Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door T.J.
#70575
Ben overgestapt naar een Belfryboy datalogger, dus meteostick over.
Voor ontvangst van Davis weerstation, via ISS of de retransmit van de console.
Volledig compatibel met meteobridge, extra sensoren worden ondersteund, temp op 0,1 graad nauwkeurig dit in tegenstelling tot console welke omrekent vanaf Fahrenheit.
Kan ook op een pc aangesloten worden, creëert dan een Com poort voor bijv. wswin

Voor specs:
http://www.smartbedded.com/wiki/index.php/Meteostick

Vraagprijs 100€, inclusief de standaard meegeleverde USB verlengkabel met standaard.

Interesse? Stuur een pm.

Groeten Tjeerd
Door hpl
#70579
Hoi,

Vanwaar de overstap naar een Belfroy?

Ik zat namelijk net ook te kijken naar een belfroy datalogger
Door pb2rdf
#70582
Hallom Tjeerd,
Even een correctie mbt je opmerking over 0,1 graad.

Data protocol van Davis verzend de data in graden Fahrenheit.
Voor de ISS en tempsensor console is dat in 0,1 overige tempsensoren in hele graden Fahrenheit.

Groet, Peter
Door T.J.
#70585
pb2rdf schrijft:
Hallom Tjeerd,
Even een correctie mbt je opmerking over 0,1 graad.

Data protocol van Davis verzend de data in graden Fahrenheit.
Voor de ISS en tempsensor console is dat in 0,1 overige tempsensoren in hele graden Fahrenheit.

Groet, Peter


Het klopt dat console de tweede sensor temp in fahrenheit omrekent dus per 0,6 graad celsius ongeveer.
De data wordt wel degelijk vanaf 2e sensor in 0,1 graad celsius verzonden, het geheugengebrek van de console is debet aan het resolutieverhaal, je kunt ook geen grafiek op de console laten zien van de tweede temp sensor.
Via logger dus 0,6 graad celsius resolutie.
De meteostick ontvangt de data direkt van ISS en in mijn geval dus een tweede sensor via een anemometer transmitter.
De meteostick geeft wel een nauwkeurigheid van 0,1 graad celsius, dus zonder tussenkomst van console!
Dat is een voordeel van meteostick, nadeel is, je kunt geen evotranspiratie waarde krijgen, via console wel, en de voorspelling van console is niet te ontvangen met de stick.
Ik ben overgegaan op een clone logger, gewoon uit nieuwsgierigheid, werkt perfect, en is een stuk goedkoper dan een originele logger.
Mijn meteobridge is via de USB aangesloten, parallel via IP/TCP heb ik nu Cumulus draaien, is ook lekker vlot, de windwaarde op console is waarde in Cumulus, weinig vertraging.
Grafieken laadt ik naar mijn site via Cumulus, de waarden gewoon via meteobridge, dit omdat ik redelijk veel heb aangepast in de site ingesteld op meteobridge tags.

Nog een voordeel van de clone logger, er zit meteen een USB kabel van ongeveer 1,8 meter aan.

Groeten Tjeerd
Door pb2rdf
#70598
Tjeerd,
Kunnen er lang en breed over discussiéren;)
Maar in Weatherlink zie ik duidelijk bij sprongen van 0,1 graad Celcius in feite sprongen van 0,055 graad Celcius.
Vandaar mijn conclusie dat het console Fahrenheit naar Celcius omrekent en zelf meet, registreert in 0,1 graad Fahrenhet is 0,055 graad Celcius.

Zie de afbeelding waarbij ik 2 tempsprongen naast elkaar heb gezet.

Groet, Peter
Door T.J.
#70600
Och nee, geen discussie.
Ik weet alleen dat wanneer je meteostick gebruikt je in 0,1 graad celsius resolutie kunt aflezen van de tweede temperatuur sensor.
Via logger en console is dat 0,6/0,5 graad celsius, dat is jammer.
Weatherlink gebruik ik niet.
In Cumulus heb ik ook 0,6 resolutie van de tweede sensor, want ja dat gaat wederom via console/logger.

Goede jaarwisseling en nieuwjaar gewenst.

Groeten Tjeerd