Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door jones
#56138
Hallo,

Toen ik vanavond naar de weeregevens keek op mijn WeatherLink (Davis VP2), zag ik dat de temperatuur in mijn tuin wel heel snel daalde. Rond 21 uur zat deze rond 3°C terwijl de rest van de weerstations in mijn omgeving rond de 6 à 7°C zat. Plots begon de temperatuur weer te stijgen zonder reden, om nu inderdaad tussen die 6,5°C te zitten. Ook steeg plots de relatieve vochtigheid samen met de temperatuursdaling, om nadien weer te gaan dalen na de piek...

Heeft iemand enig idee aan wat dit kan liegen? Ik vind het best vreemd...

Alvast bedankt!
Bijlagen
naamloos123.PNG
naamloos123.PNG (9.72 KiB) 2460 keer bekeken
Door nolversteeg
#56139
Hallo Jones,

Die piek valt wel mee, bekijk de schaal maar eens over 24 uur, dan wordt het plaatje ineens anders, en kan je het vergelijken met stationds bij jou in de buurt.

Ik weet niet waar je ergens zit maar kijk maar eens naar de grafiek van vierhouten, en maastricht die stonden gisteren in de extremen lijst.

groeten Nol
Door tjabine
#56142
Kijk ook eens naar je windgrafiek om die tijd.
Bij helder weer en wegvallen van de wind kan de temperatuur echt
heel snel zakken.

Ger Ron.
Door weatherservice
#56148
Ik heb net dezelfde waarneming te pakken ! Tot 20:51 afkoelende trend om daarna snel te stijgen richting 9.4°C omstreeks 21:40 ! Bijzonder vreemd.

[img]http://www.noodweer.be/wp-content/uploads/2013/03/sprong-temperatuur.png[/img]

Weerstation Waregem: www.weerstationwaregem.be

Cheers !
Door tuinmantom
#56149
Dat kan het effect zijn van wat wolkjes die zich gevormd hebben?
De zon heeft de hele dag geschenen, allerlei materialen zoals bvb daken van gebouwen hebben veel energie opgeslagen die ze s'nachts bij open hemel afstralen, maar als er een wolk passeert om 21u wordt die warmte plots teruggekaatst.
Door bgr
#56162
Het heeft alles met de wind te maken. Gisterenavond was het onbewolkt!
Bij mij in Eerbeek (heb geen website) daalde de temperatuur zelfs tot -1,8 om 22:10 uur om daarna weer snel te stijgen. Tijdens de daling was het windstil en om 22:10 begon het uit het zuidoosten te waaien.
Een andere oplossing is dat er vanaf dat moment daadwerkelijk zachtere lucht binnen stroomde.

Groeten
BertGr
Door tuinmantom
#56177
Het zal wel wind zijn dan :)
Wind die wegvalt, plots opkomt of van richting veranderd heb ik inderdaad ook al gekke sprongen zien teweegbrengen in temperatuur (en/of luchtvochtigheid).