Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door weerzoetermeer
#61601
Wel vreemd dit. Ik heb dit zelfde probleem ook ervaren afgelopen maand. Soms om de drie dagen en soms na twaalf uur weer geblokkeerd door Weservit. Zelfde melding als Willemmoes. Plotseling 20 foute inlog pogingen binnen de 300 seconden. Ik maak ook gebruik van Fling. Instellingen aangepast zodat hij niet blijft proberen. Maakte allemaal niets uit. Uiteindelijk heeft Weservit mijn IP op de whitelist gezet zodat er geen blokkade meer plaats kan vinden. Weken mee bezig geweest. Ik vind het wel vreemd dat meerdere hier nu last van krijgen. Ik vraag mij af of het probleem wel bij de gebruiker ligt want ik heb al maanden niets aan mijn computer aangepast...

Gr.
Thierry
Door WillemMoes
#61626
heb ik ondertussen gedaan, nu afwachten tot het nieuw IP adres er aan komt. Ondertussen houd ik de log van Fling in 't oog en heb nog geen fouten gehad.
Ik hoop dat het in orde komt want verder ben ik wel tevreden over hun aanbod.

bedankt voor het mee denken.
Willem
Door Luc
#61629
weerzoetermeer schrijft:
Wel vreemd dit. Ik heb dit zelfde probleem ook ervaren afgelopen maand. Soms om de drie dagen en soms na twaalf uur weer geblokkeerd door Weservit. Zelfde melding als Willemmoes. Plotseling 20 foute inlog pogingen binnen de 300 seconden. Ik maak ook gebruik van Fling. Instellingen aangepast zodat hij niet blijft proberen. Maakte allemaal niets uit. Uiteindelijk heeft Weservit mijn IP op de whitelist gezet zodat er geen blokkade meer plaats kan vinden. Weken mee bezig geweest. Ik vind het wel vreemd dat meerdere hier nu last van krijgen. Ik vraag mij af of het probleem wel bij de gebruiker ligt want ik heb al maanden niets aan mijn computer aangepast...

Gr.
Thierry
Waarschijnlijk maakt WeServIt gebruik van automatische tools (standaard software) om aanvallen te detecteren. Ik kan me voorstellen dat na een update van zo'n software ineens een probleem ontstaat bij veel ftp pogingen. Buiten een weersite die elke minuut update, is dit namelijk niet gebruikelijk voor een website.

Door je eigen IP adres op de whitelist te laten plaatsen, is het probleem er in elk geval niet meer. Daaruit kun je concluderen dat het aan de software ligt om aanvallen te detecteren. Mocht je dit probleem hebben, zou ik gewoon vragen je IP adres aan de whitelist te laten toevoegen.

Gr,
Luc
Door wvdkuil
#61630
Luc schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
Wel vreemd dit. Ik heb dit zelfde probleem ook ervaren afgelopen maand. Soms om de drie dagen en soms na twaalf uur weer geblokkeerd door Weservit. Zelfde melding als Willemmoes. Plotseling 20 foute inlog pogingen binnen de 300 seconden. Ik maak ook gebruik van Fling. Instellingen aangepast zodat hij niet blijft proberen. Maakte allemaal niets uit. Uiteindelijk heeft Weservit mijn IP op de whitelist gezet zodat er geen blokkade meer plaats kan vinden. Weken mee bezig geweest. Ik vind het wel vreemd dat meerdere hier nu last van krijgen. Ik vraag mij af of het probleem wel bij de gebruiker ligt want ik heb al maanden niets aan mijn computer aangepast...

Gr.
Thierry
Waarschijnlijk maakt WeServIt gebruik van automatische tools (standaard software) om aanvallen te detecteren. Ik kan me voorstellen dat na een update van zo'n software ineens een probleem ontstaat bij veel ftp pogingen. Buiten een weersite die elke minuut update, is dit namelijk niet gebruikelijk voor een website.

Door je eigen IP adres op de whitelist te laten plaatsen, is het probleem er in elk geval niet meer. Daaruit kun je concluderen dat het aan de software ligt om aanvallen te detecteren. Mocht je dit probleem hebben, zou ik gewoon vragen je IP adres aan de whitelist te laten toevoegen.

Gr,
Luc
Helaas Luc is er in Belgie nog steeds de gewoonte (o.a. Belgacom, maar in principe ook bij Telenet) om particulieren een dynamisch IP adres te geven. Dus na enkele dagen (maximaal weken) wordt je ip-adres weer veranderd.
En omdat je zelf niet weet dat je ip-adres weer veranderd is kun je ook niet pro-actief een white-listing aanvragen.

Zolang weserv-it geen controle invoert op username zal dit probleem blijven voorkomen.
Wellicht kunnen ze pas van "een aanval" spreken als je 6 keer kort achter elkaar probeert in te loggen.

Wat ik wel vreemd vindt is dat bij mij het opnieuw proberen bij Fling om de 10 secondes gebeurt. Ook maximaal 5 keer. En bij Overijse om de 2 secondes. Maar ik kan geen instelling vinden bij Fling waar je dat kunt veranderen.

Wim
Door Overijse
#61631
wvdkuil schrijft:
Luc schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
Wel vreemd dit. Ik heb dit zelfde probleem ook ervaren afgelopen maand. Soms om de drie dagen en soms na twaalf uur weer geblokkeerd door Weservit. Zelfde melding als Willemmoes. Plotseling 20 foute inlog pogingen binnen de 300 seconden. Ik maak ook gebruik van Fling. Instellingen aangepast zodat hij niet blijft proberen. Maakte allemaal niets uit. Uiteindelijk heeft Weservit mijn IP op de whitelist gezet zodat er geen blokkade meer plaats kan vinden. Weken mee bezig geweest. Ik vind het wel vreemd dat meerdere hier nu last van krijgen. Ik vraag mij af of het probleem wel bij de gebruiker ligt want ik heb al maanden niets aan mijn computer aangepast...

Gr.
Thierry
Waarschijnlijk maakt WeServIt gebruik van automatische tools (standaard software) om aanvallen te detecteren. Ik kan me voorstellen dat na een update van zo'n software ineens een probleem ontstaat bij veel ftp pogingen. Buiten een weersite die elke minuut update, is dit namelijk niet gebruikelijk voor een website.

Door je eigen IP adres op de whitelist te laten plaatsen, is het probleem er in elk geval niet meer. Daaruit kun je concluderen dat het aan de software ligt om aanvallen te detecteren. Mocht je dit probleem hebben, zou ik gewoon vragen je IP adres aan de whitelist te laten toevoegen.

Gr,
Luc
Helaas Luc is er in Belgie nog steeds de gewoonte (o.a. Belgacom, maar in principe ook bij Telenet) om particulieren een dynamisch IP adres te geven. Dus na enkele dagen (maximaal weken) wordt je ip-adres weer veranderd.
En omdat je zelf niet weet dat je ip-adres weer veranderd is kun je ook niet pro-actief een white-listing aanvragen.

Zolang weserv-it geen controle invoert op username zal dit probleem blijven voorkomen.
Wellicht kunnen ze pas van "een aanval" spreken als je 6 keer kort achter elkaar probeert in te loggen.

Wat ik wel vreemd vindt is dat bij mij het opnieuw proberen bij Fling om de 10 secondes gebeurt. Ook maximaal 5 keer. En bij Overijse om de 2 secondes. Maar ik kan geen instelling vinden bij Fling waar je dat kunt veranderen.

Wim


Hoi Wim,

Was bij moes om de 2 seconden, ik gebruik zelf fling niet. Ook gezien uit de logs van Moes dat er 20 slechte logins waren op 5 minuten tijd. Hier komt weservit wel goed in tussen. Bij normale hosting staat dit standaard op 5 foute logins voor ftp.

Grtz
Kris
Door WillemMoes
#62020
Goede middag, wanneer het goed gaat mag het ook gemeld worden.

Ik heb Fling ingesteld op:
- 4 min voor het scannen en
- Ontvinken van "Retry FTP connection up to 5 times on failure" in de general tab bij de FTP options.

Het loopt nu langer dan een maand zonder uitval.

De overstap was via hink-stap-sprong maar ben nu wel heel tevreden met het aanbod.
Bij hun suggesties voor gratis software heb ik Piwik en OpenCart (webshop) geïnstalleerd en het zijn aanraders.

Bedankt voor de hulp
Willem
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8