Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door petergroeneveld
#58254
petergroeneveld schrijft:
petergroeneveld schrijft:
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

Heb ik weer,
het nieuwe blitzortung verhaal ziet er goed uit, en heb deze besteld, alleen nog geen antwoord over de levertijd en de kosten, zo gauw ik iets weet laat ik het horen.

Gr. Nol


Heb ook nog niets vernomen Nol maar dat zal wel na het weekend worden.
Zit wel goed bij die club ze leveren normaal snel, ben er ook niet zo bang voor en laat wel wat weten als het binnen is.



Vandaag de BO Complete Lightning Detector Kit RED ontvangen. Nu nog even checken of alle componenten aanwezig zijn. Vooral bij de kleine weerstanden is het soms moeilijk om de juiste kleurcode te onderscheiden sommige lijken zo op elkaar. Dan rustig en niet gehaast aan de klus beginnen.

Verder ziet het er goed verzorgd uit en nog binnen een week geleverd met het weekend er zelfs tussen in. Zag wel dat 5 componenten met SMD techniek uitgevoerd zijn dus dat wordt solderen onder een loupe met een fijne punt en dun soldeer.


Gelukkig, alle componenten zijn aanwezig. :) Ook elke weerstand met de multimeter doorgemeten en niet meer naar de kleurcode gekeken, alles klopt. Het zijn een hoop onderdelen bij elkaar. Nu nog heel rustig de tijd nemen om alles in elkaar te solderen te beginnen met de SMD componenten zie foto. LET OP! IC2 & IC6 zijn hetzelfde en IC4 & IC8 zijn hetzelfde. De tekst op de IC's is zelfs met de loupe die ik heb slecht te lezen.

Bijlagen
BO_SMD_Comp.jpg
BO_SMD_Comp.jpg (9.88 KiB) 1186 keer bekeken