Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door WS Beusichem
#63600
Collega's

Ben op zoek naar de transformator met de aan uit schakelaar (evt met de 15 meter kabel) voor de Davis 7720 Rain Collector Heater.
Mocht iemand die hebben liggen en er verder niets mee doen dan hoor ik het graag.
Laat ook even weten wat het moet kosten.

Mvg
Jan
Door ws vreewijk
#63601
Hallo Jan,

Als je wat kan knutselen dan maak je hem zelf ,loop even een kringloop winkel in daar staan bakken vol van die dingen.

Oorspronkelijk is de adapter 24 volt 24 watt dus 1 ampere,
zoek dus een adapter die net iets meer zeg 1.5 ampere kan leveren de uitgangs spanning is niet eens zo kritisch zou je er een van 18 of 20 volt vinden werkt het ook want uiteindelijk gaat de boel afslaan op het ingebouwde bi- metaal schakelaar.

voor €2.50 en wat kabel zit je aan tafel.

mocht je nog vragen hebben laat maar weten,succes

gr Chris
Door WS Beusichem
#63604
Hallo Chris,

Bedankt voor de info. Wist niet dat het zo makkelijk kan zijn. Ga er altijd van uit dat het origineel moet zijn. Ga ik wat snuffelen bij een kringloopwinkel hier in de buurt om te kijken of ze daar wat hebben. Laat je weten of het gelukt is.

gr Jan
Door WS Beusichem
#63605
Hallo Chris,

Bedankt voor de info. Wist niet dat het zo makkelijk kan zijn. Ga er altijd van uit dat het origineel moet zijn. Ga ik wat snuffelen bij een kringloopwinkel hier in de buurt om te kijken of ze daar wat hebben. Laat je weten of het gelukt is.

gr Jan
Door ws vreewijk
#63607
Nog een dingetje mag gewoon wisselstroom zijn.
Dus 230 volt wisselspanning uitgang ongeveer 24 volt wisselspanning maar wat lager mag ook.

Succes en laat eens weten of het gelukt is.
Gr Chris
Door ws vreewijk
#63663
Dat doet me veel plezier Jan.

Nou nog wat sneeuw :)

Kijk er kan eigenlijk niks fout gaan wat betrfet de heater er zit een veiligheid ingebouwd.

Wat je wel in de gaten moet houden of je trafo niet te heet word dus ff laten draaien en voelen aan dat ding;)

We willen geen brandlucht ruiken toch.

alsie redelijk qua temperatuur blijft is alles ok,beetje warm mag maar niet kokend heet.

gr Chris