Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wvdkuil
#67318
Afgelopen week veranderde WeatherUnderground "definitief" van HTTP naar HTTPS voor het ophalen van de stations weer-data. En Yahoo besliste om de RSS feed alleen nog via "0Ath" beveiliging the laten lopen. Sommige van u hebben gemerkt dat de support wachttijd flink opliep.

Dus deze week moesten een aantal (toekomstige) gebruikers soms wel even enkele uren wachten. En dat zinde ze niet. Zelfs in het Italiaans en Frans werd mij verweten te langzaam op hun probleem te reageren.

Mijn vraag: Is deze omschrijving acceptabel?

===

Leuven-Template support

De prioriteit bij support, dus de volgorde van afhandeling is:
1. Aanpassingen die meteen moeten gebeuren voor alle gebruikers, zoals bij veranderingen bij Yahoo, WU
2. Hulp bij problemen met "operationele" websites van echte gebruikers in het Engels / Nederlands
3. Hulp bij installeren van de template in het Engels / Nederlands

Andere aandachtspunten:
1. Support is er alleen in het Nederlands of Engels. En Engels is voor mij als Nederlands sprekende ook een vreemde taal.
2. Rechtstreekse support via mail, support-ticket en forum is voor gebruikers met de laatste twee releases, dus 2.8 en 2.7 en alleen voor
2.1 Echte gebruikers, dwz die Leuven-Template als primaire site (gaan) gebruiken
2.2 of gebruikers van andere templates of eigen sites die op hun startpagina een directe link naar hun versie van de Leuven-Template hebben staan.

LET OP: Er is geen support voor gebruikers die in de footer de link naar de support pagina hebben verwijderd.

Voor iedereen is er de WiKi met zeer veel informatie en de "problemen" pagina met downloads voor de noodzakelijke updates.

===
Ter toelichting:

Binnen enkele dagen introduceert Google een nieuw release voor Chrome: "M50, around April 2016"
En er zijn nu al waarschuwingen zichtbaar voor wat niet meer zal werken. Vooral de highcharts grafieken moeten worden aangepast. Maar echte details heb ik nog niet. Ook is Explorer 11 weer eens problemen aan het veroorzaken.

Dus er is te weinig tijd om alle plotselinge veranderingen snel aan te passen. Daarom moet ik het aantal ondersteunde releases wel kleiner maken.

Alle gebruikers 2.7 en eerder kunnen door mij gratis en snel worden overgezet naar 2.8f
Voor 2.7 gebruikers kan dat in 1 dag.
2.6 en eerder moeten nieuwe upload definities in hun weerprogramma instellen, dus dat duurt wat langer.

Wim
Door WSParkstad
#67320
Wim wat mij betreft zeker acceptabel.

Zelf zie ik ook sites die om support vragen en een heel andere site hebben, snap ik ook niet.
Daarbij is mijn mening dat jouw support altijd goed en ook snel is en geduld is een mooie zaak, ook jij bent een mens die weer afhankelijk is van derden en naar mijn mening nog altijd snel met een oplossing komt als derden iets veranderen.

Van deze kant heb ik niks te klagen, alleen maar goede woorden voor jouw en het template Leuven, gebruik het nu enkele jaartjes en ben zeer tevreden.

Marcel.
Door mandersp
#67322
Wim, je bent bijna altijd snel met je oplossingen.
Het is toch acceptabel dat je af en toe moet wachten op een antwoord.
Ik vind dat je als moderator en als leuven template maker een grote pluim verdiend met wat je allemaal voor ons doet...
Door hvd51
#67323
@Wim,

De support zoals jij die omschrijft is zeer acceptabel.

Ik lees niets anders dan lof aangaande jouw support, zelf heb ik ook niets te klagen.

Mede gezien het feit dat het bijhouden van de wijzigingen allemaal op vrijwillige basis plaats vindt en dat je ook geen 24/7 helpdesk bent.

Het is al mooi genoeg dat jij kanalen en informatie hebt om de problemen die er optreden met WU, Yahoo etc op te kunnen lossen.

Groet Harm
Door PD3LKN
#67324
Wim ik vind zelf dat je snel en goed antwoord
ze moeten niet zeuren vind ik het is en blijft hobby en ik neem aan dat je nog een heel gezinsleven naast het bouwen van de template hebt

als men ergens voor betaalt dan heeft men meer recht om te klagen

dus even op zijn amsterdams NIET OUWEHOEREN Maar blij zijn met de hulp die je krijgt al moet je soms even wachten. het ie hobby
Door edje1205
#67325
Snelle support en altijd scherp. Heb dan ook mijn Leuven page tot index page gemaakt via redirect. Klasse !

Wat betreft V 2.8: helaas draai ik nog via provider op PHP 5.2.3. Bij navraag kon ik upgraden maar dan zouden enkele pagina's aanpassingen behoeven cq het niet meer doen. Oops dat heeft mij tot nu toe weerhouden naar 2.8 resp PHP 5.5.x over te stappen (krijg een fatal error in startHere.php).

Je kan Wim doneren als het prog je bevalt !! Aanrader !
Door wvdkuil
#67327
edje1205 schrijft:
. . . ingerkort . . .
Wat betreft V 2.8: helaas draai ik nog via provider op PHP 5.2.3. Bij navraag kon ik upgraden maar dan zouden enkele pagina's aanpassingen behoeven cq het niet meer doen. Oops dat heeft mij tot nu toe weerhouden naar 2.8 resp PHP 5.5.x over te stappen (krijg een fatal error in startHere.php).
. . .

5.2.3 is zeer antiek, wordt al jaren niet meer onderhouden, bevat beveiligings risico's, werkt niet (of niet goed) met json files.
Dus als de pagina's aan te passen zijn is het VEEL beter naar zeker 5.6 over te gaan.

@ALL Kijk vooral eens hier op de officiële website : http://php.net/supported-versions.php

Wim
Door edje1205
#67338
wvdkuil schrijft:
edje1205 schrijft:
. . . ingerkort . . .
Wat betreft V 2.8: helaas draai ik nog via provider op PHP 5.2.3. Bij navraag kon ik upgraden maar dan zouden enkele pagina's aanpassingen behoeven cq het niet meer doen. Oops dat heeft mij tot nu toe weerhouden naar 2.8 resp PHP 5.5.x over te stappen (krijg een fatal error in startHere.php).
. . .

5.2.3 is zeer antiek, wordt al jaren niet meer onderhouden, bevat beveiligings risico's, werkt niet (of niet goed) met json files.
Dus als de pagina's aan te passen zijn is het VEEL beter naar zeker 5.6 over te gaan.

@ALL Kijk vooral eens hier op de officiële website : http://php.net/supported-versions.php

Wim


Dan zit er niets anders op...te meer daar (o.a.) mijn Leuvenpagina er sinds vorige week 2 minuten over doet om te laden (mn tablet alleen wit beeld)... maar er was ook een storing vorige week bij ziggo van 5 uur hier EN bij mn webhoster 's avonds :angry: . Als t hiermee kan worden opgelost top, anders doe ik volgende week een ticket naar je Wim ! Dank zover.......