- 30 mar 2016, 12:44
#67318
Afgelopen week veranderde WeatherUnderground "definitief" van HTTP naar HTTPS voor het ophalen van de stations weer-data. En Yahoo besliste om de RSS feed alleen nog via "0Ath" beveiliging the laten lopen. Sommige van u hebben gemerkt dat de support wachttijd flink opliep.
Dus deze week moesten een aantal (toekomstige) gebruikers soms wel even enkele uren wachten. En dat zinde ze niet. Zelfs in het Italiaans en Frans werd mij verweten te langzaam op hun probleem te reageren.
Mijn vraag: Is deze omschrijving acceptabel?
===
Leuven-Template support
De prioriteit bij support, dus de volgorde van afhandeling is:
1. Aanpassingen die meteen moeten gebeuren voor alle gebruikers, zoals bij veranderingen bij Yahoo, WU
2. Hulp bij problemen met "operationele" websites van echte gebruikers in het Engels / Nederlands
3. Hulp bij installeren van de template in het Engels / Nederlands
Andere aandachtspunten:
1. Support is er alleen in het Nederlands of Engels. En Engels is voor mij als Nederlands sprekende ook een vreemde taal.
2. Rechtstreekse support via mail, support-ticket en forum is voor gebruikers met de laatste twee releases, dus 2.8 en 2.7 en alleen voor
2.1 Echte gebruikers, dwz die Leuven-Template als primaire site (gaan) gebruiken
2.2 of gebruikers van andere templates of eigen sites die op hun startpagina een directe link naar hun versie van de Leuven-Template hebben staan.
LET OP: Er is geen support voor gebruikers die in de footer de link naar de support pagina hebben verwijderd.
Voor iedereen is er de WiKi met zeer veel informatie en de "problemen" pagina met downloads voor de noodzakelijke updates.
===
Ter toelichting:
Binnen enkele dagen introduceert Google een nieuw release voor Chrome: "M50, around April 2016"
En er zijn nu al waarschuwingen zichtbaar voor wat niet meer zal werken. Vooral de highcharts grafieken moeten worden aangepast. Maar echte details heb ik nog niet. Ook is Explorer 11 weer eens problemen aan het veroorzaken.
Dus er is te weinig tijd om alle plotselinge veranderingen snel aan te passen. Daarom moet ik het aantal ondersteunde releases wel kleiner maken.
Alle gebruikers 2.7 en eerder kunnen door mij gratis en snel worden overgezet naar 2.8f
Voor 2.7 gebruikers kan dat in 1 dag.
2.6 en eerder moeten nieuwe upload definities in hun weerprogramma instellen, dus dat duurt wat langer.
Wim
Dus deze week moesten een aantal (toekomstige) gebruikers soms wel even enkele uren wachten. En dat zinde ze niet. Zelfs in het Italiaans en Frans werd mij verweten te langzaam op hun probleem te reageren.
Mijn vraag: Is deze omschrijving acceptabel?
===
Leuven-Template support
De prioriteit bij support, dus de volgorde van afhandeling is:
1. Aanpassingen die meteen moeten gebeuren voor alle gebruikers, zoals bij veranderingen bij Yahoo, WU
2. Hulp bij problemen met "operationele" websites van echte gebruikers in het Engels / Nederlands
3. Hulp bij installeren van de template in het Engels / Nederlands
Andere aandachtspunten:
1. Support is er alleen in het Nederlands of Engels. En Engels is voor mij als Nederlands sprekende ook een vreemde taal.
2. Rechtstreekse support via mail, support-ticket en forum is voor gebruikers met de laatste twee releases, dus 2.8 en 2.7 en alleen voor
2.1 Echte gebruikers, dwz die Leuven-Template als primaire site (gaan) gebruiken
2.2 of gebruikers van andere templates of eigen sites die op hun startpagina een directe link naar hun versie van de Leuven-Template hebben staan.
LET OP: Er is geen support voor gebruikers die in de footer de link naar de support pagina hebben verwijderd.
Voor iedereen is er de WiKi met zeer veel informatie en de "problemen" pagina met downloads voor de noodzakelijke updates.
===
Ter toelichting:
Binnen enkele dagen introduceert Google een nieuw release voor Chrome: "M50, around April 2016"
En er zijn nu al waarschuwingen zichtbaar voor wat niet meer zal werken. Vooral de highcharts grafieken moeten worden aangepast. Maar echte details heb ik nog niet. Ook is Explorer 11 weer eens problemen aan het veroorzaken.
Dus er is te weinig tijd om alle plotselinge veranderingen snel aan te passen. Daarom moet ik het aantal ondersteunde releases wel kleiner maken.
Alle gebruikers 2.7 en eerder kunnen door mij gratis en snel worden overgezet naar 2.8f
Voor 2.7 gebruikers kan dat in 1 dag.
2.6 en eerder moeten nieuwe upload definities in hun weerprogramma instellen, dus dat duurt wat langer.
Wim