Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door reitsma1960
#33148
forsurh schrijft:
WeerStationWoerden schrijft:
ps zie dat mijn weerpc geen PCI heb :angry: heb ik weer
mijn ander pc wel maar om nu 2 pc te laten draaien schiet ook weer niet op



Bedenk wel dat als je alles op een PC gaat draaien en er is flinke activiteit dat dit de stabiliteit niet ten goede komt.

Zo'n dag als 12 juli vorig jaar met meer dan 100.000 ontladingen vergt veel van je systeem. Immers elke ontlading wordt apart berekend.

Dus als je de mogelijkheid hebt. Hier draait het wel op een aparte PC.

Succes met de keuze.

Groeten,
Wisse


Ik sluit me daarbij aan. Ook ik heb de StormTracker op een aparte PC draaien.
Bij zwaar onweer loopt het programma anders vast en dat wil je toch zeker niet op zo`n moment.

Succes,
Oebel
Door SpeedyGJ
#33150
forsurh schrijft:
WeerStationWoerden schrijft:
ps zie dat mijn weerpc geen PCI heb :angry: heb ik weer
mijn ander pc wel maar om nu 2 pc te laten draaien schiet ook weer niet op



Bedenk wel dat als je alles op een PC gaat draaien en er is flinke activiteit dat dit de stabiliteit niet ten goede komt.

Zo'n dag als 12 juli vorig jaar met meer dan 100.000 ontladingen vergt veel van je systeem. Immers elke ontlading wordt apart berekend.

Dus als je de mogelijkheid hebt. Hier draait het wel op een aparte PC.

Succes met de keuze.

Groeten,
Wisse

Bedankt dat je me dit verteld :) gezien alles nu hier op 1 PC draait. In April krijg ik ook een boltek van iemand dus een 2de PC moet dan voor die tijd wel komen :P
Door petergroeneveld
#33153
Vergeet de software en een vector map niet die komen er nog bij dus zo'n slordige
150,00 €uries erbij tellen!

Die heb ik van mijn werkgever gekregen als jubileum cadeau. :laugh:
Dus alleen de hardware zelf betaald.

Heb de PCI uitvoering en ook op een aparte pc met alleen de Nexstorm software geïnstalleerd. Gekocht bij SPACE en omdat het niet ver van mij af ligt heb ik het daar zelf op kunnen halen ook vanwege de mondelinge uitleg die ze mij konden geven.

Verder geeft SPACE 2 jaar volledige garantie en dat gaf ook de doorslag om hem daar te kopen.

Gert succes met je aankoop en welkom bij het stormclubje.
Door petergroeneveld
#33155
AenG schrijft:
Peter,

Die "actuele windvlaag" op je website heb je wel mooi vormgegeven:laugh:

gr Geert


Thanks Geert, je moet toch iets doen om bezoekers naar je website te lokken. :laugh:
Door weatherservice
#33158
@ Peter, die foto van bovenaan jouw website. Dat is namelijk onze (WeatherService en ExtremeWeather, WeerVlaanderen) foto van de stormchase op 14 juli 2011. Het panoramabeeld beschrijft echt de kracht, niet normaal! Felicitaties aan Niele G.

@ SpeedyG: jij krijgt een BOLTEK? :P Geef mij maar even dat adres door van die persoon haha.
Door WeerStationWoerden
#33159
bedankt voor info allemaal

ik ga het dan toch op de 2e pc gebruiken
dan maar 2 pc aan

nog een vraagje
de software kan je toch gewoon downloaden van http://www.boltek.com/downloads.html
maar neem aan dat je na een paar dagen de software moet kopen

en nog wat over de map
je kan toch zelf een map maken bmp
of moet je nu toch gewoon de software kopen....
Custom Background Map Package - $69.00


wat ik nodig heb .. neem ik aan is
software : NexStorm by Astrogenic
en dan ben je klaar .. want een map maak je toch zelf ???
mvg Gert
Door WeerStationWoerden
#33160
bedankt Peter

o en wat is vector map ??
en ik begrijp dat jij de software uit nederland heb
space ??? als ik google kom ik bij Nasa en das niet goed lijkt mij ;)
url aub

mvg Gert

petergroeneveld schrijft:
Vergeet de software en een vector map niet die komen er nog bij dus zo'n slordige
150,00 €uries erbij tellen!

Die heb ik van mijn werkgever gekregen als jubileum cadeau. :laugh:
Dus alleen de hardware zelf betaald.

Heb de PCI uitvoering en ook op een aparte pc met alleen de Nexstorm software geïnstalleerd. Gekocht bij SPACE en omdat het niet ver van mij af ligt heb ik het daar zelf op kunnen halen ook vanwege de mondelinge uitleg die ze mij konden geven.

Verder geeft SPACE 2 jaar volledige garantie en dat gaf ook de doorslag om hem daar te kopen.

Gert succes met je aankoop en welkom bij het stormclubje.
Door weatherservice
#33161
@ WeerstationWoerden,

Die vectormap kan je niet zomaar in 1,2,3 fixen hoor. Het is niets voor niets betalend vanuit NexStorm. De coördinatoren op de kaarten die je aankoopt kloppen perfect met de werkelijkheid, wat een probleem kan zijn als je die zelf maakt. Je kan natuurlijk proberen.
Door reitsma1960
#33163
WeerStationWoerden schrijft:
bedankt voor info allemaal

ik ga het dan toch op de 2e pc gebruiken
dan maar 2 pc aan

nog een vraagje
de software kan je toch gewoon downloaden van http://www.boltek.com/downloads.html
maar neem aan dat je na een paar dagen de software moet kopen

en nog wat over de map
je kan toch zelf een map maken bmp
of moet je nu toch gewoon de software kopen....
Custom Background Map Package - $69.00


wat ik nodig heb .. neem ik aan is
software : NexStorm by Astrogenic
en dan ben je klaar .. want een map maak je toch zelf ???
mvg Gert


Hoi Gert,

Je moet (oftewel; je moet niks, maar lees: TIP) de software kopen bij Astrogenic. Dan heb je een perfecte kaart. Zelf maken wordt nooit erg mooi is mijn ervaring.
Je kunt geen gratis kaart downloaden bij Boltek.
Ook daar verkoopt men software, maar zou ik niet doen. Wij gebruiken in Nederland allemaal de Nexstorm software van Astrogenic. De service is ook perfect. Kijk maar op het Astrogenic Forum. http://forum.astrogenic.com/
De map kun je, zoals al opgemerkt door weatherservice, niet simpel zelf maken.

Dus, Ik zou de software kopen bij Astrogenic.
Van Boltek heb je geen software nodig, alleen de driver. Die kun je downloaden vanaf de download pagina.

Succes ermee en heel veel plezier. Wachten op een mooi onweer seizoen.
Bedenk overigens ook dat het niet even inluggen is en kijken naar ontladingen. Er moet goed afgeregeld worden. (antenne richten en systeem afregelen)
Een klus die uren werk en geduld vergt. Wel erg leuk om te doen overigens.

Oebel