Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door T.J.
#65807
Hi Wim,

Heb ik de instellingen ingesteld dat ik geen binnentemperatuur wil gebruiken maar in het menu actueel weer / Steelgauges staat gewoon de binnen temperatuur en vochtigheid.

Verder een hele mooie template.

Gr,
Arnaut


Ik heb de binnen en buiten keuzeknop verwijderd uit gaugePage.php te vinden in de map gauges.
Verwijder de regels:





En verderop bij de humidity de volgende regels verwijderen:






Maak eerst wel een kopie van gaugePage.php!!!! zodat je bij een fout altijd het originele script kunt terugzetten!

PS. Ik gebruik versie 2.7 van de template, ik weet niet of het script gaugePage.php gelijk is in 2.8

Succes Tjeerd.
Door Rinus
#65816
Hallo Wim,

Ik loop nu tegen het volgend probleem aan,
in het hoofdscherm staat een tabel (Hoog Laag) met oa de waarden van het station record,
bij mij -60°C en 50°C beiden 2015.
waar komt dit vandaan en is dit aan te passen, zie bijgaand plaatje

bij voorbaat dank,
mvgrt,
Rinus Ws Beijerlust (Heemskerk)
Door Rinus
#65818
Nog een keer.

Hallo Wim,

Ik loop nu tegen het volgend probleem aan,
in het hoofdscherm staat een tabel (Hoog Laag) met oa de waarden van het station record,
bij mij -60°C en 50°C beiden 2015.
waar komt dit vandaan en is dit aan te passen, zie bijgaand plaatje

bij voorbaat dank,
mvgrt,
Rinus Ws Beijerlust (Heemskerk) http://www.weerheemskerk.nl/weather2/in ... ge&lang=nl
Bijlagen
Station_record.png
Station_record.png (65.51 KiB) 2913 keer bekeken
Door wvdkuil
#65819
Rinus schrijft:
Nog een keer.

Hallo Wim,

Ik loop nu tegen het volgend probleem aan,
in het hoofdscherm staat een tabel (Hoog Laag) met oa de waarden van het station record,
bij mij -60°C en 50°C beiden 2015.
waar komt dit vandaan en is dit aan te passen, zie bijgaand plaatje

bij voorbaat dank,
mvgrt,
Rinus Ws Beijerlust (Heemskerk) http://www.weerheemskerk.nl/weather2/in ... ge&lang=nl

Die waardes worden door WeastherDisplay aangeleverd in weather??/uploadWD/tagsWD.txt
|tempMaxRecordToday|%maxtempfortodayfromyourdata%|! # The maximum temperature
|tempMaxRecordToday|-60.0|! # The maximum temperature reached for this day, from your
|tempMaxRecordTodayYear|%yearmaxtempfortodayfromyourdata%|! # The year the above reading was
|tempMaxRecordTodayYear|2015|! # The year the above reading was reached

Zelfde veldjes voor de grootste min waardes voor vandaag

VRAAG: Ik neem aan dat je nog minder dan 1 jaar WD gebruikt, klopt dit?

Tijdens mij testen waren de waardes "leeg" waren als je nog niet minstens 1 jaar WD gebuikte. Maar nu staan er toch waardes in.
Ik zal het script moeten aanpassen op niet afbeelden bij onwaarschijnlijke waardes.

Tijdelijke oplossing voor jouw site: Wijzige weather??/scriptsWD/tagsWD.php
Zet op regels 88 en 102 een # (commentaar-teken) op de eerste positie zodat de waardes niet opgehaald worden.
Na de volgende upload van tagsWD.txt is die regel mewt onzin waardes verdwenen.

Wim
Door Rinus
#65820
Hallo Wim,

Ik gebruik WD al jaren ook met m'n vroegere websie, misschien een kwestie met de laatste update van WD, ik ga het aanpassen en testen.
weer bedankt voor de snelle response.

Mvgrt, Rinus Ws Beijerlust (Heemskerk)
Door nl12011
#65831
Hallo Rinus,
Weet jij al wat meer omtrent die waardes,ik draai ook met weather display en heb de volgende waardes staan
Vandaag: 12,6°C (16:51) 4,3°C (08:29)
Gisteren: 16,7°C (14:32) 8,4°C (23:58)
maand: 11,4°C (11-10) 4,3°C (11-10)
jaar: 34,9°C (01-07) -3,9°C (23-01)
Station record: 15,2°C (2014) 9,0°C (2014)
Records/vandaag: 20,0°C (2005) 3,0°C (2012)
Normaal: 14,0°C 7,0°C

Met name het station record begrijp ik niet helemaal,op 1-7 dit jaar heb ik een max van 34.9 C,en dat klopt ook wel,dan zou je zeggen dan moet er bij station record toch ook 34.9 staan
en records/vandaag 20 C 2005 3.0 C 2012 wat zegt dat in godsnaam
gr
Ronnie
Door wvdkuil
#65835
nl12011 schrijft:
. . . verkort . . .
Met name het station record begrijp ik niet helemaal,op 1-7 dit jaar heb ik een max van 34.9 C,en dat klopt ook wel,dan zou je zeggen dan moet er bij station record toch ook 34.9 staan
en records/vandaag 20 C 2005 3.0 C 2012 wat zegt dat in godsnaam
gr
Ronnie
[img]http://wiri.be/hwa.png[/img]

1. Omdat ieder weer-programma andere gegevens kan opladen zal niet iedere template dezelfde gegevens kunnen afbeelden.
2. Omdat niet iedereen minstens 1 jaar data oplaadt naar WeatherUnderground kan er ook een verschil optreden.

De hoog/laag temperaturen van
vandaag/gisteren/maand/jaar => uit het weer-programma
Deze gegevens hebben alleen een tijd als toevoeging en hebben dus betrekking op dit jaar

vandaag-vorige jaar is vandaag precies 1 jaar geleden => uit WU stations gegevens
Hier zou je na de tijd nog kunnen lezen "vorig jaar"

Station record de hoogste laagste temperatuur ooit voor deze dag => uit het weer-programma
De toevoeging bevat het jaar, er is geen tijd meer beschikbaar

Records/vandaag de hoogste laagste temperatuur ooit voor deze dag => uit een almanac van WeatherUnderground
De toevoeging bevat het jaar dat dit voor kwam
De periode die WU gebruikt is langer dan dat het weersatation operationeel is

Normaal de normale hoog/laag temperatuur voor deze dag => uit een almanac van WeatherUnderground
Ook hier geldt dat de periode die WU gebruikt langer is dan dat het weersatation operationeel is

Wim
Door Rinus
#65837
Hallo Ronnie;

Al een tijdje aan het zoeken, maar ik denk dat ik het heb gevonden, na installatie van WD op een nieuwe laptop, zijn de oude datafiles verdwenen en niet meer terug te vinden zo kunnen ook de juiste all time records niet worden gegenereerd.

vgrt, Rinus
Door pdw112
#65862
Ik krijg de link naar de HWA pagina niet goed.
Heb mijn juiste ID ingevuld maar dit is het resultaat.

(http://www.hetweeractueel.nl/weer/494/actueel/)
Niet gevonden
De pagina die je opvraagt, bestaat niet (meer). Wellicht heb je een verkeerd adres ingetypt.

Gebruik het menu hierboven om naar de pagina te navigeren die je zoekt.

tevens lukt het mij ook niet om de cumulus windrose niet zichtbaar te krijgen op de pagina Weertrends.
Deze wordt wel netjes geupload naar uploadCU
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11