Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Bernez
#20955
Bernez schrijft:
tvg schrijft:
Ik denk dat jouw provider SimpleXML niet heeft geinstalleerd, daar moet je naar informeren.

Gr.
Theo


het zou best kunnen !!!
Website staat bij mijndomein.nl gehost.


Nee, dat kan niet ! Ik bedenk me net dat de script van Kees bij mij perfect werkt, en die gebruikt ook SimpleXML.

Bedankt voor jullie hulp. We zullen samen dit varkentje even wassen, toch ?
Het is nu een kwestie van principe geworden ! :lol:
Door Bernez
#20956
Nieuw ontwikkeling !!! :woohoo:
Als ik de FTP link vervang door local de XML bestand aan te roepen, dan werkt alles perfect ( "knmi4.php" ). Dus niet:
Code: Selecteer alles
if (file_exists('ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml'))
   {$xmlo = simplexml_load_file('ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml');

maar...
Code: Selecteer alles
if (file_exists('basisverwachting.xml'))
   {$xmlo = simplexml_load_file('basisverwachting.xml');

Het ligt dus op één of een andere manier aan de FTP afhandeling.
Nu weet ik dat er een functie in PHP zit die 't mogelijk maakt om een bestand te downloaden. Het zou mooi zijn als die het XML bestand van de FTP server van KNMI automatisch op mijn server zouden kunnen downloaden. Dan zou ik de locale XML bestand kunnen gebruiken.
Heeft een van jullie een oplossing voor de FTP afhandeling of het downloaden ???

Bernez
Door tvg
#20957
Ik denk, dat je file_get_contents() bedoeld, maar als dat werkt, werkt simplexml_load_file() ook. Werken beide niet, dan is allow_url_fopen uitgeschakeld zodat externe url's niet geopend kunnen worden, denk ik.

Kun je ook checken met phpinfo().

Gr
Theo
Door Bernez
#20959
Ik heb mijn provider net gemaild om te vragen of ze "allow_url_include" willen activeren. "allow_url_fopen" is al actief. Dit moet het probleem zijn !
Ik verwacht geen antwoord dit weekend. Even tot maandag wachten, dus !
Pfffff... :S

Bernez
Door weerstation
#20980
Bij mij is "allow_url_include" ook geblokkeerd maar het script werkt gewoon. Lijkt me dus niet dat dat het probleem oplost.
Door Bernez
#20983
weerstation schrijft:
weerstation schrijft:
Bij mij is "allow_url_include" ook geblokkeerd maar het script werkt gewoon.


Mocht je provider deze functie niet aanzetten, is er wel een manier om deze functie toch te gebruiken. Dit doe je met cURL.
Hier vindt je meer http://www.123-webhost.net/helpdesk/knowledgebase.php?article=100 info daarover.


Hoi Harrie,

Ik heb net geprobeerd, maar kriig de fout melding:
"Fatal error: Call to undefined function curl_init() in /storage/mijndomein/users/072162/public/sites/www.ollivier.nl/weather/test/curl.function.php on line 4"
Ik heb die curl.function.php zo overgenomen en heb de volgende code in mijn pagina gezet. Misschien heb ik t niet goed.
Code: Selecteer alles
        <?php
//Weerbericht van het KNMI gemaakt door www.weerstationlangerak.nl
//op basis van xml-gegevens van buienradar.nl
//kleuren hierboven met de styles aan te passen aan de eigen site

// zet de XML file om in een php-string


include("curl.function.php");
$link = "ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml";
include_remote($link);
?>


// cre? de variabelen
$opgemaakt=$link->data->location->block->field_id->valid_id->field_content;
$verwachtingkort=$link->data->location->block->field_id->valid_id->field_content;
$verwachtingtekst=$link->data->location->block->field_id->valid_id->field_content;


//maak hieronder in de body een tabel waarin de variabelen worden aangeroepen
?>
<body>
<div align="center">
  <table align="CENTER" width="704px" border="0" cellspacing="1" cellpadding="10">
    <tr>
      <td colspan="2" bgcolor="#999999" class="style9" ><div align="left"><?php echo  "De verwachting voor vandaag en morgen - $opgemaakt";?></div></td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2" bgcolor="#888888"><div align="left"><?php echo  "$verwachtingkort <BR>";?></div></td>
    </tr>
    <tr>
      <td colspan="2" bgcolor="#888888"><div align="left"><?php echo  "$verwachtingtekst <BR>";?></div></td>
    </tr>   
  </table>
</div>
?>


Zie jij iets fout ?

Bernez
Door weerstation
#20985
Wanneer je de foutmelding in google opvraagt krijg je als resultaat dat curl niet aanstaat op je server.

Wanneer ik jouw code in mijn .php pagina plak dan krijg ik ook een foutmelding.
Ik heb de bij mij werkende code hieronder nog eens ingeplakt.
Wanneer ik deze code kopieer en in mijn .php pagina plak werkt deze perfect.

Op welke manier kopieer jij deze code nou naar de website op de server. Misschien gaat daar iets fout.

Code: Selecteer alles
<html>
<head>
<title>KNMI</title>
<style type="text/css">div.weer { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 13px;width:700px;
color: #000000;
background-color: #FFF;
padding: 10px;
}div.rubriekkop {font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 17px;
color: #000080;
font-weight: bold;
}
</style>
</head>
<body>

<div class="rubriekkop">
<?echo "<b>  De Weersverwachting van het KNMI geldig tot morgen middernacht</b> <br><br>";?>
</div><div class="weer">
<?setlocale(LC_ALL, 'nl_NL.ISO_8859-1');
if (file_exists("ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml")) {$xmlo = simplexml_load_file("ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.xml");
$kop = $xmlo->xpath("//field_content");
echo $kop[0],"<br /><br />";
echo $kop[2],"<br /><br />";
$tijd = $xmlo->xpath("//report_dtg_issued");
echo strftime("%A, %e %B %Y %H:%M", strtotime($tijd[0]))," uur";
}
?>
</div></body></html>
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9