Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
#67235
Op de start-pagina van Wilsele staat de eerste alpha versie van een weer-ticker script, in goed Nederlands "lichtkrant" script. Het is weer eens een heel ander script.

U kunt het binnen enkele weken in beta testen op de start-pagina of in een "header"
Ik zelf geef de voorkeur aan gebruik in de header omdat er dan met een iframe gewerkt kan worden om het verversen van de data makkelijker te maken.

De komende dagen hou ik me bezig met:
1. alle weer-waardes van omschrijvingen te voorzien,
2. de CSS te integreren met de CSS van de template
3. de groeps-vakjes te vertalen

Als u essentiële verbeteringen heeft
en of
fouten (andere dan taal-fouten) ziet, laat het dan even weten.

Tot zover was het leuk. Nu de rest.

=== Copyright

Bij implementatie is er wel een "maar". De javascript voor het bewegen van de teksten is een product met copyright. Er is door mij voor betaald om binnen de template een weer-lichtkrant mee te ontwikkelen. Andere tickers mogen er NIET mee gemaakt worden. Elke nieuwe ticker kost 30$. U kunt wel alle weer-zaken aanpassen maar niet gebruiken om een lichtkrant van uw "hondenkennel" o.i.d. te gebruiken.

=== Commerciële site

Omdat er in de template ook andere copyrighted scripts worden gebruikt mag de Leuven-Template NIET gebruikt worden op een commerciële site. Het gaat dan om producten als het veel-gebruikte "highcharts", jquery uitbreidingen e.d.

Na de discussie hierover op de Amerikaanse fora en diverse mail-uitwisselingen is de conclusie:
1. Donatie knoppen mogen altijd, dat zijn vrijwillige bijdragen
2. Het plaatsen van een of enkele advertenties wordt oogluikend toegestaan.

Voor zover ik kon nagaan waren alle gebruiker-sites volkomen legaal. Maar soms worden weer-verwachtingen in een heel andere, b.v. joomla-site ingesloten. Die externe sites heb ik niet kunnen bekijken.

Omdat er nu al enkele mails met uitleg nodig waren wordt het downloaden vanaf het volgende release alleen mogelijk na "acceptatie" van deze voorwaarden, zo ongeveer als met de acceptatie van een cookie.

Wim
Door giantocr
#67236
@ Wim,

Hoi Wim,

Heb even gekeken naar de tickerscript ziet er mooi uit.
Bij de weergave in "synopis" word de windrichting nog in het Engels weergegeven en bij neerslag staat nog [#is_rain#] dus geen aantal mm.

Succes verder met het ontwikkelen ervan.

Vr groet,

Piet
Door mandersp
#67237
Ziet er goed uit Wim.

Ik zou alleen proberen om de tekst niet langer te maken als het blok lang is, als dit tenminste mogelijk is of als het kan in meerdere regels te krijgen.
Succes verder ermee.
Door wvdkuil
#67245
De eerste versie is nu redelijk compleet.

Talen: Nederlands, Engels en Frans. Duits is wat moeilijker.
Vertaling gebeurt op zins-basis dus er komen geen ( of minder) grammaticale fouten

Instellingen: wel / geen gegevens van gisteren
Niet gewenste regels kunnen eenvoudig verwijderd worden door ze op commentaar te zetten.

Is er wellicht een (gepensioneerde) leraar Duits in de zaal?
Code: Selecteer alles
#information  general info about the station / environment
#
info|name       |1|-    |Welkom bij ons weerstation [#station#] in de buurt van  [#location#]|
info|time       |1|-    |Het is vandaag [#today#] en de weer-informatie die u hier ziet werd om [#time#] verzameld|
info|synopsis   |1|-    |Buiten is het [#heatcolourword#], met een windkracht van [#bft_code#] vanuit [#winddir#], er is [#is_rain#] regen gemeten|
#
#actuals  temperature information
#
actuals|temp    |1|-    |De huidige buiten temperatuur is [#tempout#].|
actuals|temp    |1|chill|Maar die voelt aan als [#windchill#], wat wordt veroorzaakt door de "wind-chill" factor.|
actuals|temp    |1|heat |Maar die voelt aan als [#heatindex#] door de hoge luchtvochtigheid.|
actuals|temp    |2|-    |De hoogste temperatuur tot nu toe vandaag is [#hightemp#], en die werd gemeten om [#hightemptime#].|
actuals|temp    |2|yday |De hoogste temperatuur gisteren was [#hightempyday#] om [#hightemptimeyday#].|
actuals|temp    |3|-    |De laagste temperatuur tot nu toe vandaag is [#lowtemp#] gemeten om [#lowtemptime#].|
actuals|temp    |3|yday |Gisteren was het [#lowtempyday#] om [#lowtemptimeyday#].|
#
#actuals  humidity
#
actuals|humid   |1|-    |De luchtvochtigheid is  [#humidity#].
actuals|humid   |1|-    |Hoogste luchtvochtigheid vandaag was [#humidityhigh#] om [#humidityhightime#].
actuals|humid   |1|-    |De laagste was  [#humiditylow#] om [#humiditylowtime#].|
#
actuals|pressure|1|-    |Barometer / luchtdruk is [#baro#], de trend is [#barotrend#].|
#
#sun_moon  sun
#
sun_moon|rise_set|1|-   |Zonsopgang [#imgsunrise#] om [#sunrise#],ondergang [#imgsunset#] om [#sunset#].
sun_moon|rise_set|2|-   |Maan-opkomst [#imgmoonrise#] om [#moonrise#]  en ondergang [#imgmoonset#] om [#moonset#].
sun_moon|uv_solar|1|uv  |Huidige UV index is [#uvindex#], het maximum van [#uvindexmax#] werd gemeten om [#uvindexmaxtime#]|
sun_moon|uv_solar|1|sol |Huidige zonneschijn is [#solar#],het maximum van [#solarmax#] werd gemeten om [#solarmaxtime#]|
#
# precipitation
#
precip|precip    |1|-   |Er is [#is_rain#] regen gevallen vandaag. Gisteren maten we [#rainyday#], het totaal deze maand is nu [#rainmonth#].|
#
# wind
#
wind|wind        |1|-   |Wind komt vanuit het [#winddir#] met een snelheid van [#windspeed#] ([#windbft#] = [#bft_code#]). Een windvlaag van [#gust#] werd gemeten om [#gusttime#].|


Wim
Door T.J.
#67250
Sehr gut Wim.

Vielen dank für die info.

Viel spass mit dem weitere entwicklung von dem template.

Mit freundlichem gruss Tjeerd

PS. Misschien Google translate een optie?
Door wvdkuil
#67251
T.J. schrijft:
Sehr gut Wim.

Vielen dank für die info.

Viel spass mit dem weitere entwicklung von dem template.

Mit freundlichem gruss Tjeerd

PS. Misschien Google translate een optie?

Ik gebruik altijd eerst Google translate, maar die is niet zo goed in complete zinnen.
Het lijkt wel Duits maar het is het grammaticaal niet.

Ik heb net vanochtend van een gepensioneerde leraar Duits de op en aanmerkingen verwerkt. Dat moet goed genoeg zijn.

Nu de installatie handleiding, dit weekeinde.

Groeten Wim