Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door tvg
#20945
Ik heb 't even aangepast en met wat css, zie ook http://www.hetweerinalkmaar.nl/knmi3.php


Code: Selecteer alles
<html>
<head>

<title>KNMI</title>

<style type="text/css">



div.weer {
 font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 13px;
   width: 700px;
   color: #000000;
   background-color: #FFF;
   padding: 10px;}

div.rubriekkop {
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
   font-size: 17px;
   color: #000080;
       font-weight: bold;}


</style>
</head>



<body>


<div class="rubriekkop">
<?
echo "<b>  De Weersverwachting van het KNMI geldig tot morgen middernacht</b> <br><br>";
?>
</div>



<div class="weer">
<?
setlocale(LC_ALL, 'nl_NL.ISO_8859-1');

if (file_exists('ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml'))
   {$xmlo = simplexml_load_file('ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml');
       

       
        $kop = $xmlo->xpath("//field_content");
        echo $kop[0],"<br />";
        echo $kop[2],"<br /><br />";
        $tijd = $xmlo->xpath("//report_dtg_issued"); echo strftime("%A, %e %B %Y %H:%M", strtotime($tijd[0]))," uur";
}
?>
</div>



</body>
</html>




gr
Theo
Door Bernez
#20946
We zijn iets verder ;)
Als ik de URL van je server lees, Theo, dan ziet alles keurig net als bij wsEpe.
Maar bij mij zie ik nu wel de kop "De Weersverwachting van het KNMI geldig tot morgen middernacht " en daar onder de melding:

"Warning: file_exists() [function.file-exists]: connect() failed: Verbinding geweigerd in /storage/mijndomein/users/072162/public/sites/www.ollivier.nl/weather/test/weerbericht_knmi_theo_2.php on line 1"

Meer niet !
Zou t aan mijn server/provider kunnen liggen ???

Bernez
Door Christian
#20948
Ik zie hier de code allemaal achter elkaar gesorteerd. Heb je hem zo overgenomen of staat het bij jou wel allemaal keurig in rijtjes? Daar zou het dan ook aan kunnen liggen.

groet,
Christian
Door tvg
#20950
Ik heb geen idee waarom het bij jullie niet werkt, knmi3.php is exact hetzelfde.

Ik post het nog wel even als tekst bestandje.
Bijlagen
(1.02 KiB) 179 keer gedownload
Door Bernez
#20951
Bedank Theo, maar het blijft hetzelfde:
"De Weersverwachting van het KNMI geldig tot morgen middernacht " en daar onder de melding:

"Warning: file_exists() [function.file-exists]: connect() failed: Verbinding geweigerd in /storage/mijndomein/users/072162/public/sites/www.ollivier.nl/weather/test/weerbericht_knmi.php on line 1"

Welke verbinding geweigerd ???????

:S :S :S
Door weerstation
#20952
Script werkt bij mij prima. Het probleem is dat bij jou alles in een regel staat.

Wanneer je het script naloopt en na iedere ; een enter geeft (met andere woorden op een nieuwe regel verder gaat) Zal het bij jou ook wel werken.
Door Bernez
#20954
tvg schrijft:
Ik denk dat jouw provider SimpleXML niet heeft geinstalleerd, daar moet je naar informeren.

Gr.
Theo


het zou best kunnen !!!
Website staat bij mijndomein.nl gehost.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9