Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73665
tvg,

Zou je het scriptje kunnen/willen publiceren?
Gebruikersavatar
Door tvg
#73666
Ja Hoor
Code: Selecteer alles
<?php
$knmi = "https://cdn.knmi.nl/knmi/xml/rss/rss_KNMIwaarschuwingen.xml";
$feed = simplexml_load_file($knmi) or die("Error: Cannot create object");
//print_r($feed);
$titel = (string) $feed->channel->item[5]->title;
$warn = (string) $feed->channel->item[5]->description;
$warn = str_replace('<br>', '', $warn);
if (preg_match('/\b(groen)\b/i', $warn))  {$bgc = 'background-color:LimeGreen';}
if (preg_match('/\b(geel)\b/i', $warn))  {$bgc = 'background-color:yellow';}
if (preg_match('/\b(oranje)\b/i', $warn))  {$bgc = 'background-color:orange';}
if (preg_match('/\b(rood)\b/i', $warn))  {$bgc = 'background-color:red';}
?>
Misschien wel te simpel
Gebruikersavatar
Door T.J.
#73668
Bedankt voor de code, ik heb eea zo aangepast zodat hij als vervanger in de banner van mijn site kan.

Mocht meteoalarm definitief er mee ophouden dan kan ik zo overschakelen naar deze KNMI versie.
Bijlagen
Schermafbeelding 2021-12-05 215247.png
Schermafbeelding 2021-12-05 215247.png (320.91 KiB) 6535 keer bekeken
#73669
ziet er strak uit :D
...en ook nu weer de vraag: zou je de code willen delen?
Gebruikersavatar
Door T.J.
#73670
Ja hoor

Code: Selecteer alles
<?php
$knmi = "https://cdn.knmi.nl/knmi/xml/rss/rss_KNMIwaarschuwingen.xml";
$feed = simplexml_load_file($knmi) or die("Error: Cannot create object");
//print_r($feed);
$titel = (string) $feed->channel->item[3]->title;
$warn = (string) $feed->channel->item[3]->description;
$warn = str_replace('<br>', '', $warn);
$bron = "Bron: KNMI";
if (preg_match('/\b(groen)\b/i', $warn))  {$bgc = 'background-color:limeGreen';}
if (preg_match('/\b(geel)\b/i', $warn))  {$bgc = 'background-color:yellow';}
if (preg_match('/\b(oranje)\b/i', $warn))  {$bgc = 'background-color:orange';}
if (preg_match('/\b(rood)\b/i', $warn))  {$bgc = 'background-color:red';}
?>

<div class="blockDiv" style= "<?php echo $bgc; ?>;text-align:center;">


<?php
echo "<h2>" . $titel . "</h2>";
echo "<p>" . $warn . "</p>";
echo "<p style= 'text-align:right; font-size:70%';><a style='color:white; text-decoration:none'; href='https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/waarschuwingen/friesland' target='_blank'>".$bron."</a></p>";  
?>

</div>
#73672
knmiwarning.JPG
knmiwarning.JPG (95.24 KiB) 6410 keer bekeken
ik heb de code hier nu ook gereed staan.
Zodra Meteoalarm helemaal niet meer aanlevert, kan ik ook snel om naar de feed van het KNMI. Nogmaals dank!
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73851
Heeft iemand inzicht hoe je momenteel bij meteoalarm.org de specifieke informatie voor het gebied met je eigen weerstation kunt bemachtigen?
Zie wel een kaartje van Europa en een reeks met feeds, maar er zal wel ergens een vertaalslag nodig zijn.
Gebruikersavatar
Door T.J.
#73856
Misschien heb je hier wat aan?
Lijst met aliassen, NL017 is mijn "oude" regio.
Hoe je eea moet gebruiken weet ik niet.
Bijlagen
(302.71 KiB) 318 keer gedownload
(33.99 KiB) 287 keer gedownload
Gebruikersavatar
Door Toulon7559
#73860
De Feeds zijn (voor mij) een dik vraagteken, maar de documenten die je aanreikt en de andere files van de Euroalarm-homepage niet minder.
Via een omweg kreeg ik een lijst aangereikt incl. vertaling naar regio, bemachtigd door WvdKuil,
maar met heldere aantekening van onzekere geldigheid, dus dat is ook niet de oplossing ........
.
Voor een praktische invulling die ook geldt buiten Nederland, te hopen dat Wim een uitweg vindt om in PWSDashboard de 'vertaling' van de meteoalarm-regioinfo weer aan de gang te krijgen: momenteel zie ik voor mijn (handmatig gevonden) regio NL016 niets verschijnen (maar dat kan natuurlijk kloppen als er geen waarschuwingen zijn).
Gebruikersavatar
Door wvdkuil
#73861
Toulon7559 schreef: 04 feb 2022, 09:47 De Feeds zijn (voor mij) een dik vraagteken, maar de documenten die je aanreikt en de andere files van de Euroalarm-homepage niet minder.
Via een omweg kreeg ik een lijst aangereikt incl. vertaling naar regio, bemachtigd door WvdKuil,
maar met heldere aantekening van onzekere geldigheid, dus dat is ook niet de oplossing ........
.
Voor een praktische invulling die ook geldt buiten Nederland, te hopen dat Wim een uitweg vindt om in PWSDashboard de 'vertaling' van de meteoalarm-regioinfo weer aan de gang te krijgen: momenteel zie ik voor mijn (handmatig gevonden) regio NL016 niets verschijnen (maar dat kan natuurlijk kloppen als er geen waarschuwingen zijn).
.
De PWS_Dashboard Meteoalarm.org scripts draaien al sinds Augustus 2021 correct.
De "regio-code-vertaal" tabellen zijn ook voor Nederland al sinds Augustus 2021 tijd correct. Voor België werken de oude en nieuwe codes door elkaar.
.
Dus als u
  • een juiste land-regio code invult via het setting-script
  • en er zijn waarschuwingen
  • dan verschijnen de (i) de kleur en de text in het blokje links boven.
  • Ook de pagina in het menu geeft altijd of: "Geen waarschuwingen voor NLxxx" of de huidige waarschuwingen.
.
Bezoek eens http://pwsdashboard.be/pwsWD/index.php daar probeer ik zoveel mogelijk een waarschuwing te laten zien (van soms vreemde regio's) .Een plaatje van hoe het werkt bij een Duitse gebruiker staat hieronder
.
LET OP: Na een wijziging van de regio code in de easyweather-settings duurt het maximaal een uur voordat de (eventuele) nieuwe data wordt getoond.
De toestemming van meteoalarm om hun data te gebruiken verplicht het tussentijds bewaren in de cache.
.
Bijlagen
alarm.jpeg
alarm.jpeg (193.9 KiB) 5966 keer bekeken