Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door jwruitenberg
#71303
Goedemorgen,

Na enige jaren gebruik te hebben gemaakt van een lifecam van Microsoft ben ik op zoek naar iets nieuws en ook naar iets wat beter werkt. Nu heb ik verder weinig ervaring op dit gebied, dus ik zou graag ook wat tips krijgen voor wat een goede webcam is.

Mocht iemand een webcam te koop hebben staan dan hoor ik dat graag!

Voordat iemand vraag naar het budget: ik wil gewoon graag een goedwerkende, stevige of robuuste camera die meer in zijn mars heeft en stabieler is dan een lifecam van Microsoft. En het liefste voor een redelijk aantrekkelijke prijs. Maar als het wat duurder uitvalt dan ga ik gewoon nog even sparen.

Hartelijke groet,

Jan Willem
Door Heersje
#71304
Beste Jan-Willen ik neem aan dat je een IP-cam zoekt en geen webcam voor bijv skype. Misschien een idee om ook eens op tweakers.net te kijken naar reviews (en laagste prijs voor een bepaald model). Veel zal ook afhangen van de mogelijkheden die je zoekt, zoals resolutie, infrarood voor de nacht, ik neem aan dat je een buiten camera zoekt maar hangt die dan overdekt of is die aan weer en wind blootgesteld? wil je de camera kunnen bewegen, wil je wel of niet afhankelijk zijn van een closed in applicatie (app) van een fabrikant of wil je zelf de data naar een webserver of NAS opslaan. Hoe gaat het signaal via wifi of PoE? Ik heb zelf camera's van foscam en y-cam. De laatste zijn volgens mij niet echt meer makkelijk te verkrijgen en de foscam vind ik softwarematig niet stabiel (en ik heb mijn twijfels over het feit dat dit een chinese fabrikant is zeker nu dat daar echt een big brother maatschappij lijkt te worden). Ik overweeg om een ubiquiti g3 te proberen waar ik ook PoE voor nodig zal hebben en kabels moet trekken.

succes

PS op mijn weer website "leen" ik gewoon een publieke camera in de buurt die mooi hoog hangend een mooi zicht op het weer geeft.
Door WSParkstad
#71305
Hallo Jan Willem,

Het is inderdaad hoeveel wilt men uitgeven aan een weerbeeld.

Ik zelf gebruik al jaren camera's van Axis en wil niks anders, maar ja daar hangt wel altijd een prijsje aan en voor security vind ik dit zelf geen probleem echter voor een weercam ha dik zoiet svan ja wat wil ik.

Ben toen opzoek gegaan naar een Axis 221 Day Night en heb ik 50 euro voor betaald op Markplaats.

Deze cam kun je ook natuurlijk bekijken:
https://weerstation-parkstad.nl/weather ... 99&lang=nl

Dit is ook de camera die ik ongeveer 10 jaar geleden van Axis zelf mocht uit testen en was toen al direct verkocht, echter is de Axis 221 Day Night niet meer te verkrijgen en zijn er andere uitvoeringen van.

Daarom bewust opzoek gegaan op Marktplaats en werkt perfect, je kunt het zelf beoordelen aan de cam en als heldere hemel is zie je zelf de sterren voorbij flitsen in de timelaps beelden.

Kijk 50 euro is te doen voor dit werk, zou die stuk gaan je dan moet ik mij weer eens gaan bedenken van wat nu hahahaha.

Maar succes en verschil zat er in zitten of je idd ook in het donker goed beeld wilt hebben maar ook hier zijn weer goede nieuwe merken op de markt, maa rzelf zal ik altijd bij een Axis blijven zowel security als weer cam.

Zou wel kiezen voor een IP cam dat zeker.

Succes en hopen op meerdere tips en prijzen hierzo.

Groetjes,

Marcel.
Door jwruitenberg
#71345
Top! Hartelijk bedankt!
Mochten er nog meer tips zijn dan hoor ik het graag, en als er iemand is die een Axis te koop heeft staan dan hoor ik dat ook graag!