Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Bonne
#67151
Als ik op de site van Wim kijk, dan lijkt of alle waarden up-to-date zijn. Alleen bij historische gegevens kreeg ik een witte pagina, even later na lang geduld kwamen de historische gegevens wel.

Bij mij gaat WU historie nog steeds op wit...
Bij Weer in kleur en WU Grafieken data tot en met gisteren.

Ik zal voor de zoveelste keer de aanwijzingen van Wim nalopen om te kijken waar het fout is gegaan. Want ik zal ongetwijfeld een foutje hebben gemaakt.

Gr. Bonne
Door wvdkuil
#67152
WU is down 99,9999 % van de gevallen

Dus je kunt echt veel beter wachten totdat WU weer in de lucht is.

Samen met zo'n 10.000+ anderen.

Bijvoorbeeld ook alle mesonet gebruikers die aanleveren via WU, alle webcams via WU enzovoort.

Mijn vader zei dan altijd: "wij moeten onze ziel in lijdzaamheid bezitten"
Dus laten we dat dan maar doen.

Ik zit op dit moment met diverse postings over deze situatie, niet alleen bij HWA., meerdere mails, support tickets en ook de andere ontwikkelaars JimMcMurry, Ken True hebben zo hun eigen aantal.

Bij een probleem:
1. Kijk of het oplosbaar is
1.1 Ja => doe er iets aan
1.2 Neen => dan is het geen probleem maar een "fact of life" een "onontkoombaar feit"

En totdat ze weer in de lucht zijn is het WU probleem veranderd in een "fact of life"

Prettig weekeinde,

Zodra ze weer in de lucht zijn zal jouw witte pagina (500 internal server error) en de mijne direct aangepakt worden, beloofd.

Wim
Door WSParkstad
#67153
Bedankt voor de wijze woorden Wim ;-)
Ga in de wachtstand en straks lekker werken ook een fact of life ;-)

Geduld is een schone zaak en soms is die er en soms niet ook weer een fact of life.

Rustig aan en ook deze storm zal gaan liggen en goed komen.

Fijn weekend.


Marcel.
Door wvdkuil
#67154
Bonne schrijft:
Als ik op de site van Wim kijk, dan lijkt of alle waarden up-to-date zijn. Alleen bij historische gegevens kreeg ik een witte pagina, even later na lang geduld kwamen de historische gegevens wel.

Bij mij gaat WU historie nog steeds op wit...
Bij Weer in kleur en WU Grafieken data tot en met gisteren.

Ik zal voor de zoveelste keer de aanwijzingen van Wim nalopen om te kijken waar het fout is gegaan. Want ik zal ongetwijfeld een foutje hebben gemaakt.

Gr. Bonne

OK, WU is weer in de lucht, dus ik kon jouw site bekijken.
Ik vertrouw jouw WU-History.php niet, het lijkt wel of er tekens voor het script staan.
Misschien met notepad.exe van windows een wijziging doorgevoerd?

1. zip dat script wu/WU-History.php en mail de zip naar me.
2. Vervang het script door bijgevoegde versie
Probeer opnieuw

Wim
Bijlagen
(14.22 KiB) 176 keer gedownload
Door jango
#67155
WSParkstad schrijft:
Zo fris hoofdje helpt ook niet hahahaha.
Krijg die -999 en 999 maar niet weg, heb nu van alle sgeprobeerd maar zie het nog niet wat ik vergeet of verkeerd doe.

Volg het advies van Remko effe en wacht nog effe aangezien ze eruit liggen.

Wordt vervolgd en krijg langzaam nacht merry 999 ;-)

Heb ook op de site van Wim gekeken en daar is geen 999 te bekennen, mmmmmmmm.


Ik ben er gister ook mee aan het stoeien geweest.
Had alles veranderd zoals aangegeven in dit topic.
Was wel zoeken voor een leek welke bestanden ik moest aanpassen.
Voor kenners is dit heel simpel.
Werd er :X en :angry: van
Kreeg toen ook niet die 999 en -999 weg.
Cache paar keer geleegd.
Browser gegevens verwijderd.
Kreeg daar zo de pee van dat ik maar gestopt was.
Mijn verbazing was wel heel groot toen ik vandaag keek op mijn site in test http://veghelsweer.nl/weather28/index.php?p=wsStartPage&lang=nl
Geen 999 meer maar denk wel juiste data met tijd.

Marcel misschien ook maar eens een nachtje :silly: er over slapen/dromen :evil: en heb je morgen ook het geluk dat het dan wel goed staat.

Grtz, Jan
Door wvdkuil
#67157
wvdkuil schrijft:
Bonne schrijft:
Als ik op de site van Wim kijk, dan lijkt of alle waarden up-to-date zijn. Alleen bij historische gegevens kreeg ik een witte pagina, even later na lang geduld kwamen de historische gegevens wel.

Bij mij gaat WU historie nog steeds op wit...
Bij Weer in kleur en WU Grafieken data tot en met gisteren.

Ik zal voor de zoveelste keer de aanwijzingen van Wim nalopen om te kijken waar het fout is gegaan. Want ik zal ongetwijfeld een foutje hebben gemaakt.

Gr. Bonne

OK, WU is weer in de lucht, dus ik kon jouw site bekijken.
Ik vertrouw jouw WU-History.php niet, het lijkt wel of er tekens voor het script staan.
Misschien met notepad.exe van windows een wijziging doorgevoerd?

1. zip dat script wu/WU-History.php en mail de zip naar me.
2. Vervang het script door bijgevoegde versie
Probeer opnieuw

Wim
Ik heb jouw script ontvangen en het werkt gewoon zoals het hoort hier op diverse testservers.
En de andere versie die ik je gestuurd hebt, werkt bij jou ook niet.
VRAAG: Heeft het ooit gewerkt? Immers je bent de site nog aan het installeren.
Als je verdere ondersteuning om het uit te zoeken wilt dan moet ik op je webserver kunnen.
Graag per mail een FTP userid/password

WU-API
Andere WU scripts (almanac forecast) werken niet omdat je nog een API key moet aanvragen. Nu heb je daar in de settings de naam van je station ingevuld.
Hier kan je een api key aanvragen: https://www.wunderground.com/weather/api/

Succes, Wim
Door WSParkstad
#67160
jango schrijft:

Marcel misschien ook maar eens een nachtje :silly: er over slapen/dromen :evil: en heb je morgen ook het geluk dat het dan wel goed staat.

Grtz, Jan.



Hahaha Jan, is een dagje werken ook goed, inderdaad niks gedaan en kom thuis en wat zie ik.... geen 999's meer.
Ziet er weer meteen beter uit, morgen maar eens kijken naar WU Historie, blijft namelijk wit.
Toch vaker jouw raad volgen Jan ;-)


Toevoeging, heb het mij gemakkelijk gemaakt en de wuhistory.php van Wim gedownload en deze geplaatst en toppie, geen wit veld en de gegevens weer in te zien.

WU laat ons wel zweten ;-)

Fijne zondag voor iedereen.