Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door janseb
#58915
Ik verkoop mijn volledig weerstation

Wat zit er allemaal bij

Weerstation Davis pro 2 type 6163 eu

Datalogger USB type 6510 USB

Leaf en soul wireless station type 6345cs
Met 4 soul sensors en 4 termosensors + bladsensor

Verwarming rain collector

Nieuw prijs is 1950 euro

Vraagprijs 1400 euro of een deftig bod

Foto op aanvraag

Dit weerstation heeft gedraaid voor weerstationoostham.be dat momenteel nog online is tot verkoop station
Heeft hier ook nog een tijd op de site gedraaid

Einde hobby
Door janseb
#58927
Kan eventueel los verkocht worden

In die zin in gehele stukken

Dus weerstation of
soil en leaf met sensor of
het verwarming rain collector

Sloefke ik antwoordt straks op uw privé bericht
Door WSParkstad
#58932
Goede uitbreiding Erwin, best wel leuk om te zien hoe warm het in de grond is.
Een meting verricht ik op 2 meter en kon gemakkelijk op die diepte al vloerwarming laten draaien, zei het wel in een spiraal vorm, helaas mag dit niet van de Gemeente Kerkrade, althans geen gaten boren die dieper zijn als 100 meter,jammer.

Heeft niet veel met weer te doen, althans op die diepte maar gewoon leuk voor als je aardse warmte wilt gebruiken.


Erwin Lankheet schrijft:
Ik heb wel interesse in de 4 soul sensors en 4 termosensors + bladsensor.

Erwin.
Door Erwin Lankheet
#58938
Dag Marcel,

Het is niet de bedoeling om de temperatuur dieper dan 50 cm te meten.
Op dit moment wordt de temperatuur al gemeten op 150cm, 10cm Klomphoogte, 0cm en -10cm. En je ziet daar duidelijk verschillen in terug.
Op dit moment: 21:45 uur op 150 cm: 17.3 graad, 10 cm: 16.7 graad, 0 cm: 15.6 graad en op 10cm diepte 15.6 graad. Vooral zomers en in de winter zie je soms aanzienlijke verschillen.

Het is de bedoeling om de soil grondvochtsensors en bladnatsensor toe te gaan passen voor mijn andere hobby en dat is het fruit. De sensoren komen hier goed van pas om te bepalen wanneer er spraken kan zijn van:
- Droogte, fruitbomen water geven,
- Kans op schimmel infectie ivm. vocht verwachting
- Bepalen wanneer de rupsen worden verwacht

De afgelopen vier jaar heb ik hier gegevens over verzameld (Fenologische verschijnselen) en probeer deze in grafiekvorm te gaan presenteren met sproei-, schimmel- en rupsverwachting. Trouwens nog een leuke uitdaging. Zal wel een winterklus worden.

Een andere hobby van mij is imkeren en ik moet zeggen, alle drie de hobby's vullen elkaar mooi aan. Het weer + bijen = fruit.
Met betrekking tot de honingbijen wordt er gewerkt aan de zogenaamde VaroaWeer verwachting.
De varoa mijt is namelijk een vervelend klein rakkertje als je geen bestrijding uitvoer. Met de temperatuurverwachting over de komende 7 dagen kun je het beste moment van bestrijding bepalen voor elk toe te passen middel.
Ooit eens een keer enkele jaren temperatuur metingen in de bijenkasten uitgevoerd. Vooral in februari zie een temperatuur in de kast/broednestje van rond de 34 graden terwijl het buiten nog vriest.

Het weer: het blijft een boeiende hobby.
Door WSParkstad
#58939
Interessant Erwin.
Misschien dat je Wim ook nog op een idee kunt brengen met jouw gegevens en metingen wat betreft bladvocht metingen.
IK heb deze 2 ook erop zitten maar zijn nog helaas nergens toegepast in het Template van Wim.

Op welke hoogte moeten die officieel zitten Erwin?
Heb deze nu op 10cm en 100 cm, je vindt er bijna ook niks van op internet, ben dus blij dat je hier meer van weet.

Ja mooie opmerking, weer+bij=fruit ;-)

Zou inderdaad wel meer willen meten over hoe en wat met die 2 bladvocht metingen, misschien dat er nu iets leuks voor komt ;-)

Fijne dag en bedankt voor de info.