Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door groet
#73788
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een script welke op mijn raspberry pi waar WeewX op draait ook mijn IP cam die op de lucht gericht staat kan Timelapsen en dat er elke dag een Timelaps wordt gegenereerd. Maar ik heb nog niet het ei van Columbus gevonden. Onderstaande leek heel veelbelovenend, maar krijg ik niet aan de praat:
https://github.com/Tom25/ipcam-timelapse#setup
Gebruikersavatar
Door vlammens
#73790
Ik laat mijn raspberrypi de foto's die de webcam maakt opslaan in een map, waarna ik met ffmpeg er een mp4 mee maak.

`ffmpeg -r 10 -pattern_type glob -i "*.jpg" -s 640x480 -vcodec libx264 timelapse.mp4`

dit maakt een timelapse van alle jpg files in de map.
-r is de framerate van het resultaat, dus het aantal foto's die 1 seconde vullen.
-s is de resolutie

(uiteraard heb je ffmpeg nodig, kan je installeren met `sudo apt install ffmpeg -y`)
Door groet
#73791
Hoe laat je je rpi fotos maken van de webcam? Daar gaat het nu juist mis.

Als ik het take_snapshot.py script draai, maakt de rpi af en toe een snapshot en regelmatig krijg ik deze foutmelding:
pi@weewx:~/timelaps/timelaps $ ./take_snapshot.py
[ WARN:0] global ../modules/videoio/src/cap_gstreamer.cpp (1824) handleMessage OpenCV | GStreamer warning: Embedded video playback halted; module source reported: Internal data stream error.
[ WARN:0] global ../modules/videoio/src/cap_gstreamer.cpp (914) open OpenCV | GStreamer warning: unable to start pipeline
[ WARN:0] global ../modules/videoio/src/cap_gstreamer.cpp (501) isPipelinePlaying OpenCV | GStreamer warning: GStreamer: pipeline have not been created
Traceback (most recent call last):
File "/home/pi/timelaps/timelaps/./take_snapshot.py", line 25, in <module>
cv2.imwrite(save_path, frame)
cv2.error: OpenCV(4.5.1) ../modules/imgcodecs/src/loadsave.cpp:753: error: (-215:Assertion failed) !_img.empty() in function 'imwrite'

Ook als ik in crontab het script elke 5 min laat draaien komen er geen fotos in de snapshot map...
Gebruikersavatar
Door vlammens
#73802
Ik gebruik `fswebcam`, kan je installeren met `sudo apt install fswebcam -y`

bijvoorbeeld:
fswebcam --flip h -r 640x480 `date +'%Y%m%d%H%M%S'`.jpg

dit slaat een beeld op met de datum en tijd als naam (bvb 20220115170440.jpg)

resolutie is aan te passen met de -r parameter. --flip h zorgt ervoor dat het beeld word gespiegeld aangezien dit nodig is voor mijn webcam.