Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door fbockstael
#73586
Beste allemaal,

Vanaf morgen gaat ons weerstation offline wegens verhuizing. Helaas is het niet mogelijk om in onze nieuwe woonplaats het station weer op te starten vanwege teveel variabelen op die locatie. Ik bied derhalve onze hardware te koop aan:

- Davis Vantage Pro 2 wireless met ventilator
- Gekocht in 2010
- In het voorjaar is de windmeter vervangen door een nieuw model
- Twee consoles
- Twee dataloggers met serieel naar USB connectorkabel
- Ventilator ISS vorig jaar vervangen
- Supercap en batterij vervangen in voorjaar
- Verwarming voor neerslagbeker (zelfbouw), adapter inbegrepen.

Gaat morgen (8-11) van het dak af.
Eventueel, indien gewenst) de paalvoet met contragewichten (steen) en korte mast erbij.

Ik ga er vanuit dat iedereen hier de waarde van deze configuratie kan inschatten, dus:
Graag bieden naar waarde. Op onzin wordt niet gereageerd.

Groeten,

Franklin
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73587
Franklin,

Jammer dat je moet besluiten tot beëindigen, en morgen sluiting van je station Oud-Beierland @ Grandix.nl.

Verhuizen vraagt prioriteit voor andere aspecten en 'Teveel variabelen' riekt ernaar dat je even nodig hebt om daarna te bedenken wat een nieuwe, passende PWS-configuratie zou kunnen zijn.
Al vaak gezien dat er toch een mouw is aan te passen, met wat pragmatisch denkwerk en bijstelling van verwachtingen:
veel van onze leden hebben een station in een 'beperkte' omgeving, en ook die stations kunnen een plaats krijgen in de stationslijst, met een B- of S-klassificatie.
In een dichtbewoond gebied als Nederland moeten we steeds meer uitgaan van een omgeving die niet aan de hoogste WMO-eisen voor meteo-meting voldoet;
sterker nog, S-klassificatie lijkt een aparte klasse te worden.

;-) ;-) Er van uitgaand dat je nieuwe station op behoorlijke afstand van je huidige station komt te staan, zie we t.z.t. je nieuwe aanmelding met belangstelling tegemoet!

Sterkte met de verhuizing/ MVG, Anton
Door fbockstael
#73588
Hoi Anton,

Het probleem variabele is een grote kerk op drie huizen afstand richting zuid-west. Dat is wel de dominante windrichting. Als het NO was geweest was dit minder bezwaarlijk. Ik kijk zeker als we daar wonen, maar ik gok dat het nee wordt.

Groet,

Franklin
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73589
Franklin,

De HWA-overzichten richten zich eerst op temperatuur en neerslag;
wind is secondair, ook al vanwege vaak de moeilijkheid om daarvoor een goede opstelling te maken (zie de uitleg boven het windkaartje).
Tegenwoordig winnen bij meteo de meting van zonnestraling, fijnstof en gassen aan belang.
Daarmee blijft er uitdaging genoeg, ook (of zeker) in een 'beperkte' omgeving.

MVG, Anton