Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door fbockstael
#65670
Hallo allemaal,

Is er iemand nog in het bezit van een datalogger voor een Vantage Pro2 (USB of serieel) die niets ligt te doen en voor een redelijke prijs bij mij mag komen werken?
Hoor het graag als je iets hebt liggen dat weg mag.

Groet,

Franklin
Door wvdkuil
#65672
fbockstael schrijft:
Hallo allemaal,

Is er iemand nog in het bezit van een datalogger voor een Vantage Pro2 (USB of serieel) die niets ligt te doen en voor een redelijke prijs bij mij mag komen werken?
Hoor het graag als je iets hebt liggen dat weg mag.

Groet,

Franklin

Zowel een gebruikte Davis (20 euro) als twee compatible, samen ook 20 euro
http://www.hetweeractueel.nl/forum/aang ... 62779-test

Link voor de compatibles:
http://www.wxforum.net/index.php?topic=25564.0

Exclusief verzendkosten van max 10 euro.

Groeten, Wim
Door wvdkuil
#65674
fbockstael schrijft:
Hallo Wim ik heb je een PM gestuurd.

Groet,

Franklin
Nog 1 vraag, is het een nieuwe logger, een zogenaamde GreenDot logger.
Want dan kan er alleen de nieuwste logger bij gebruikt worden,

Wim
Door wvdkuil
#65676
http://www.manula.com/manuals/prodata-w ... ot-loggers

en

"John,

We recently updated the hardware on our console which requires the new 3.0 firmware. Old data loggers are not compatible with the new version console hardware. A replacement data logger would need to come from your local distributor and they will be able to tell you if it will be available for no charge.

Eric Nickl
Technical Support
Davis Instruments
510-732-7814 "

Kort samengevat;
In 2012 introduceerde Davis nieuwe firmware voor zijn consoles die het onmogelijk maakte oudere loggers in de nieuwe consoles te gebruiken. Indien men een nieuw console kocht ter vervanging van een oud console kon mijn bij Davis een logger omruilen, tenminste als die van Davis was.

Daartoe zaten er groene ronde stickers op de dozen van een Davis logger, vandaar de naam "green dot".

Alle oude consoles kunnen iedere logger, Davis of OEM aan, nieuwe consoles van na 2013 alleen nieuwe loggers en de nieuwste "green dot compatible" oem loggers.

Ik neem aan dat je een recente console hebt waar je dus een recente Davis logger in wilt gebruiken.

Dus de Davis seriele logger die ik heb past fysiek wel maar zal niet werken.
Ik heb ook nog twee oem loggers waarvan 1 gegarandeerd zou moeten werken, die kan ik ook op proef sturen zodat je zelf kan testen.

Maar als je er niet zo in thuis bent, wellicht even wachten of iemand anders een 3.0 compatible logger over heeft.

Wim
Door fbockstael
#65677
Ik snap nu wat je bedoeld Wim.
Ik heb vandaag een console besteld bij een medelid hier. Ik zal hem moeten vragen van wanneer de console is.
Dat ga ik eerst doen en dan laat ik je het weten.

Hou hem aub even in reserve voor me.

Groet,

Franklin
Door fbockstael
#65678
Hallo Wim,

de console is nieuw dus de verkoper zegt dat deze van 2015 is.
Dat betekent dus dat de originele van Davis niet in aanmerking komt begrijp ik.
De andere dataloggers zijn wat mij betreft ook in orde als ze wel met een nieuwe console kunnen werken. Het gaat namelijk om testdoeleinden en niet om productie.
Volgens jou zouden deze moeten kunnen werken?
Vanzelfsprekend wil ik ze dan graag proberen.
Ik stuur je mijn gegevens via PM.

Alvast dank,

franklin