Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door JozBaz
#67261
Hallo Marcel,

Axis biedt dit niet, dus je hebt denk ik speciale software nodig om dit te bewerkstelligen (met welke webcam dan ook). In mijn geval haalt de weersoftware het webcam beeld op, en 'plakt' daar weergegevens naar keuze overheen alvorens het plaatje op internet te plaatsen. Jij gebruikt zo te zien Meteohub? Ik ken dit programma niet, dus weet niet of dit hiermee ook kan.

Dit helpt je niet echt vrees ik...

Groet,

Jos
Door WSParkstad
#67264
Hallo Jos,

Dit helpt mij zeker ;-)
Nu weet ik dat het inderdaad niet mogelijk is, eerst denk men dat je het niet vindt of verkeerd googeld, dit is ene bevestiging dus het helpt zeker ;-)

Heb wel conact gezocht met de leverancier waar ik alle Axis producten koop en deze kwam met een fijn bericht, ze zijn er aan het werken, dus niet vanuit Axis maar hun eigen ict'ers om externe bronnen toe te voegen in een plaatje of live stream, zou wel zo tegen de 6 maanden gaan duren ;-)

Dus afwachten maar.

Fijn weekend Jos.


Marcel.
Door wvdkuil
#67265
"Je weet nooit hoe een koe een haas vangt"
of
"There is more than one way to skin a cat."

Maar je moet eerst weten welke haas,koe of kat. Als Marcel duidelijker zou zijn met wat hij wil bereiken, dan zijn antwoorden makkelijker te geven.

Hieronder
Mogelijkheid 1: een < div > met daarin het filmpje als background.
Je kunt dus alles wat je wilt aan waardes daarvoor zetten.
Ik heb witte letters gebruikt om ze voor het filmpje te laten opvallen.

Mogelijkheid 2:
Maar je kunt natuurlijk ook de weervelden eronder zetten, daarom nog een keer de weervelden eronder.

VRAAG Waar wil je het filmpje afbeelden
Immers in de Leuven-Template zijn daar al diverse scripts voor.
Zo niet, moeten de weervelden dus in je airwsp.dyndns.org:83 worden toegevoegd.
Maar blijkbaar kun je daar je logo e.d. ook weergeven.


Code: Selecteer alles
<div style="
        width: 640px; height:480px;
        background-size: retain;
        background-image: url(http://airwsp.dyndns.org:83/mjpg/video.mjpg);
        background-repeat: no-repeat;">
    <p style="
        font-size: 16px;
        color: white;
        text-shadow: 1px 2px grey;
        font-weight: bolder;">
       
<br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br /><br />
<br /> Dit is de omschrijving van het eerste veld
<?php echo "  waarde 1"; ?>
<br /> En een ander veld
<?php echo "  waarde 2"; ?>


    </p>
</div>
<div style="
        width: 640px;
        background-color: grey;">
    <p style="
        margin: 0;
        font-size: 16px;
        color: white;
        background-color: grey;">

 Dit is de omschrijving van het eerste veld
<?php echo "  waarde 1"; ?>
 En een ander veld
<?php echo "  waarde 2"; ?>

    </p>
</div>
Bijlagen
parkstad.jpg
parkstad.jpg (85.6 KiB) 1928 keer bekeken
Door WSParkstad
#67266
Hallo Wim,

Ja dat is waar ik op zoek ben, ja inderdaad, kon mijn vraag wel wat beter vragen wat ik eigenlijk wil.

Van Logo klopt, die kun je instellen bij de Axis en ook flink mee aan het testen.

Waar ik inderdaad op zoek ben is dat de weer gegevens ook bij het plaatje komen en ja natuurlijk het mooiste direct op de Axis zelf.
In Leuven Template had ik wel een vermoeden dat zoiets kon echter hoe dat is weer voor mij iets onwetenden en afhankelijk van Wim zijn kennis en kunde.

Maar effe leuke stof om te kijken hoe en wat en zeker mooi binnen de Leuven template.

Mijn bedoeling is inderdaad om de livestream te hebben met daar enkele weer gegevens, temp, wind vocht en voor mij al voldoende.

Heb vaak de tv aanstaan met de live stream beelden en daar zie je bij enkele ook de temp gegevens staan, altijd leuk om ergens anders te gleuren ;-)

Fijne zondag.