Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door wvdkuil
#65504
Bestaande uit LW300 interface naar netwerk, WH200 otvangst station sensoren, 1 extra buitensensor, kabels
plus
een compleet WMR88 weerstation met UV sensor. De buitenunits (regen wind temp hum) zijn nog buiten gemonteerd en staan dus NIET op de foto. Ze zijn compleet en werkend.

Alles inclusief dozen en handleidingen.
[img]http://wiri.be/weer/x-oregon.jpg[/img]
Grotere afbeelding: http://wiri.be/weer/oregon.jpg
LETOP de WMR 88 heeft geen ingebouwd geheugen dus als u hem aan wilt sluiten aan een weer-programma (via USB ) dan is dat 24 uur / 7 dagen.

De LW300 laadt los van het console de gevens op naar het internet op een eigen pagina.

Totaal prijs 100 euro. Verzendkosten maximaal 15 euro.

Buitenunit hangt ruim 1 jaar, alle overige zaken enkele weken gebruikt om te testen.
Door Alexuskoi
#65514
Ik heb interesse voor jouw weerstation. waarom doe je deze weg ? hoe oud ? kan deze ook overweg met vws of cumulus huwu ? is combinatie van 2 weerstations mogelijk ?

mvg Alexander Manhaeghe
Door wvdkuil
#65515
Alexuskoi schrijft:
Ik heb interesse voor jouw weerstation. waarom doe je deze weg ? hoe oud ? kan deze ook overweg met vws of cumulus huwu ? is combinatie van 2 weerstations mogelijk ?

mvg Alexander Manhaeghe
Ouderdom 1-2 jaar.
Alles gaat weg omdat ik volgend jaar hoog en droog in een appartement woon. En daar mag geen weerstation staan, dus zeker geen 4 of 5.

Dit weerstation is vooral gebruikt om te kijken of de data van de LW300 ook terug gelezen kan worden voor gebruik op een eigen website. Dat lukte toen niet.
De buiten units werden gelezen door de LW300 en het console was er toch bij, dus dat was een controle of de LW300 data betrouwbaar was.

Andere vragen kan ik niet beantwoorden. Ik ken de meeste weerprogramma's alleen oppervlakkig voor zover het nodig was om de template aan het draaien te krijgen.

Groeten, Wim
Door Alexuskoi
#65526
Ok dat verduidelijkt al heel wat.
Als ik het goed versta dan kan je via die lw300 gegevens ontvangen op dat usb toestel naar je router. dus zo gegevens naar internet toe brengen maar kan je op die manier geen gegevens inladen op een website die je zelf gemaakt hebt. Maar je ontvangt ook je gegevens op je console usb verbonden met de computer. Op die manier kan je wel alle kanten uit en met andere weersoftware werken om die zo op je website te plaatsen.

is het zo wat ?

mvg Alexander
Door wvdkuil
#65528
Alexuskoi schrijft:
Ok dat verduidelijkt al heel wat.
Als ik het goed versta dan kan je via die lw300 gegevens ontvangen op dat usb toestel naar je router. dus zo gegevens naar internet toe brengen maar kan je op die manier geen gegevens inladen op een website die je zelf gemaakt hebt. Maar je ontvangt ook je gegevens op je console usb verbonden met de computer. Op die manier kan je wel alle kanten uit en met andere weersoftware werken om die zo op je website te plaatsen.

is het zo wat ?

mvg Alexander


Ja.

Toen ik kon bestellen was er een LW302 met alleen de apparatuur om naar internet op te laden en 1 temp/hum sensor. Die doos was speciaal gemaakt voor bestaande oregon gebruikers, dus kon ik die mooi combineren met een ** incl UV.

Dus kon ik rustig testen en als het helemaal niet werktte toch nog het station zelf gebruiken.

Groeten, Wim
Door Alexuskoi
#65536
Zou het echt niet mogelijk zijn om via die connectie met het netwerk gegevens naar een persoonlijke site via eigen weersoftware of dergelijke ? Ken jij iemand die dat zou kunnen ? mvg Alexander