeggen dat Win7 veel stabieler is.
Heb je het precies zo gedaan als beschreven op de Boltek site?
Eerst gewoon Nexstorm lite installeren. NIET de pc speaker driver installeren!
Daarna de 64bit driver installeren.
Dan moet het werken.
Anders proberen handmatig de driver te kopieren naar de genomede map.
(C:\\Program Files (x86)\\Boltek\\StormTracker PCI driver64bit)

Je kunt ook vanuit Apparaatbeheer-->Hardware-->Jungo (StormTracker proberen de driver te installeren. Moet je wijzen naar de map op de C schijf waar de driver staat. (C:\\Program Files (x86)\\Boltek\\StormTracker PCI driver64bit)

Laat weten hoe het gaat.

Oebel
Door Wietse
#65684
Ik beschik sinds kort ook over een Boltek onweerdetector. Overgenomen van Michael, hier ook actief op HWA. Meteen het geluk dat er wat onweersactiviteit is in onze regio.

Over het afstellen nog een vraag:
Welke opties zijn er in Nexstorm m.b.t. het plotten van de strikes op een kaart?
Tot nu toe heb ik de opties 'plot scale adjustment' onder het tabje 'Ranging' en 'Antenna alignment' onder het tabblad 'Hardware' gebruikt.

Het resultaat is hier te bekijken. Zijn er nog meer mogelijkheden voor het afstellen van de detector?
Door reitsma1960
#65691
Wietse schrijft:
Ik beschik sinds kort ook over een Boltek onweerdetector. Overgenomen van Michael, hier ook actief op HWA. Meteen het geluk dat er wat onweersactiviteit is in onze regio.

Over het afstellen nog een vraag:
Welke opties zijn er in Nexstorm m.b.t. het plotten van de strikes op een kaart?
Tot nu toe heb ik de opties 'plot scale adjustment' onder het tabje 'Ranging' en 'Antenna alignment' onder het tabblad 'Hardware' gebruikt.

Het resultaat is hier te bekijken. Zijn er nog meer mogelijkheden voor het afstellen van de detector?


Hoi Wietse,

Heb je de handleiding van Nexstorm?
Staat veel info in. Kan ik je mailen.

Mvrgr,
Oebel