Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Bonne
#67203
Bij het ingebruiknemen van mijn Meteobridge Pro moest ik een licentie activeren. Nu krijg ik een mail dat ik de licentie moet verlengen tegen betaling van €29, anders ben ik al mijn data kwijt.

Als ik niet verleng, kan ik er dan van uitgaan dat mijn Meteobridge Pro nog normaal functioneert en dat daar de data worden opgeslagen?
Ik begrijp dat ik de Meteoplug cloud graphing mis. Wat betekent dit voor de Leuven template?

Gr. Bonne
Door wvdkuil
#67205
=== @iedereen
Er is wat wat verwarring over licenties => korte samenvatting:

MB-pro rood of zwart => eeuwig durende MB licentie is inclusief
Gewone MB gekocht incl licentie => eeuwig durende MB licentie is inclusief
Eigen 'flashed" router na aankoop licentie van 89 euro => is een eeuwig durende MB licentie

Wat kost dan 29 euro per jaar?

Antwoord: De Meteoplug licentie, die is ook voor Meteohub en voor Meteoplug apparaten beschikbaar.

Wat is Meteoplug:
1. Opslag van ALLE meetdata die uw station heeft voortgebracht. Dit is 1 upload per x minuten waarin alle data wordt opgeladen van die x minuten.
2. Zeer uitgebreide grafische mogelijkheden, verre superieur aan andere mogelijkheden zoals die van Meteohub zelf.
Maar dit vereist wel een leer-curve van maanden.

Gratis versie
Meteoplug gratis versie bij iedere Meteobridge (ook Pro) => levert twee grafieken en dashboard voor zowel PC als telefoon.

Wanneer een betaalde versie
Meteoplug betaald 29 euro/jaar + Meteobridge => alleen aanschaffen als je de grafieken zoals all-in-one nodig hebt

Meteoplug betaald 29 euro/jaar + Meteobridge-Pro => niet echt nodig omdat de MB-pro alle data intern opslaat en daar ook nieuwe grafische mogelijkheden voor in ontwikkeling zijn.

=== @Bonne
Bij opzeggen abonnement worden de extra mogelijkheden uitgezet.

Maar de stations grafieken en het dashboard blijven gewoon beschikbaar.

Wim