Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door akatar
#66278
aangeboden:

aangeschaft op marktplaats, weather envoy en een seriele datalogger
envoy zonder stroomadapter en datalogger zonder kabels.

achteraf vond de verkoper dat ik dit zelf had moeten ontdekken

dus hierbij de set voor 50 euro
zie foto's voor details

http://www.xgamer.nl/env1.JPG

dus niet getest
Bijlagen
env2.JPG
env2.JPG (34.72 KiB) 1893 keer bekeken
Door SpeedyGJ
#66282
Had hij dit wel aangegeven op MP? Of heb je het verhaaltje verder niet gelezen.
Indien hij dit niet had aangegeven had hij dit moeten melden en moet hij deze koop ongedaan maken want je kan dit toch niet ontdekken als hij dit niet had gemeld?

Succes met de koop, zullen vast nog wel wat mensen zijn :) het is dat het een seriële datalogger is, anders had ik er wel belang bij gehad.
Door akatar
#66285
de verkoper zei als reactie:
vind het heel vervelend maar op de foto was duidelijk te zien welke aansluiting de datalogger heeft,
Een nieuwe envoy met datalogger kost rond 250 euro.
een losse datalogger kost rond 175 euro dacht ik,
helaas heb ik ook geen andere oplossing voor je,
ik kon hem op mijn pc wel gewoon aansluiten,
wel een wat oudere moet ik zeggen met windows xp.
misschien kun je hem nog verkopen,
ik zou het anders ook niet weten.

op mijn antwoord:

Ik kan je daar geen gelijk in geven

Had je vermeld: niet compleet, levering zoals op de foto
Dan wel

Lijkt erg op een radio verkopen, en dan leeg omhulsel sturen, want de printen stonden niet op de foto




geen ractie meer
Door SpeedyGJ
#66286
Kabel voor USB was niet zo'n probleem geweest, serieel wordt iets ander verhaal maar ook deze kabels zijn los te krijgen.
Hij had erbij moeten zetten dat de bekabeling niet aanwezig was dan zou de koop geldig zijn maar in dit geval is dat dus niet zo.
Als hij em op zijn PC kon aansluiten heeft hij gewoon de kabel nog liggen want anders kan dat niet dat is onmogelijk zonder aansluitingskabel van logger > PC. En dan weet je de werking ook nog niet wat resulteert in verlies.

Wat je eventueel kan doen is:
Stroomkabel halen en een kabel voor de datalogger dan is de set compleet, wil je em nog verkopen dan kun je er altijd meer voor krijgen.
Voor hoeveel heb je dit overgenomen als ik vragen mag?
Door akatar
#66290
ik heb albert van weerhuisje gevraagd wat een kabelset kost, dit viel mij zo tegen dat ik mijn verlies maar neem. ben niet handig genoeg om zelf 1 te maken


set is inmiddels verkocht, hoop dat de nieuwe eigenaar er meer plezier aan beleeft
dus kan slotje op